Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Άγγλος ευρωβουλευτής> Δεν θα πληρώνουν οι λαοί μας τους γελοίους Έλληνες πολιτικούς και τις τράπεζές τους!


 «Δεν θα πληρώνουν οι λαοί μας τους γελοίους Έλληνες πολιτικούς και τις γελοίες τράπεζες της Ελλάδας!..», είπε χαρακτηριστικά.
Χαμός. Μας θεωρούν επίσημα Παρόντος του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σταύρου Λαμπρινίδη, Άγγλος ευρωβουλευτής απεκάλεσε γελοίους τους πολιτικούς ηγέτες στην Ελλάδα αλλά και τις τράπεζες της χώρας μας.πλέον την Σπιναλόγκα της Ευρώπης κι εδώ στην Ελλάδα, τα πολιτικά καθάρματα και οι νταβατζήδες παραμένουν ατιμώρητοι.
Tα προγράμματα διάσωσης της Ελλάδας και της Πορτογαλίας, τα οφέλη και τα προβλήματα της αθέτησης του χρέους και η ανάγκη για μία ριζικά βελτιωμένη διαχείριση των κρίσεων στη ζώνη του ευρώ κυριάρχησαν στη συζήτηση της Τετάρτης για την κρίση χρέους στην ΕΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μεταξύ ευρωβουλευτών και εκπροσώπων της Επιτροπής και του Συμβουλίου. 

5 παραμύθια για να κοιμόμαστε ήσυχοι...



1ος μύθος: “Η πτωχή, πλην τίμια Ελλάς”

Η Ελλάδα δεν είναι μια φτωχή χώρα!

Από τις αρχές της δεκαετίας του 60, μέχρι και τις αρχές της κρίσης, ο πλούτος της χώρας συνεχώς μεγάλωνε, με αποτέλεσμα, με βάση την κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η Ελλάδα να παράγει ετησίως ένα εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) που την κάνει να κατέχει την αξιοζήλευτη 27η θέση, σε ένα κατάλογο 180 χωρών! (2009)
(http://siteresources.worldbank.org/DATASTATISTICS/Resources/GDP.pdf ).


2ος μύθος: “Η Ελλάδα δεν παράγει”

Η Ελλάδα “παράγει”!

Μέχρι το 2009, ήταν πρώτη στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.

Το 2010 έγινε δεύτερη, κατέχοντας το 14,8% του συνόλου της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας. Όμως, αν συνυπολογιστεί και ο στόλος άλλων, μικρότερων πλοιοκτητών, φτάνουμε στο 20% περίπου του παγκόσμιου στόλου!

Ο υπό ελληνική σημαία στόλος είναι πέμπτη δύναμη στον κόσμο και πρώτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατέχοντας το 39,7% του συνόλου.

Κατασκευαστικές εταιρείες: Ένας ισχυρός και σύγχρονος κλάδος, που δραστηριοποιείται με επιτυχία και στο εξωτερικό. Ελληνικές κατασκευαστικές κατασκευάζουν από διυλιστήρια στη Σ. Αραβία, αυτοκινητόδρομους στην Πολωνία, οικιστικά συγκροτήματα στη Ρωσία, κάθε λογής δημόσια και ιδιωτικά έργα σε όλη την έκταση των Βαλκανίων.

Ελληνικές πολυεθνικές: Ναι, από την Ελλάδα ενεργούν ή είναι εγκατεστημένες 216 ελληνικές πολυεθνικές! Ενα πρώτο κατάλογο δίνει η "Ναυτεμπορική" (http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1734560 ). Αυτές όλες ενεργούν σε όλο τον κόσμο με έδρα την Ελλάδα. Να σημειώσουμε ότι σ' αυτές δεν περιλαμβάνονται τραπεζικές και ναυτιλιακές εταιρείες.

Υπεράκτιες (off shore) εταιρείες: Ένας ολόκληρος ανεξέλεγκτος κόσμος επιχειρήσεων, όπως φάνηκε από τα σκάνδαλα της τελευταίας περιόδου. Δρουν ασύδοτα, με την ανοχή ή και κάλυψη των κυβερνήσεων και του καθεστώτος, προστατεύοντας τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας από τη φορολόγηση, ξεπλένοντας "βρόμικο" χρήμα από τομείς μαφιόζικης καπιταλιστικής δραστηριότητας (ναρκωτικά, όπλα, trafficing κ.λπ.).

Στην Ελλάδα εδρεύει η INTRALOT, δεύτερη εταιρεία στον κόσμο στον τομέα τυχερών παιχνιδιών. Όλα της τα τερματικά και άλλα μηχανήματα, αλλά και το λογισμικό, είναι ελληνικής τεχνολογίας και παράγονται από την INTRACOM των 2.500 εργαζομένων.

Η 3Ε COCA COLA είναι η δεύτερη σε κύκλο εργασιών μετά την πρώτη στις ΗΠΑ. Ελληνικής ιδιοκτησίας και με εργοστάσια σε πάνω από 30 χώρες, με πάνω από 30 εταιρείες σε χώρες με συνολικό πληθυσμό περίπου 500 εκατ. ανθρώπων.

Οι ελληνικές χαλυβουργίες παράγουν πάνω από 2,5 εκατ. τόνους χάλυβα το χρόνο, καλύπτοντας τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς αλλά και εξάγοντας στο εξωτερικό. Αναφέρουμε το συγκρότημα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ με 90 εταιρείες σε πολλές χώρες.

Η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ βρίσκεται σε πολλές χώρες, μεταξύ αυτών και οι ΗΠΑ, παράγοντας τσιμέντο από 7 εργοστάσια.

Αλλά και επιχειρήσεις με ισχυρή μετοχική συμμετοχή του Δημοσίου δραστηριοποιούνται σε πολλές χώρες και κατέχουν δεκάδες άλλες επιχειρήσεις. Αναφέρουμε τον ΟΤΕ (κατέχει πολλές εταιρείες τηλεπικοινωνιών - τηλεφωνίας σε όλα τα Βαλκάνια), τα ΕΛΠΕ κ.λπ. Πρέπει να υπογραμμίσουμε τη σημασία του ενεργειακού κλάδου, με την παρουσία της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑ, της ΔΕΣΦΑ κ.λπ., αλλά και με τη συμμετοχή σε σημαντικά ενεργειακά δίκτυα πετρελαίου και φυσικού αερίου.

3ος μύθος: “Η Ελλάδα μια φτωχή χώρα με πλούσιους κατοίκους”

Στην Ελλάδα, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Σε πρόσφατη έρευνα του ο καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας Χ. Φράγκος, αποδεικνύει, ότι στην Ελλάδα, τα τελευταία 50 χρόνια “η απόσταση μεταξύ πλουσίων και φτωχών συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι πρώτοι είτε διατηρούν είτε αυξάνουν τα εισοδήματά τους, εν αντιθέσει με τους δεύτερους των οποίων τα εισοδήματα βαίνουν συνεχώς μειούμενα”.
(http://www.infospoudes.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=196:panepistimiaki-erevna-gia-tin-anisokatanomi-eisodimatos-stin-ellada-pos-gineme-koinonia-ton-2-akron&catid=24615:ekpaidefsi&Itemid=1031 )

Το 20% του πλουσιότερου πληθυσμού της χώρας, από το 43,5% (5,32 δισ. δρχ.) του συνολικού εισοδήματος που κατείχε το 1960, έχει φτάσει να κατέχει το 48,77% του εισοδήματος το 2009 ή 43,38 δισ. ευρώ.” Έτσι, το 2006 η Ελλάδα εμφανίζει το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό φτώχειας στην ΕΕ-27 μετά τη Λετονία. 1 στους 5 κατοίκους στην χώρα μας (20,1%) βρίσκεται κάτω από το όριο φτώχειας. Το ποσοστό μακροχρόνιας φτώχειας ανέρχεται στο 14% (δεύτερο μεγαλύτερο στην ΕΕ-15).

Η σύγκριση του επιπέδου φτώχειας μεταξύ των χωρών της ΕΕ αποκρύπτει τις τεράστιες διαφορές στο επίπεδο διαβίωσης όταν γίνεται με βάση τις εθνικές γραμμές σχετικής φτώχειας. Υιοθετώντας, π.χ., τη γραμμή φτώχειας της Δανίας καταλήγουμε ότι περισσότερο από το 40% των Ελλήνων είναι φτωχοί!

4ος μύθος: “Καταναλώνουμε περισσότερα από ότι παράγουμε”

Προφανώς όχι.

Η “παραγωγή πλούτου” στη χώρα δεν γίνεται με σκοπό την κάλυψη των αναγκών μας, αλλά την παραγωγή κέρδους.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια σειρά από ανάγκες να μην καλύπτονται (γιατί δεν παράγονται αρκετά προϊόντα να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, ενώ θα μπορούσαν) και έτσι να εμφανίζονται ελλείμματα τα οποία καλύπτονται με τις εισαγωγές.

Γιατί όμως δεν παράγονται αυτά τα προϊόντα;”, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος καλοπροαίρετα. Γιατί, για παράδειγμα, “ενώ θα μπορούσαμε να παράγουμε κρέας, εντούτοις ξοδεύουμε, σαν χώρα, δισεκατομμύρια ετησίως για εισαγωγές;”

Η απάντηση είναι πάλι απλή: Γιατί η εισαγωγή κρέατος αποφέρει περισσότερα κέρδη! Όπως και η εισαγωγή παπουτσιών, ρούχων κλπ. Και από την στιγμή που ο εισαγωγέας κρέατος, μπορεί να κερδίσει περισσότερα με αυτόν τον τρόπο, γιατί να μπει στην διαδικασία να παράγει;

και τελικά ο 5ος μύθος: “Μαζί τα φάγαμε”

Από το 1997 μέχρι το 2007 η Ελλάδα είχε, από τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρωζώνη με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση του ΑΕΠ κατά 44%. Με σταθερούς τους υπόλοιπους παράγοντες (κρατικά έσοδα, δαπάνες κλπ.) έπρεπε να επέλθει σημαντική μείωση του χρέους ως % του ΑΕΠ (αφού αυτό ορίζεται πάντα ως ποσοστό επί του ΑΕΠ).

Κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη λόγω της τεράστιας μείωσης των φορολογικών συντελεστών στα κέρδη του κεφαλαίου και στη μεγάλη περιουσία, με τη φορολογία επί των αδιανέμητων κερδών να μειώνεται από 35% το 2004 (40-45% το 1981) σε 24% το 2009 και 20% σήμερα, και την εισαγωγή μίας πλειάδας φοροαπαλλαγών.

Π.χ. οι Έλληνες εφοπλιστές, απολαμβάνουν 58 φοροαπαλλαγές, με τελικό αποτέλεσμα να πληρώνουν στο κράτος ετησίως μόλις 12 εκ. ευρώ, έναντι 50 εκ. που πληρώνουν οι μετανάστες με τα παράβολά τους .

Οι φόροι που πλήρωσαν οι μισθωτοί και τα άλλα φυσικά πρόσωπα αυξήθηκαν από 5,6 δις ευρώ το 2004 στα 11 δις ευρώ το 2008. Αντίθετα οι ανώνυμες εταιρείες και τα άλλα νομικά πρόσωπα πλήρωσαν το 2004 4,8 δις ευρώ (4.775 εκ. ευρώ) και το 2008 κατά τι λιγότερο και συγκεκριμένα 4,705 εκ. ευρώ.

Αν η άμεση φορολογία στην Ελλάδα βρισκόταν απλά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά την περίοδο 2000-2008, το Δημόσιο θα είχε εισπράξει στο διάστημα αυτό φορολογικά έσοδα της τάξεως των 95 δις ευρώ.
Συνυπολογίζοντας τα έτη 2009 και 2010, προκύπτει ότι το ελληνικό Δημόσιο παραιτήθηκε υπέρ των ψηλών εισοδημάτων από έσοδα που αντιστοιχούν στο δάνειο που έλαβε η χώρα από την Τρόικα

Τα παραμύθια τους πρέπει να τα σταματήσουμε!

Αυτή είναι η αλήθεια για την “φτωχή Ελλάδα” για την “Ελλάδα που δεν παράγει”, για το ότι “είμαστε φτωχή χώρα με πλούσιους κατοίκους” για το “καταναλώνουμε περισσότερα από οτι παράγουμε” και για το “μαζί τα φάγαμε”!

Τώρα που την ξέρεις, σταμάτα να τους πιστεύεις!

Πες το και σε άλλους.

Τα παραμύθια τους πρέπει να τα σταματήσουμε!

Τα 7 βήματα για επανεκκίνηση της οικονομίας



Δεσμεύσεις για επανεκκίνηση της οικονομίας με ρεαλιστική πολιτική και μέσω ενός «συμβολαίου αξιοπρέπειας» ανέλαβε ο Αντώνης Σαμαράς, στο πλαίσιο της παρουσίασης του «Ζαππείου ΙΙ», καταλογίζοντας παράλληλα στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «ψεύτικες υποσχέσεις» και «ανεύθυνη διαπόμπευση της χώρας».
Όπως είπε ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «η επανεκκίνηση της Ελλάδας απαιτεί ένα δημιουργικό σοκ, μια ρεαλιστική πρόταση», καθώς με την ακολουθούμενη πολιτική «η χώρα έχει υποστεί ένα παραλυτικό σοκ».
Υπεραμυνόμενος της άρνησης της ΝΔ να προσφέρει συναίνεση στο ΠΑΣΟΚ, ο κ. Σαμαράς διερωτήθηκε: «Να συναινέσω σε αυτόν που μας προκάλεσε τη μεγαλύτερη ύφεση από το β' παγκόσμιο πόλεμο και μετά; Να προσφέρω συναίνεση σε αυτόν που διαφωνώ; Σε αυτόν που διαλύει τη χώρα μου; Συναίνεση σε τι; Στο λάθος; Στο νεφελώδες όπως λένε οι πολιτικοί τους;».
Εμφανίστηκε παράλληλα έτοιμος σε περίπτωση πρόωρων εκλογών. «Καλοδεχούμενες αν τις κάνουν», τόνισε, «είναι σίγουροι ότι τις θέλουν;». «Γιατί», συνέχισε ο κ. Σαμαράς, «όπως λένε και στο χωριό μου πρώτη φορά βλέπω αρνί να βιάζεται να έρθει το Πάσχα».
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι τον «ενδιαφέρει να μοιράσει ρεαλιστική προοπτική και ένα συμβόλαιο αξιοπρέπειας σε έναν λαό που τον ξεγέλασαν, σε ένα λαό που τον πίκραναν».

«Επτά βήματα επανεκκίνησης»
Επιγραμματικά, παρουσιάζοντας τη «σύγχρονη πρόταση του κόμματος» ο πρόεδρος της ΝΔ ανέπτυξε επτά άξονες:
1. Μείωση φορολογικών συντελεστών
2. Τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων από το παρελθόν
3. Γενικότερη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος
4. Νομιμοποίηση αυθαιρέτων κτισμάτων
5. Εξόφληση οφειλών του δημοσίου προς ιδιώτες
6. Δέσμευση των τραπεζών να διοχετεύσουν στην πραγματική οικονομία το 20-30% των εγγυήσεων που λαμβάνουν
7. Μέτρα για την τόνωση της Οικονομίας - Αντισταθμιστικά μέτρα ανάσες
Παρουσιάζοντας τον πρώτο άξονα της πρότασης της ΝΔ, ο Αντώνης Σαμαράς μίλησε για τολμηρή και αποφασιστική αλλά και μεσοπρόθεσμη μείωση των φορολογικών συντελεστών για όλους και συγκεκριμένα: ενιαίο συντελεστή κερδών 15% για όλες τις εταιρείες (flatrate), ανώτατο συντελεστή φορολογίας εισοδήματος στο 40% από 45%, μείωση ΦΠΑ από 23% στο 19% και από 13% στο 9% και στο 4,5% για τον τουρισμό και σταδιακή κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων, ενώ για τα καύσιμα είπε ότι θα αφαιρεθεί σε δύο χρόνια ο ειδικός φόρος. Τέλος, ο πρόεδρος της ΝΔ έβαλε στο τραπέζι και τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 25% και μίλησε για απενοχοποίηση της επιχειρηματικότητας που σήμερα είναι υπό διωγμό.
Ο δεύτερος άξονας αφορά την τακτοποίηση όλως των εκκρεμοτήτων από το παρελθόν με κατάργηση του πόθεν έσχες για την κατοικία, μιας και όπως σημείωσε ο κ. Σαμαράς η οικοδομή αποτελεί διαχρονικά την ατμομηχανή της οικονομίας. Ο πρόεδρος της ΝΔ πρότεινε τη θέσπιση περιουσιολογίου για κάθε Έλληνα και να μη δοθεί καμία άλλη αύξηση στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων καθώς και την κατάργηση κάθε φορολογικής ποινής για ένα χρόνο προκειμένου οι φορολογούμενοι να δηλώσουν ό,τι έχουν και να επαναπατρίσουν τα χρήματα που έχουν στο εξωτερικό. Εξαίρεση, υπογράμμισε, οι πολιτικοί, με υποχρεωτική δήλωση πόθεν έσχες για όσους διετέλεσαν υπουργοί από το 1974 μέχρι σήμερα.
Ο τρίτος άξονας είναι η γενικότερη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος με τη θέσπιση ενός σταθερού πιο απλού και λιγότερου γραφειοκρατικού συστήματος που χτυπάει τη φοροδιαφυγή. Ο κ. Σαμαράς μίλησε για κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, με έναν ενιαίος νόμος για ακίνητα, έναν για φυσικά πρόσωπα και έναν για τις επιχειρήσεις, αλλά και αυστηρές ποινές για όσους φοροδιαφεύγουν ή εισφοροδιαφεύγουν, αλλά όχι όμως, όπως η κυβέρνηση που θεωρεί εξ αρχής τους φορολογούμενους φοροφυγάδες.
Ως τέταρτο άξονα της πρότασης του κόμματός του, ο Αντώνης Σαμαράς ανέφερε τη νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων κτισμάτων, διευκρινίζοντας ότι αυτό διαφέρει με την πρόσκαιρη τακτοποίηση που προτείνει η κυβέρνηση. Μεταξύ άλλων η πρόταση περιλαμβάνει την ταυτόχρονη αεροφωτογράφιση όλης της Ελλάδας σε συνδυασμό με την απαγόρευση κάθε είδους αυθαίρετης δόμησης (δρακόντειες απαγορευτικές διατάξεις άμεση κατεδάφιση σε περίπτωση ανέγερσης αυθαίρετου κτίσματος με χρέωση του παραβάτη και πρόστιμο). Όπως είπε, με τη νομιμοποίηση αυτή θα δοθούν κανονικοί τίτλοι ιδιοκτησίας, με αντίτιμο ανάλογα την έκταση και τη βαρύτητα των παραβάσεων
Πέμπτος άξονας είναι η εξόφληση των οφειλών του δημοσίου προς ιδιώτες (εφάπαξ συνταξιούχων, ΦΠΑ κτλ). Δεν μπορεί το κράτος να πρωτοστατεί στο κίνημα του δεν πληρώνω, παρατήρησε χαρακτηριστικά και εκτίμησε ότι με τον τρόπο αυτό θα διοχετευθούν στην αγορά περίπου 5 δισ . ευρώ στην αγορά.
Ο έκτος άξονας προβλέπει τη δέσμευση των τραπεζών να διοχετεύσουν στην πραγματική οικονομία το 20-30% των εγγυήσεων που λαμβάνουν.
Τέλος, ο έβδομος άξονας περιλαμβάνει τα μέτρα για την τόνωση της οικονομίας και τα αντισταθμιστικά μέτρα ανάσες. Ενδεικτικά ο πρόεδρος της ΝΔ ανέφερε την αύξηση επιδότησης επιτοκίου πρώτης κατοικίας κατά 2 μονάδες, το πρόγραμμα βελτίωσης ενεργειακού δυναμικού κτιρίων, μέτρα για τη μόνιμη παραθεριστική κατοικία στην Ελλάδα που θα προσφέρει μόνιμα έσοδα στο κράτος και τις δημόσιες επενδύσεις, καθώς όπως είπε, κάθε φορά που του λείπουν έσοδα ο υπουργός Οικονομίας κόβει από τις δημόσιες επενδύσεις και μαζί από το βασικότερο όπλο για την ανάκαμψη της οικονομίας,
Εκτός, όμως, από την επανεκκίνηση πρέπει να αντέξει η κοινωνία επεσήμανε ο κ. Σαμαράς και στο σημείο αυτό ανέφερε ότι πρώτη προτεραιότητα της ΝΔ θα είναι η αποκατάσταση των συντάξεων των χαμηλοσυνταξιούχων .
Στη συνέχεια, ο κ. Σαμαράς έσπευσε να διευκρινίσει ότι τα «μέτρα επανεκκίνησης» που προτείνει δεν έχουν μόνο ταμειακό κόστος, αλλά φέρνουν και έσοδα. Όπως είπε το κόστος τους δεν ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ.
«Τα βήματα επανεκκίνησης», πρόσθεσε, «πρέπει να γίνουν όλα μαζί, και όχι αποσπασματικά ώστε η ανάκαμψη να μην είναι ένα βραχύβιο πυροτέχνημα».

Επίθεση στην κυβέρνηση
Εξάλλου, καθ’ όλη τη διάρκεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος της ΝΔ δεν παρέλειψε να στρέψει τα πυρά του κατά της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι «εκεί που μας έφτασε το ΠΑΣΟΚ εύκολες και ευχάριστες λύσεις δεν υπάρχουν πια». Υποστήριξε ωστόσο πως θα αποδείξει ότι η χώρα μπορεί να βγει από την κρίση, χωρίς όμως να επιστρέψει στην εξαρτημένη ευημερία και χαρακτήρισε το «Ζάππειο ΙΙ» «συμβόλαιο αξιοπρέπειας».
Η προετοιμασία της προσφυγής στο ΔΝΤ είχε αρχίσει από καιρό, παρατήρησε ο πρόεδρος της ΝΔ κατηγορώντας την κυβέρνηση Παπανδρέου ότι επιδίωξε ό,τι οι άλλοι προσπαθούν να αποφύγουν και δεν διαπραγματεύτηκε τίποτα. Κλιμακώνοντας την επίθεσή του επεσήμανε ότι «το Λουξεμβούργο (σ.σ. η πρόσφατη συνάντηση το Δουκάτο) απέδειξε ότι από ισότιμοι εταίροι κινδυνεύουμε να γίνουμε απλοί δανειολήπτες».
Ακόμη και αυτοί που μας επέκριναν, ομολογούν ότι είχαμε δίκιο που δεν ψηφίσαμε το μνημόνιο, τόνισε, αναφέροντας ενδεικτικά το Economist που ενώ «αρχικά μας αποδοκίμασε, σήμερα ομολογεί ότι το μνημόνιο μας οδήγησε στην κατάσταση που βρισκόμαστε».
«Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ ξανά σε κανέναν ξένο να μας φέρνει ως αρνητικό παράδειγμα», παρατήρησε και κάλεσε όλους «να κατεδαφίσουμε τα φαντάσματα του λαϊκισμού, του κρατισμού της φαυλότητας, της μισαλλοδοξίας και της εύκολης τακτοποίησης των εθνικών μας θεμάτων».

«Πρέπει να αλλάξουμε τους όρους του μνημονίου»
Στη συνέχεια ο κ. Σαμαράς επανέλαβε την ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης των όρων του μνημονίου, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα δεν αντέχει και άλλη αστάθεια σήμερα».
Όπως είπε, οι Ιρλανδοί πέτυχαν να διαπραγματευτούν πολύ καλύτερους όρους στο δικό τους μνημόνιο, διατηρώντας πολύ χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές.
Ο πρόεδρος της ΝΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση πως δεν διαπραγματεύθηκε τίποτα πέρυσι, συμπληρώνοντας πως οι Πορτογάλοι πέτυχαν πολύ καλύτερους όρους, καθώς δεν καταργήθηκαν ο 13ος και 14ος μισθός και δεν πάγωσαν οι συντάξεις των χαμηλοσυνταξιούχων.
Υπογράμμισε για ακόμη μία φορά την ανάγκη «αλλαγής των όρων του μνημονίου για να αποκτήσουμε ευελιξία για να υπάρξει επανεκκίνηση της οικονομίας».
«Μηδενική ανοχή σε αποτρόπαια φαινόμενα όπως αυτό της 3ης Σεπτεμβρίου»
Στην αρχή της ομιλίας του ο πρόεδρος της ΝΔ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη δολοφονία του 44χρονου στο κέντρο της Αθήνας. Το παιδί του Μανώλη Καντάρη δεν θα γιορτάσει ποτέ τα γενέθλιά του, ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι της οικονομίας προηγείται η κατάσταση ασφάλειας του πολίτη. Μέσω της οικονομίας όμως, μπορούμε να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και τον έλεγχο της χώρας, σημείωσε. «Ο λαός ζητάει μια Ελλάδα μηδενικής ανοχής σε αποτρόπαια φαινόμενα», πρόσθεσε.

Παπούλιας: Οι Νέοι Αγρότες το μέλλον της Ελλάδας




Την αμέριστη στήριξή του στους Νέους Αγρότες, τους οποίους χαρακτηρίζει το «μέλλον της πατρίδας» μας εξέφρασε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας, κατά την ομιλία του στην ημερίδα της ΠΕΝΑ με θέμα την Αγροτική επιχειρηματικότητα και τον αγροτουρισμό.
Ο πρόεδρος υπογράμμισε την άμεση ανάγκη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής που θα στοχεύσει σε μια δυναμική αγροτική πολιτική και θα αποτελέσει το ασφαλές μονοπάτι πάνω στο οποίο καλούμαστε πλέον να βαδίσουμε, ιδιαίτερα ενόψει των δύο δύσκολων επόμενων χρόνων.
Αναλυτικά, ο χαιρετισμός του προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια έχει ως εξής: «Χαίρομαι ιδιαίτερα που σας συναντώ ξανά, σε αυτή την πολύ σημαντική ημερίδα που διοργανώνετε και δίνει σε όλους μας την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τον μέχρι τώρα απολογισμό του έργου σας, τους στόχους και τις προοπτικές των Νέων Αγροτών, τους προβληματισμούς και τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά σας.
Η παράδοση της χώρας μας υπήρξε ανέκαθεν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Αγροτουρισμό, έναν τρόπο ζωής πολύ κοπιαστικό, αλλά επίσης εξαιρετικά δημιουργικό, χάρη στο δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στον άνθρωπο και τη μητέρα γη του.
Η απομάκρυνση από αυτήν την παράδοση και η βαθμιαία εγκατάλειψη της προσπάθειας παραγωγής ανήκει στα βασικά αίτια της σφοδρής κρίσης που περνά η χώρα μας. Σταματήσαμε να παράγουμε, συνηθίσαμε να εισάγουμε, μάθαμε να εξαρτώμεθα από τους άλλους και σχεδόν ξεχάσαμε τις δικές μας δυνατότητες.
Έγιναν λάθη σοβαρά, μεταξύ των οποίων και μια ανεπίτρεπτη κακοδιαχείριση πόρων, γεγονός που περιόρισε καθοριστικά τις δυνατότητές μας και έπληξε δυστυχώς τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, την Αγροτιά μας. Νέοι δρόμοι όμως μπορούν τώρα να ανοιχτούν αν υπάρξει συντονισμένη δράση και εμπνευσμένος σχεδιασμός.
Η ανάδειξη νέων, εναλλακτικών και βιολογικών καλλιεργειών, η συνεχής συνεργασία με τους κρατικούς φορείς και η συσπείρωση όλων των Αγροτικών Ενώσεων, η ενίσχυση της Περιφέρειας, η δημιουργία κινήτρων και η επαναφορά κυρίως του ανθρώπου στο κέντρο της προσπάθειας, μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους νέους αγρότες. Επίσης, η καλλιέργεια από το σχολείο κιόλας μιας γνήσιας οικολογικής συνείδησης που θα επιζητεί ως φυσική επιλογή την επαφή με το περιβάλλον και τη γη, η ανάπτυξη του Αγροτουρισμού και η προώθηση της επιχειρηματικότητας γύρω από τα αγροτικά προϊόντα με την υποστήριξη των νέων μορφών τεχνολογίας, είναι κάποιες από τις επιδιώξεις μας.
Πάνω από όλα όμως προέχει η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής που θα στοχεύσει σε μια δυναμική αγροτική πολιτική και που θα αποτελέσει το ασφαλές μονοπάτι πάνω στο οποίο καλούμαστε πλέον να βαδίσουμε, ιδιαίτερα ενόψει των δύο δύσκολων επόμενων χρόνων.
Έχω ξαναπεί ότι είστε το “μέλλον της πατρίδας” μας. Δεν υπερβάλλω. Αν διεκδικήσετε αυτό που σας αναλογεί και σας αξίζει, αν αναζητήσετε την πρωτοπορία και χαράξετε νέους δρόμους εθνικής και διεθνούς συνεργασίας, θα μας κάνετε όλους περισσότερο αισιόδοξους. Στρατεύομαι και προσωπικά δίπλα σας για κάθε στήριξη στο έργο σας που αποτελεί εθνικό πλούτο.
Η μάχη που δίνει η χώρα για την έξοδό της από το οικονομικό τέλμα είναι και θα είναι επίμονη, συνεχής, και κάποιες φορές απρόβλεπτη. Η επόμενη μέρα όμως βρίσκεται και στα δικά σας χέρια.
Σας ευχαριστώ.»

Nέα διαβούλευση...Ραδιοερασιτεχνες


Δημοσιεύτηκε το κείμενο της νέας διαβούλευσης  δείτε το εδώ:
http://www.yme.gov.gr/?aid=2974&tid=552

ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ




Στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ (2002), όπως ισχύει σήμερα, η μέγιστη ισχύς κορυφής (ΡΕΡ) που επιτρέπεται είναι 500W στα βραχέα και 100W στα υπερβραχέα και μετριέται με ένα απλό βαττόμετρο στην έξοδο του πομπού, όπως ισχύει διεθνώς.

Στην επικείμενη τροποποίηση του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ επιχειρείται από την ηγεσία του Υ.Υ.Μ.Δ. να μειωθούν δραστικά τα παραπάνω όρια στα 100W ERP (Effective Radiated Power δηλαδή σε ακτινοβολούμενη ισχύ ισοδύναμη με 100W σε απλό δίπολο). Αυτή η πρόταση ισοδυναμεί με ουσιαστική μείωση της επιτρεπόμενης ισχύος κατά περίπου 50 (!) φορές για χρήση κατευθυντικής κεραίας στα βραχέα και αντίστοιχα κατά τουλάχιστον 20 φορές στα υπερβραχέα. Αποτελεί διεθνή πρωτοτυπία η χρήση ισχύος ERP δηλαδή ακτινοβολούμενη ισχύ ισοδύναμη σε απλό δίπολο για ραδιοερασιτέχνες. Διεθνώς ο ορισμός της μέγιστης επιτρεπόμενης ισχύος ορίζεται σαν ισχύ κορυφής (PEP) στην έξοδο του πομποδέκτη.
Ακόμα το νούμερο αυτό είναι αυθαίρετο, δηλαδή δεν προκύπτει από τα επιστημονικά τεκμηριωμένα επίπεδα αναφοράς ασφαλούς ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβόλησης, που ισχύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και θα μπορούσε κάλλιστα να είναι οποιαδήποτε ισχύς, ανάλογα με τις κατά το συμφέρον παραδοχές καθενός “αρμοδίου”.

Δεδομένου ότι τα μηχανήματα του εμπορίου είναι στη πλειονότητα τους 100W, αυτό σημαίνει ότι η χρήση κατευθυντικών κεραιών ουσιαστικά πλέον ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ και όποιος θέλει μεγαλύτερη επιτρεπόμενη ισχύ θα πρέπει να ακολουθήσει διαδικασία αδειοδότησης ! (όπως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, μόνο που αυτές έχουν οικονομικά κέρδη και εκπέμπουν 24 ώρες το 24ωρο με τη μέγιστη ισχύ κάτι που δεν ισχύει στους ραδιοερασιτέχνες όπου η συνολική εκπομπή είναι κάποια λεπτά της ώρας ακόμα και για τους ποιο δραστήριους από αυτούς), με υποβολή μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων ειδικού μελετητικού γραφείου με υψηλό κόστος (περί τα 3000 Ευρώ!). Δεδομένου ότι οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι τυποποιημένες ( σε πολλές φορές είναι ιδιοκατασκευές), επιβάλλεται η διενέργεια μελέτης σε κατά περίπτωση βάση και απαιτούνται επιτόπου μετρήσεις με ειδικά όργανα που (ίσως) μόνο η ΕΕΑΕ διαθέτει.

Επιπλέον στην επιχειρούμενη τροποποίηση ΔΕΝ λαμβάνονται υπόψη ότι:

1. Ο ραδιοερασιτεχνισμός δεν είναι απλά μια ενασχόληση (όπως το ψάρεμα) αλλά προσφέρει ατομικά, εθελοντικά και ανιδιοτελώς τηλεπικοινωνιακή εθνική και διεθνή κάλυψη σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης, τόσο στις υπηρεσίες που εμπλέκονται με την αντιμετώπιση των συνεπειών της καταστροφής (ΓΓΠΠ κλπ), όσο και στους άμεσα πληγέντες από αυτή.

2. Ο ραδιοερασιτεχνισμός είναι μια επιστημονική ασχολία. Συνδυάζει την επιστημονική έρευνα και τον πειραματισμό στις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρονικά με την επικοινωνία μέσω του ασυρμάτου με γνωστούς και άγνωστους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι πίσω από τις εξελίξεις στους παραπάνω τομείς υπάρχουν ραδιοερασιτέχνες!

3. Σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει τόσο χαμηλό όριο ισχύος (100W) και μάλιστα ακτινοβολούμενης (ERP), για την οποία δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος εκτίμησης της από τους ραδιοερασιτέχνες, αλλά μπορεί μόνο να μετρηθεί με ειδικά ακριβά όργανα. Επισυνάπτεται πίνακας ισχύος για τα βραχέα από πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, όπου διαπιστώνεται ότι μόνο στην Ελλάδα επιχειρείται για τους ραδιοερασιτέχνες τέτοια “ισοπεδωτική μεταχείριση”, τη στιγμή που η πολιτεία σε άλλη Υ.Α. υπό διαβούλευση ΕΞΑΙΡΕΙ από κάθε αδειοδότηση επαγγελματικούς σταθμούς και κεραίες (κινητής τηλεφωνίας με την ίδια ακτινοβολούμενη ισχύ έως 164W. Με τον τρόπο αυτό οι ραδιοερασιτέχνες εντάσσονται αυθαίρετα σε δυσμενέστερη κατηγορία μαζί με τους μικρούς σταθμούς και κεραίες…

Με την προτεινόμενη τροποποίηση:

1. Ο ελληνικός ραδιοερασιτεχνισμός πηγαίνει ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ακόμα και από τον χουντικό νόμο 1244/1972, που προέβλεπε μέγιστη ισχύ ραδιοερασιτεχνικών σταθμών 300 W PEP και όχι ERP!!!

2. Με τις προτεινόμενες ισχείς εξαφανίζεται η ελληνική συμμετοχή σε κάθε είδους διεθνείς ραδιοερασιτεχνικούς διαγωνισμούς (contests) και η Ελλάδα εμφανίζεται σαν τον τριτοκοσμικό φτωχό και υπό καθεστώς συγγενή…

3. Οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες εξομοιώνονται νομοθετικά με τις εταιρείες κινητής
τηλεφωνίας, το επαγγελματικό ραδιόφωνο και τη τηλεόραση, που εκπέμπουν με τη ΜΕΓΙΣΤΗ ισχύ τους 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες στην Ευρώπη, στις περισσότερες περιπτώσεις η διάρκεια εκπομπής του μέσου ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κυμαίνεται κατά μέγιστο από 1-5 λεπτά την ημέρα και μερικές ώρες το μήνα και η μέση ισχύς της εκπομπής είναι μόλις 30-50% της μέγιστης που διαθέτει ο πομποδέκτης (λόγω του τύπου της ραδιοερασιτεχνικής εκπομπής), παράμετροι που μειώνουν όταν υπολογιστούν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Όλα τα όρια ακτινοβόλησης της Διεθνής Επιτροπής για την προστασία από μη ιοντίζουσες ακτινοβολίες (ICNRIP) καθορίζονται βάση του χρόνου ακτινοβόλησης. Έτσι πως είναι δυνατό να εξαιρούνται «μικρές» κεραίες κινητής τηλεφωνίας με ERP 164 W, που θα λειτουργούν σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων από πολίτες και σε συνεχή 24ωρη λειτουργία, και ο ραδιοερασιτέχνης του επιτρέπεται σχεδόν η μισή ισχύ ενώ έχει υποπολλαπλάσιο χρόνο λειτουργίας και με πολύ μεγαλύτερη απόσταση των κεραιοσυστημάτων από γενικό πληθυσμό.

Επιπλέον σχεδόν σε όλες τις μετρήσεις στο λεκανοπέδιο της Αττικής, ακόμα και σε απόσταση 10 μέτρων από κεραίες κινητής τηλεφωνίας η άλλες, η μετρούμενη ακτινοβόληση προέρχεται κατά 80 % από τα ραδιοτηλεοπτικά σήματα του κέντρου εκπομπής Υμηττού.

Σύμφωνα με την συγκεντρωτική ανάλυση δεδομένων από ερευνητές σε μετρήσεις της ΕΕΑΕ, οι κυριότερες πηγές ακτινοβόλησης στην Αθήνα αλλά και σε κάθε αστικό περιβάλλον είναι οι παρακάτω:
Ραδιοφωνία FM (40 – 80 %)
Τηλεοπτικές εκπομπές VHF/UHF (20 – 35 %)
Ειδικά ραδιοδίκτυα \ TETRA (20 %)
Σταθμοί βάσης κινητής τηλεφωνίας (20 – 35 %)
Ραδιοζεύξεις (< 5 %) Άλλες δραστηριότητες ( WiFi, Ραδιοερασιτέχνες κλπ) < 1 % Οι ραδιοερασιτέχνες ενοχλούν κάποιους και σε αυτούς εξαντλείται κάθε ευαισθησία των αρμοδίων; 4. Οι 6000 αδειούχοι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες γίνονται αυτομάτως παράνομοι σε μια νύχτα, αφού σε περίπτωση που επιθυμούν μεγαλύτερη ισχύ από τα 100W σε απλό δίπολο πρέπει να εφαρμόσουν το άρθρο 21 παράγραφος 2 της σε ισχύ Υ.Α. (ή όπως αλλιώς ήθελε τροποποιηθεί στην νέα Υ.Α.) και να υποβάλουν “τεχνική μελέτη ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών” με το προαναφερόμενο για τον ραδιοερασιτέχνη απαγορευτικό κόστος των 3000 Ευρώ!! 5. Έτσι, ενώ οι ραδιοερασιτέχνες προσπαθούν σε κάθε περίπτωση να συνδράμουν εθελοντικά και ανιδιοτελώς την πολιτεία με κάθε τρόπο, εκείνη τους αντιμετωπίζει σαν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης, απαιτώντας πολυδάπανες μελέτες για να εξασφαλίσουν μια λογική ισχύ λειτουργίας των ραδιοερασιτεχνικών τους πομποδεκτών, όταν αυτό στις λοιπές ευρωπαικές χώρες θεωρείται ΠΡΟΦΑΝΕΣ. Οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες δεν δέχονται να αποτελέσουν εξιλαστήρια θύματα στις ατεκμηρίωτες, τάχα “περιβαλλοντικές και οικολογικές” ευαισθησίες ορισμένων, ούτε να επιτρέψουν και να εξυπηρετήσουν συμφέροντα εταιρειών που ορέγονται την καταπάτηση όλου του ραδιοφάσματος για τη διανομή INTERNET με τεχνολογίες όπως το VDSL. Η ηγεσία του ΥΥΜΔ θα πρέπει πρώτα να ασχοληθεί με τις δεκάδες χιλιάδες ΠΑΡΑΝΟΜΑ εκπεμπόμενα Watt των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, που έχουν μετατρέψει με τις παρεμβολές τους την Αθήνα σε μια από τις πιο “βρώμικες” ηλεκτρομαγνητικά πρωτεύουσες, τους παράνομους σταθμούς κάθε τύπου που βρίθουν στην χώρα μας, τις παράνομες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές εκτός πιστοποίησης CE που με τα παράσιτά τους ρυπαίνουν όλο το ραδιοφάσμα και τη κινητή τηλεφωνία με τις κρυμμένες κεραίες πάνω σε κατοικίες και μετά με τους ραδιοερασιτέχνες με την κοινωνικά γνωστή και αποδεκτή προσφορά τους. Δείτε τον πίνακα με τις ισχείς που επιτρέπονται στις περισσότερες Ευρωπαικές χώρες σήμερα και συγκεντρώνεται με την συνεργασία της RAAG και της DARC.

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Πότε η Εφορία μας θεωρεί ύποπτους για φορολογικό έλεγχο



Υψηλές επιστροφές φόρου εισοδήματος αλλά και μεγάλα ποσά αποδείξεων που δεν δικαιολογούνται από το εισόδημα του υπόχρεου, αποτελούν τα σημεία στα οποία θα στρέφει την προσοχή της η Εφορία.

Το υπουργείο Οικονομικών στέλνει μήνυμα στους περίπου 5,5 εκατ. φορολογούμενους πως η προσκόμιση αποδείξεων για την κάλυψη του αφορολογήτου ορίου των 12.000 ευρώ μπορεί να οδηγήσει σε εξονυχιστικό έλεγχο.

Οι τρεις ομάδες που κινδυνεύουν να επιλεγούν για έλεγχο είναι όταν:....

1. Η αναλογία εισοδήματος και προσκομιζόμενων αποδείξεων. Δηλαδή, ένας φορολογούμενος με χαμηλό εισόδημα αν επισυνάψει υπερβολικό ποσό αποδείξεων δημιουργεί υποψίες, δεδομένου ότι ένα μέρος του εισοδήματός του έχει καλυφθεί από άλλες δαπάνες διαβίωσης, όπως ενοίκια.

2. Στο στόχαστρο μπαίνουν και όσοι δηλώσουν τις αποδείξεις μπόνους των 3.000 ευρώ για περαιτέρω μείωση φόρου και δη όταν δεν εμφανίζουν ιδιαίτερα υψηλά εισοδήματα.

3. Οι έχοντες υψηλές επιστροφές φόρου είτε αυτό προκαλείται από τις αποδείξεις «μπόνους» είτε από τις υπόλοιπες εκπιπτόμενες δαπάνες, όπως τόκοι στεγαστικών δανείων, ιατρικά, ασφάλιστρα, δίδακτρα, ενοίκια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.
Με τη λήξη των προθεσμιών υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος θα ξεκινήσουν οι φορολογικοί έλεγχοι. Το δείγμα ελέγχου θα επιλέγεται μηνιαία, ώστε να εντοπιστεί αν επισυνάφθηκε το ποσό των αποδείξεων που δηλώθηκε.



Οι αποδείξεις των 12.000 ευρώ συνυποβάλλονται μαζί με τη δήλωση εισοδήματος στην περίπτωση της έντυπης αποστολής. Επισυνάπτονται σε ειδικό φάκελο, εξωτερικά του οποίου αναγράφεται το ονοματεπώνυμο και ο ΑΦΜ του φορολογούμενου, ο αριθμός και το συνολικό ποσό των αποδείξεων. Σε ηλεκτρονική δήλωση, οι αποδείξεις, όπως και τα άλλα δικαιολογητικά -αποδεικτικά διακρατούνται στην οικία του φορολογούμενου και προσκομίζονται στην εφορία αν ζητηθούν για έλεγχο.

Οι φορολογούμενοι πρέπει να γνωρίζουν "10" βασικά σημεία:.....

1. Οσοι έχουν εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν προσκομίζουν καμία απόδειξη.

2. Οι έχοντες εισόδημα άνω των 6.000 ευρώ προσκομίζουν το 10% αυτού σε αποδείξεις και άνω των 12.000 ευρώ το 30% αυτού σε αποδείξεις. Επί παραδείγματι, ο έχων εισόδημα 9.000 ευρώ προσκομίζει αποδείξεις 900 ευρώ και ο έχων εισόδημα 37.000 ευρώ επισυνάπτει αποδείξεις 8.700 ευρώ.

3. Οι αποδείξεις λογίζονται κατ΄ άτομο, καθώς φορολογήστε για το ατομικό σας εισόδημα και όχι για το οικογενειακό. Αν έχετε εισόδημα 23.000 ευρώ και η σύζυγος έχει 20.000 ευρώ προσκομίζετε αποδείξεις 4.500 ευρώ για εσάς και 3.600 ευρώ για τη σύζυγο ήτοι σύνολο αποδείξεων 8.100 ευρώ. Και όχι αποδείξεις αξίας 10.500 ευρώ που απαιτούνται για εισόδημα 43.000 ευρώ όσο και το συνολικό οικογενειακό εισόδημα του παραδείγματος.

4. Δυνατότητα προσκόμισης επιπλέον αποδείξεων μέχρι 15.000 ευρώ κατ΄ άτομο ή 30.000 ευρώ κατά οικογένεια. Προσοχή όμως μην βρεθείτε αντιμέτωποι στο μέλλον με απώλεια τεκμηρίου αν και για την ώρα το υπουργείο διαβεβαιώνει πως η αξία των αποδείξεων δεν αυξάνει ανάλογα την τεκμαρτή δαπάνη.

5. Οι αποδείξεις για το μπόνους φόρου φθάνουν μέχρι 3.000 ευρώ κατ΄ άτομο, καθώς καλύπτουν τη διαφορά του αφορολογήτου των 12.000 ευρώ και του ανώτατου ύψους αποδείξεων 15.000 ευρώ. Για παράδειγμα, αν έχετε εισόδημα 20.000 ευρώ απαιτούνται αποδείξεις αξίας 3.600 ευρώ για να καλύψετε το αφορολόγητο. Αν θέλετε να έχετε και το μπόνους φόρου προσκομίζετε αποδείξεις συνολικής αξίας 6.600 ευρώ. Οι πρόσθετες αποδείξεις σας δίνουν μπόνους ίσο με το 10% της αξίας των αποδείξεων.

6. Οι αποδείξεις γίνονται δεκτές μόνο αν φαίνονται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης, ο ΑΦΜ αυτής, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό. Σε περίπτωση κατά την οποία η απόδειξη δεν είναι τυπωμένη με έντονα στοιχεία και πιθανολογείται η πλήρης εξαφάνισή τους ο φορολογούμενος πρέπει να επαναλάβει τα προαναφερθέντα στοιχεία (επωνυμία της επιχείρησης, ΑΦΜ, ημερομηνία και ποσά). Δηλαδή, να τα εγγράψει από πάνω με στυλό. Κι αυτό για να είναι εφικτός ο έλεγχος. Στην αντίθετη περίπτωση τις πετάτε καθώς δεν θα τις αναγνωρίσει η εφορία.

7. Αν δεν προσκομίσετε τις αποδείξεις που απαιτούνται βάσει του εισοδήματος για τη διατήρηση του αφορολογήτου τότε έχετε πέναλτι φόρου. Η επιβάρυνση φθάνει στο 10% του ποσού των δαπανών που υπολείπονται. Για παράδειγμα αν έχετε εισόδημα 20.000 ευρώ απαιτούνται αποδείξεις 3.600 ευρώ. Αν προσκομίσετε μόνο 1.600 ευρώ, τότε για τις υπόλοιπες 2.000 ευρώ θα επιβαρυνθείτε με πρόσθετο φόρο 10% ήτοι 200 ευρώ.

8. Οι αποδείξεις μπορεί να προέρχονται από οποιαδήποτε δαπάνη πραγματοποιήσατε το 2010 για την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών.
9. Δεν αναγνωρίζονται αποδείξεις από λογαριασμούς ΔΕΚΟ (όπως ΔΕΗ), τυχερά παιχνίδια κ.λπ.

10. Το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ διατηρείται χωρίς την προσκόμιση αποδείξεων για δημόσιους υπαλλήλους εξωτερικού, όσους διαμένουν σε οίκο ευγηρίας, φυλακισμένους και κατοίκους κρατών ΕΕ που αποκτούν στην Ελλάδα εισόδημα πλέον του 90% του συνολικού εισοδήματός τους. Σημειώνεται ότι οι λοιποί κάτοικοι εξωτερικού που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα δεν προσκομίζουν αποδείξεις, καθώς δεν δικαιούνται το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ.


ΠΗΓΗ:(www.bankingnews.gr)


ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ


ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ