Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

Τα μυστικά της κάλπης



Πως θα ψηφίσουμε στις εκλογές;

Πότε ευνοείται το πρώτο κόμμα;
Τι θα συμβεί εάν μπουν πολλά κόμματα στη βουλή;
Μπορεί το πρώτο κόμμα να μην πάρει το bonus των 50 εδρών;
Τι θα συμβεί εάν η αποχή ξεπεράσει το 50%;

Με μαθηματικό τύπο που προκύπτει από πολλαπλασιασμούς και διαρέσεις γίνεται η κατανομή των εδρών στις εκλογές.
Υπάρχει περίπτωση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί να πάρουν ποσοστό που δεν θα τους επιτρέπει να κάνουν κυβέρνηση συνεργασίας
αφού δεν θα έχουν πλειοψηφία εδρών.
 
Όσο περισσότερα κόμματα μπουν στη Βουλή,τόσο αποδυναμώνεται το πρώτο κόμμα
 
και μαζί οι πιθανότητες αυτοδυναμίας.
 
Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των κομμάτων που δεν μπαίνουν στη Βουλή,
 
όσο περισσότερα είναι τα άκυρα, τα λευκά και η αποχή, τόσο ενισχύεται το πρώτο κόμμα.
 
Επομένως η ψήφος σε κόμμα που μπαίνει στη Βουλή πιάνει τόπο
 
με την έννοια ότι πηγαίνει εκεί που θέλει ο ψηφοφόρος
 
και όχι με καραμπόλα στο πρώτο κόμμα.
 
Ο καθηγητής του συνταγματικού δικαίου στο Πάντειο πανεπιστήμιο Ηλίας Νικολόπουλος μιλώντας στο ipop είπε ότι η κατανομή των εδρών με το νόμο Παυλόπουλου, με τον οποίο γίνονται οι εκλογές, κατανέμει τις έδρες με βάση ένα πολλαπλασιασμό και μια διαίρεση. Το συμπέρασμα είναι ότι αν θέλει κάποιος να ρίξει μεν ψήφο διαμαρτυρίας αλλά να μην χάσει την ψήφο του θα πρέπει να ψηφίσει ένα μικρό κόμμα που μπαίνει στη Βουλή. Διαφορετικά είναι σα να ψηφίζει το πρώτο κόμμα αφού το βοηθά να πάρει το μπόνους των 50 εδρών που δίνει ο εκλογικός νόμος και να κάνει αυτοδυναμία με μικρότερο ποσοστό.
Όπως είπε ο κ. Νικολόπουλος οι έδρες ανά κόμμα κατανέμονται με τον αριθμό των ψήφων που παίρνει ένα κόμμα επί 238 έδρες (αφαιρείται από τις 300 το μπόνους 50 εδρών και οι 12 επικρατείας) δια των εγκύρων ψηφοδελτίων. Δεν υπολογίζονται δηλαδή τα άκυρα,τα λευκά, η αποχή και οι ψήφοι σε κόμματα κάτω του 3%. Όσο μικραίνει ο παρονομαστής ευνοείται το πρώτο κόμμα. Είναι με τέτοιο τρόπο κομμένος και ραμμένος στα μεγάλα κόμματα ο εκλογικός νόμος ώστε όποιος ψηφίζει οτιδήποτε δεν μπαίνει στη Βουλή ή απέχει, είναι σα να ψηφίζει εκείνον που θα πάρει τις περισσότερες ψήφους.
Με βάση τα δεδομένα των εκλογών ένα κόμμα για να έχει αυτοδυναμία θέλει περίπου 42%. Το ποσοστό αυτό είναι…κυμαινόμενο. Αν δηλαδή μπουν λίγα κόμματα στη Βουλή τότε το πρώτο κόμμα μπορεί να κάνει αυτοδυναμία με μικρότερο ποσοστό. Αν όμως μπουν στο κοινοβούλιο πολλά κόμματα τότε αυξάνεται το ποσοστό που απαιτείται για αυτοδυναμία και ανέρχεται περίπου σε 45%. Όσον αφορά την περίπτωση συνεργασίας ΝΔ_ΠΑΣΟΚ εφόσον πιάσουν και οι δυο μαζί το ποσοστό 42% τότε μπορούν να κάνουν κυβέρνηση αφού θα έχουν πάνω από 150 έδρες.
Ο καθηγητής του συνταγματικού δικαίου θέτει μια παγίδα του εκλογικού νόμου για το πρώτο κόμμα. Από την ώρα που θα πιάσουν πολλά κόμματα το 3% υπάρχει περίπτωση το πρώτο κόμμα να πάρει…κουτσουρεμένο το μπόνους των 50 εδρών. Δηλαδή με 3% το μικρό κόμμα παίρνει περίπου επτά έδρες. Αν τα κόμματα είναι πολλά, ο αριθμός των εδρών που μένει για το πριμ μπορεί να είναι πάνω από 50 έδρες. Κι αυτό γιατί κάθε κόμμα που μπαίνει στη Βουλή αφαιρεί από τον πρώτο έξι με επτά έδρες.
Σε βουλή έξι κομμάτων μπορεί να γίνει κυβέρνηση συνεργασίας ανάμεσα στα δυο πρώτα κόμματα. Σε βουλή επτά και οκτώ κομμάτων η συνεργασία μπορεί να οδηγήσει σε κυβέρνηση με 151 ή 152 έδρες. Σε βουλή εννέα κομμάτων μπορεί να μην γίνεται κυβέρνηση ούτε με συνεργασία.
Όσον αφορά το άκυρο και το λευκό με βάση τον εκλογικό νόμο είναι ακριβώς το ίδιο. Θεωρούνται άκυρα και τα λευκά ψηφοδέλτια. Όσο περισσότερα είναι αυτά τα ψηφοδέλτια τόσο περισσότερο ευνοείται το πρώτο κόμμα. Κι αυτό επειδή αυξάνουν τον παρονομαστή της διαίρεσης με την οποία κατανέμονται οι έδρες. Ουσιαστικά το άκυρο και το λευκό μεγαλώνουν το ποσοστό του πρώτου κόμματος.
Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο η είσοδος πολλών κομμάτων δεν ευνοεί το πρώτο κόμμα διότι παίρνει βουλευτές από το πακέτο των εδρών χωρίς το πριμ και το ψηφοδέλτιο επικρατείας δηλαδή από τον αριθμό 238 έδρες. Έτσι όσο πιο πολλά είναι τα κόμματα που μπαίνουν στη Βουλή τόσο περισσότερες έδρες χάνουν τα μεγάλα κόμματα.
Όμως όσο πιο μεγάλο ποσοστό παίρνει ένα μικρό κόμμα που δεν πιάνει το όριο του 3% για να γίνει κοινοβουλευτικό, τόσο ευνοείται το πρώτο κόμμα διότι αυξάνεται ο παρονομαστής της διαίρεσης που κάνει την κατανομή των εδρών. Πρόκειται για την αρχική μαθηματική πράξη που μοιράζει τις βουλευτικές έδρες.
Σχετικά με την αποχή, όσο και αν είναι το ποσοστό της γίνονται εκλογές και βγαίνει αποτέλεσμα. Ακόμη και αν η αποχή ανέλθει στο 90%. Από το 10% που θα πάει να ψηφίσει θα εκλεγούν οι 300 βουλευτές και μάλιστα με ευνοημένο το πρώτο κόμμα αφού και πάλι παίζει ρόλο ο παρονομαστής στην περίφημη αρχική διαίρεση.

Ποιοι πήραν τα 60.000.000€ για τα Leopard



από την Βάσω Παλαιού
Τους αποδέκτες της «μίζας» (μαμούθ!) ύψους 60.000.000 ευρώ ψάχνουν να βρουν οι εισαγγελείς Πρωτοδικών Πόπη Παπανδρέου και Αντώνης Ελευθεριάνος, οι οποίοι ερευνούν και πάλι την υπόθεση της...
προμήθειας αρμάτων μάχης τύπου LEOPARD-2HEL για τον Ελληνικό Στρατό, η διαδικασία για την απόκτηση των οποίων ξεκίνησε το 1998 επί υπουργού Εθνικής Αμυνας Ακη Τσοχατζόπουλου και ολοκληρώθηκε το 2003 με την υπογραφή της σύμβασης από τον τότε υπουργό Εθνικής Αμυνας Γιάννο Παπαντωνίου!

Οι δύο εισαγγελείς Πρωτοδικών έχουν αποστείλει ήδη αιτήματα δικαστικής συνδρομής στο Μονακό και στις βρετανικές Παρθένες Νήσους, ενώ έχουν αρχίσει να καλούν και τους πρώτους μάρτυρες για την υπόθεση. Επισημαίνεται ότι το ιλιγγιώδες ποσό της «μίζας» που δόθηκε για την προμήθεια των αρμάτων μάχης αποκαλύφθηκε μέσω μιας μυστικής σύμβασης και μιας δικαστικής διένεξης των εξωχώριων εταιριών που ενεπλάκησαν στη «διαδρομή» του «μαύρου χρήματος».

Ειδικότερα, κατά τη συμφωνία αυτή η εταιρία International Bartet and Offset Service Corporation (IBOS), που είχε ως διαχειρίστρια την εταιρία Transat Maritime στο Μονακό, «είναι υπεύθυνη για την υποστήριξη της γερμανικής KMW και αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει στην EvanstoGroup Ltd, με έδρα στις βρετανικές Παρθένους Nήσους, προμήθεια της τάξεως του 3% της καθαρής αξίας των προϊόντων, που θα παραδώσει η KMW». (Η Evanston Ltd προσέφυγε στο διαιτητικό δικαστήριο το 2003 διεκδικώντας αυτά τα χρήματα και «αποκάλυψε» με τον τρόπο αυτό τη σύμβαση για την περίφημη προμήθεια 3%, που υπολογίζεται στα 60.000.000 ευρώ.)

Η υπόθεση είχε ερευνηθεί και στο παρελθόν από τον τότε εισαγγελέα Πρωτοδικών Παναγιώτη Αθανασίου, ο οποίος στο πόρισμά του (από μια δικογραφία 500.000 σελίδων!) επισήμαινε ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις δωροδοκίας, ωστόσο, είχε κρίνει ότι δεν στοιχειοθετείται το αδίκημα της απιστίας για πολιτικά πρόσωπα. Μετά, ωστόσο, την παραγγελία για τη διενέργεια μεγάλης προκαταρκτικής εξέτασης για τα εξοπλιστικά προγράμματα, που ξεκίνησε από τις καταγγελίες για «πλουτισμό κάποιων», πριν από ενάμιση χρόνο, του πρώην γενικού διευθυντή αμυντικών εξοπλισμών και επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Αμυνας Ευάγγελου Βασιλάκου, η προμήθεια των LEOPARD-2HEL μπαίνει εκ νέου στο μικροσκόπιο των δικαστικών αρχών.

Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη προμήθεια, συνολικού ύψους πάνω από 2 δισ. ευρώ, είχε καταγγείλει τότε η Ν.Δ. διά του αρμόδιου τομεάρχη της και μετέπειτα υπουργού Εθνικής Αμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου αναλαμβάνοντας τη δέσμευση ότι όταν θα γινόταν κυβέρνηση θα προχωρούσε σε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης• αυτό και έκανε, καθώς οι Γερμανοί, αντιλαμβανόμενοι τα κενά που υπήρχαν, κάτι που αποδεικνύεται από τις σημερινές δικαστικές έρευνες, παραχώρησαν στη χώρα μας δωρεάν 150 LEOPARD 1A2 μαζί με εργοστασιακό εξοπλισμό και ανταλλακτικά και 84 LEOPARD 2Α4 προς 250.000 ευρώ έκαστο μαζί με τα πυρομαχικά, όταν κάθε άρμα που αποκτήθηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κόστισε στον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη πάνω από 8.000.000 ευρώ το ένα, χωρίς τα πυρομαχικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα άρματα μάχης είχαν προταθεί από τη γερμανική κυβέρνηση ως ενδιάμεση λύση, ωστόσο η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επέλεξε την προμήθεια νέων!

Μάλιστα όταν τα συγκεκριμένα άρματα (LEOPARD 2-HEL) άρχισαν να φτάνουν από το 2008 στην Ελλάδα διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα (ρωγμές στον πυργίσκο κ.λπ.). 

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Εξπρές απαλλοτριώσεις ιδιωτικών περιουσιών υπέρ των ξένων δανειστών!


 
Απαλλοτριώσεις-εξπρές ιδιωτικών περιουσιών προβλέπει νομοσχέδιο της κυβέρνησης Παπαδήμου, το οποίο θέτει πρακτικά υπό την απειλή της κατάσχεσης το σύνολο των ιδιωτικών περιουσιών της χώρας προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του εξωτερικού δανεισμού, με τροποποίηση του κώδικα αναγκαστικών απαλλοτριώσεων μέσω του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις».

Mόλις δύο ημέρες μετά την έγκριση του νέου Μνημονίου εκχώρησης του ελέγχου της χώρας στην τρόϊκα, όπως είχε αποκαλύψει στις 14/02 το defencenet.gr η κυβέρνηση με υπουργική απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Κ.Σπηλιόπουλου, είχε «βάλει στο πακέτο» των παραχωρήσεων στην τρόϊκα και την ιδιωτική περιουσία!

Με απόφαση λοιπόν της κυβέρνησης το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων, κινητής και ακίνητης, τίθεται υπό επίταξη-απαλλοτρίωση, δηλαδή αναγκαστική απαλλοτρίωση με κάποια αποζημίωση (δηλαδή χάνουν οριστικά την κυριότητά τους οι ιδιοκτήτες!) κάνοντας χρήση του λεγόμενου «πλαγιαστικού δικαιώματος»
Αν σε αυτό περιλάβουμε και την πρόβλεψη του νέου Μνημονίου που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ περί περί «σύλληψης και κράτησης» όσων αντιδρούν στην κατάσχεση περιουσιών για την εξυπηρέτηση του δανεισμού τότε έρχεται και «δένει» ιδανικά το νομικό πλαίσιο!

Η διαδικασία θα είναι πολύ απλή: Θα συνεδριάζει η Επιτροπή Απαλλοτριώσεων, θα αποφασίζει ότι το τάδε ακίνητο πρέπει να επιταχθεί και να τεθεί στην κυριότητα του κράτους, έναντι μιας συμβολικής αποζημίωσης. Εν συνεχεία και από την στιγμή που υπάρχουν ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις έναντι των δανειστών, ενεργοποιείται το Μνημόνιο και οι δανειστές αποκτούν την κυριότητα του ακινήτου μέσω του «πλαγιαστικού δικαιώματος», δηλαδή δεν αποκτούν πρωτογενή κύρια δημόσια περιουσία, αλλά αυτή που κατασχέθηκε από ιδιώτες υπέρ του δημοσίου.

Σύμφωνα με τις προωθούμενες διατάξεις του νυν νομοσχεδίου για την εκτέλεση έργων αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών τα οποία εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε), η απαλλοτρίωση των αναγκαίων ακινήτων κηρύσσεται κατ΄ εξαίρεση με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το δε τίμημα της εξαγοράς καθορίζεται, κατ' ανώτατο όριο, ή από την εκτιμητική επιτροπή του Δημοσίου ή από ανεξάρτητο πιστοποιημένο εκτιμητή. Πρακτικά για ένα "κομμάτι ψωμί", δηλαδή...

Μάλιστα, σε "επείγουσες περιπτώσεις", οι οποίες θα αιτιολογούνται επαρκώς από τον φορέα εκτέλεσης του έργου, η απαλλοτρίωση μπορεί να κηρύσσεται με απλό διάγραμμα οριζοντιογραφίας! Το σημαίνει το "επαρκώς" και ποιος θα το κρίνει;
Αν π.χ. τεθεί θέμα αξόφλησης ενός δανειστή, π.χ. της UBS για να μην κατάσχει το ακίνητο της πρεσβείας μας στην τάδε χώρα, αλλά θελήσει να πάρει μια έκταση-φιλέτο στην αττική ριβιέρα, τότε αυτό θα θεωρείται "επαρκής αιτιολόγηση"!
Δηλαδή το σύνολο της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων τίθεται υπό καθεστώς εξπρές απαλλοτριώσεων αν στο έργο το οποίο πρόκειται να γίνει υπάρχει συγχρηματοδότηση από την ΕΕ!

Ή αν κάποιος έχει μια παραθαλάσσια έκταση και θέλει μια ξένη εταιρεία να κατασκευάσει στο σημείο αυτό μια μαρίνα με ένα μέρος του συνολικού ποσού να συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ. Τότε η ξένη εταιρεία μπορεί άμεσα να καταθέσει αίτηση απαλλοτρίωσης, η οποία θα εκδοθεί με μία απλή οριζοντιογραφία!

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, η απόφαση του Εφετείου με την οποία παρέχεται η άδεια προσωρινής κατάληψης και καθορίζεται η εύλογη αποζημίωση δεν υπόκειται σε ένδικο μέσο και δεν παράγει δεδικασμένο ως προς τον καθορισμό του ύψους της πλήρους αποζημίωσης.
Τέλος, με την απόφαση του Εφετείου διατάσσεται ταυτόχρονα η αποβολή του κατόχου από το ακίνητο, με τον όρο της κατάθεσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων του ευλόγου τμήματος της αποζημίωσης. Η σχετική δε απόφαση δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.

Φυσικά ισχύει πάντα το ενδεχόμενο να υπάρξουν κατασχέσεις-επιτάξεις ιδιωτικών εκτάσεων, ιδιωτικών δικτύων κλπ προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των δανειστών σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν μπορέσει να αποπληρώσει τα τοκογλυφικά δάνειά της (όλες οι προβλέψεις των ξένων οίκων είναι ότι η Ελλάδα θα πάρει σε δεύτερο «κούρεμα», δηλαδή θα δηλώσει εκ νέου αδυναμία αποπληρωμής των δανείων, το αργότερο σε δύο χρόνια)!

Ένοχοι ή επικίνδυνοι;


 Ένα το ερώτημα μετά τις αποκαλύψεις Τόμσεν – Αλμούνια:
Όρους διχασμού δεν είναι σωστό να χρησιμοποιούμε, αυτό είναι προφανές για το καλό της χώρας. Όμως, όταν έχουμε να κάνουμε με ανικανότητα, άθελά τους ή σκοπίμως, τότε η οργή είναι το μόνο που μπορεί να κυριαρχήσει, ειδικά όταν έχει καταστραφεί μια ολόκληρη κοινωνία.
Ο λόγος αφορά φυσικά το ΠΑΣΟΚ κι όσους μας κυβέρνησαν από θέσεις ευθύνης. Αυτοί που διαχειρίστηκαν τις διαπραγματεύσεις για τα Μνημόνια και για τη «σωτηρία» της χώρας. Ιδιαίτερα ο κ. Παπανδρέου και ο κ. Βενιζέλος που τους τελευταίους μήνες πήραν εργολαβία τη «σωτηρία» της Ελλάδας και καμώνονται ότι είναι και μεγάλοι ευεργέτες.
Ο Π. Τόμσεν τους το είπε χθες ξεκάθαρα: Αν κόβατε τις δημόσιες δαπάνες, ουσιαστικά αν κόβατε το πράσινο κράτος που στήθηκε επί δεκαετίες, δε θα χρειαζόταν να βάλετε φόρους. Ο τροικάνος αποκάλυψε δηλαδή ότι υπήρχε εναλλακτική λύση για την Ελλάδα, πέρα από την άγρια φορολόγηση κυρίως των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων. Σίγουρα κάποιοι θα πονούσαν, θα υπέφεραν, θα πλήρωναν το μάρμαρο, ίσως κι άθελά τους. Όμως, το βέβαιο είναι ότι η χώρα θα μπορούσε να είχε σωθεί χωρίς να έχουν οδηγηθεί στην απόλυτη εξαθλίωση εκατομμύρια πολίτες.
Τι έκανε σωστό το ΠΑΣΟΚ δύο χρόνια, θα ρωτήσουν οι ψηφοφόροι στις επόμενες εκλογές; Κάποιοι δηλαδή θέλουν να ξέρουν γιατί θα ψηφίσουν τον κ. Βενιζέλο, το μεγάλο διαπραγματευτή της χώρας. Η πιο σωστή απάντηση είναι ότι το ΠΑΣΟΚ επί 2,5 χρόνια τα έκανε όλα λάθος.
Στην υγεία, ο κ. Λοβέρδος μόνο να φωνάζει ξέρει και να απειλεί. Έχει διαλύσει τα νοσοκομεία για να δείξει μείωση των δαπανών αλλά το πάρτι συνεχίζεται.
Στη δημόσια διοίκηση, καμιά απόλυση με τον κ. Ρέππα να περιμένει πότε θα γεράσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι για να βγουν στη σύνταξη κι έτσι να δείξει έργο στην τρόικα. Η εργασιακή εφεδρεία κατάντησε το μεγάλο ανέκδοτο της χώρας.
Στην Παιδεία, τι να πούμε: Συγχωνεύτηκαν σχολεία χωρίς σχέδιο, τα ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι για λουκέτο αλλά η κ. Διαμαντοπούλου είχε πάνω από 50 συμβούλους.
Οι επιτροπές δίνουν και παίρνουν, δεκάδες σύμβουλοι και μυστικοσύμβουλοι πληρώνονται αδρά, «πρασινοφρουροί» πληρώνονται με μισθούς πάνω από αυτούς που ορίζει ο νόμος.
Κατά τα λοιπά, όλα τα στοιχεία του προϋπολογισμού δείχνουν ότι οι δαπάνες συνεχώς αυξάνονται «τρώγοντας» όλους τους φόρους που έχουν επιβληθεί.
Αυτούς λοιπόν έπρεπε να θίξει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αλλά δεν το έκανε. Η εύκολη συνταγή της φορολόγησης σε ό,τι κινείται και ό,τι ανασαίνει οδήγησε στη διάλυση του κοινωνικού ιστού.
Βασικοί υπεύθυνοι είναι ο κ. Παπανδρέου και ο κ. Βενιζέλος που τώρα έρχεται να διεκδικήσει την… πρωτιά στις εκλογές λες και μόλις τώρα γεννήθηκε στην Ελλάδα και δεν ξέρει ή δεν άκουσε τίποτε.
Μάλιστα, ο νέος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ πήγε σήμερα στη Βουλή για να μας μιλήσει για… Μνημόνιο Ανάπτυξης και ξεδίπλωσε το όραμά του για την Ελλάδα. Τώρα θυμήθηκε την ανάπτυξη.
Ο κ. Βενιζέλος τόνισε την ανάγκη «να προστατευτεί το τεράστιο κεφάλαιο που έχουν δημιουργήσει οι θυσίες του ελληνικού λαού», για να μην χαραμιστεί, όπως είπε, «στο βωμό μιας μυωπικής προσέγγισης, που τείνει να επικρατήσει στο δρόμο προς τις εκλογές και είναι μια πραγματική απειλή. Η αγωνία του κάθε Έλληνα και της κάθε Ελληνίδας, που μας κοιτούν είναι αν οι θυσίες τους θα προστατευτούν πραγματικά, ή αν με αλόγιστο, πρόχειρο και ανιστόρητο τρόπο καταστραφούν», τόνισε.
Είναι και προκλητικός ο κ. Βενιζέλος αφού 40 μέρες πριν τις εκλογές θυμήθηκε τις θυσίες και τις αγωνίες του λαού.
«Η Ελλάδα είναι έτοιμη και είμαστε έτοιμοι, ασκώντας μια στιβαρή, υπεύθυνη πολιτική και μια ρεαλιστική και υπεύθυνη πρόταση, να πάρουμε το μνημόνιο και να το μετατρέψουμε προς όφελος της χώρας», κατέληξε.
Τώρα για να καταλάβουμε, μήπως ο κ. Βενιζέλος μας προτείνει επαναδιαπραγμάτευση. Αστείο είναι φυσικά αφού ο ίδιος δε γνωρίζει τι είναι η διαπραγμάτευση, την επαναδιαπραγμάτευση θα γνώριζε;
Και με την ευκαιρία, ακόμα να απαντήσει ο λαλίστατος κ. Βενιζέλος στο ερώτημα που του έθεσε η ΝΔ με αφορμή την επιστολή Αλμούνια για το έλλειμμα:
«Τα όσα αναφέρει ο κΑλμούνιαεπιβεβαιώνουν τις καταγγελίες για αυθαίρετοφούσκωμα” του ελλείμματος του 2009, καθώς η ένταξη των ΔΕΚΟ στο έλλειμμαδενήταν υποχρεωτικήΟ νέος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ κΕΒενιζέλος – που ξέρει πολύ καλάπόση ζημιά έκαναν στην Οικονομία μας και πόσα επώδυνα μέτρα έφεραν οι αποφάσειςεκείνες – οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέσηγια αυτά που έγιναν από το κόμματου.“Συγνώμες”, χωρίς παραδοχές της αλήθειαςμόνο σαν πρόκληση ακούγονται απότους πολίτεςπου υποφέρουν».
Απ’ όλη αυτή την ιστορία το ερώτημα που μένει είναι ένα: Ένοχοι ή επικίνδυνοι; (για να μην πούμε την άλλη λέξη και φάμε καμιά μήνυση κ. Βενιζέλε).

Μέρκελ: «Έλληνες, δεν ξέρετε από διαπραγμάτευση»!


 

Σοκ θα έπρεπε να προκαλέσουν υπό φυσιολογικές συνθήκες στην ελληνική πολιτική τάξη και την ελληνική κοινωνία οι δηλώσεις της Γερμανίδας καγκελαρίου, Άγκελα Μέρκελ, σε συνέντευξή της στο βρετανικό δορυφορικό τηλεοπτικό δίκτυο BBC, η οποία αναμένεται να μεταδοθεί σήμερα.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, αποκάλεσε «καταστροφικό» το ενδεχόμενο να επιτραπεί στην Ελλάδα να εγκαταλείψει την Ευρωζώνη, καθώς αυτό θα οδηγούσε σε εξασθένισή της, αφήνοντας ανοικτό τον δρόμο για την εξαπόλυση νέων κερδοσκοπικών επιθέσεων. Σε περίπτωση υπόδειξης στην Ελλάδα του δρόμου της εξόδου από την Ευρωζώνη, με απλά λόγια «οι αγορές» θα αναρωτιούνταν εύλογα «ποιος θα είναι ο επόμενος», αφού η ενωμένη Ευρώπη θα εμφανιζόταν ανίκανη να προστατεύσει ένα μέλος της, ανεξαρτήτως του πόσο «άτακτο» θα είχε αποδειχθεί και η αμφιβολία για την ευρωστία και τη βιωσιμότητα της ΕΕ θα εξαπέλυαν επιθέσεις υποτιμητικής κερδοσκοπίας.
Η Μέρκελ θυμήθηκε ότι η απόφαση να ανήκουν τα ευρωπαϊκά κράτη σε μια νομισματική ένωση δεν είναι αμιγώς νομισματική, αλλά – πρωτίστως κατά τη γνώμη μας – πολιτική. Επίσης, θυμάται… ξαφνικά ότι οι συνθήκες της Ένωσης δεν παρέχουν το απαραίτητο πλαίσιο εξόδου μιας χώρας.
«Η κατάσταση είναι πολύ τεταμένη», παραδέχθηκε στη συνέντευξή της η Μέρκελ και πρόσθεσε ότι η «Ευρώπη και ιδίως η Ευρωζώνη, είναι σε κρίση… συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης», απαντώντας σε ερώτηση για τα αντι-γερμανικά αισθήματα που αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία.
Όσο και να θέλουμε να αποφύγουμε να «ευλογήσουμε τα γένια μας» δεν μπορούμε παρά να παραπέμψουμε τους φίλους μας στην ανάλυση που είχαμε δημοσιεύσει με αντικείμενο τη «στρατηγική του Σαμψών». Την ανάλυση που αποτελούσε ένα δριμύ κατηγορώ στο ελληνικό πολιτικό σύστημα με τίτλο «Η ‘επιλογή του Σαμψών’, τα παλιά ‘τζάκια’ και η κούφια ρητορική…» μπορούν οι φίλοι μας να την θυμηθούν στην ακόλουθη διεύθυνση:
 Τι λέγαμε όμως ώστε θεωρούμε σήμερα ότι η ανάλυση δικαιώνεται; Γιατί θα πρέπει να πιστεύουμε, ακόμα και σήμερα που έχουν μπει οι υπογραφές στη δανειακή σύμβαση, ότι ακόμα και τώρα, υπάρχουν κάποια περιθώρια επιβολής κάποιων πιο ορθολογικών προβλέψεων με αναπτυξιακό περιεχόμενο, έστω από τους πολιτικούς που απέδειξαν την ανεπάρκειά τους, χάνοντας με κατεβασμένα τα χέρια τη «σύγκρουση θελήσεων» ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της; Ας θυμηθούμε ένα μικρό απόσπασμα:
«Κατά συνέπεια, στο σημείο αυτό παρουσιάζεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία επανατοποθέτησης του προβλήματος και επίτευξης καλύτερων όρων στο πλαίσιο της διαχείρισης της κατάστασης για την έξοδο από την κρίση. Εάν ο κόσμος στρέψει τα πυρά αποκλειστικά στο εσωτερικό, τότε πιθανότατα το παιχνίδι θα έχει χαθεί. Ενώ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να δεχθούν πυρά οι κρατούντες, θα πρέπει ταυτόχρονα να γίνει αισθητή η οργή της κοινωνίας και προς τους ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προσποιούνταν τις «αθώες περιστερές» ενώ τόσα χρόνια κερδοσκοπούσαν σε βάρος του φτωχού νότου της Ευρώπης, ενώ γνώριζαν τα προβλήματα. ΔΕΝ μιλούσαν όμως διότι τους βόλευε.
»Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να κληθεί να απαντήσει σε ένα κομβικό ερώτημα: Θεωρεί ότι έχει την πολυτέλεια να χάσει ένα «οικόπεδο γωνία» από γεωπολιτικής απόψεως, όπως η Ελλάδα; Διότι εάν δεν ήταν τόσο ΑΦΕΛΕΙΣ οι δικοί μας ηγέτες, ΔΕΝ θα σχεδίαζαν την πολιτική τους λαμβάνοντας ως δεδομένη την ευημερία της Ένωσης στο διηνεκές, ή ότι η λειτουργία της θα ήταν συμβατή με τα εθνικά συμφέροντα. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…
»Το παιγνίδι ΔΕΝ είναι μόνο οικονομικό, είναι βαθύτατα (γεω)πολιτικό όπως έχει γράψει τόσες πολλές φορές το ‘defence-point.gr’, έχοντας αφουγκραστεί τις απόψεις που διατυπώνουν προσωπικότητες που επηρεάζουν την παγκόσμιο στρατηγικό περιβάλλον, όχι τον μικρόκοσμο που αντιλαμβάνονται πολλοί…»
Αυτά λέγαμε…

«Noble Dina»: Ελλάδα, Ισραήλ και ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο


 

Μεγάλης κλίμακας αεροναυτική άσκηση με την επωνυμία «Noble Dina», στην οποία συμμετέχουν δυνάμεις από την Ελλάδα, το Ισραήλ και τις ΗΠΑ βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Δευτέρα και θα ολοκληρωθεί στις 5 Απριλίου.
Η άσκηση έχει σοβαρό «γεωπολιτικό υπόβαθρο», τόσο λόγω του τόπου διεξαγωγής, όσο και του χρόνου. Θα μπορούσε να αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προς την Άγκυρα ότι οι απειλές της στις ενεργειακές ζώνες της Αν. Μεσογείου δεν έχουν περιεχόμενο έναντι του άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ με τη σαφή συμμετοχή και των ΗΠΑ, λόγω των πετρελαϊκών συμφερόντων.
Η κύρια φάση της άσκησης θα εξελιχθεί στην «γκρίζα», κατά τους Τούρκους ζώνη, νότια του Καστελόριζου και νότια της Κύπρου. Η περιοχή που έχει δεσμευτεί για τη διεξαγωγή της φτάνει μέχρι τις ακτές του Ισραήλ. Ουσιαστικά πρόκειται για άσκηση ακριβώς στην περιοχή που η Τουρκία προβάλει προσκόμματα.
Από ελληνικής πλευρά στην άσκηση συμμετέχουν μαχητικά F-16 Block 52+, μια φρεγάτα και ένα υποβρύχιο. Η Ελλάδα συμμετέχει για δεύτερη φορά στην άσκηση, στην οποία μέχρι το 2010 λάμβαναν μέρος μόνο αμερικανικές και ισραηλινές δυνάμεις. Η Ελλάδα κλήθηκε να συμμετάσχει για πρώτη φορά το 2011 από το Ισραήλ, το οποίο θεωρεί την εν λόγω άσκηση υψηλής διαβάθμισης, χωρίς ποτέ να ανακοινώνει δημόσια ότι σχετίζεται με αυτήν.
Με την ελληνική συμμετοχή, οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις γίνονται κοινωνοί των διαβαθμισμένων αυτών στοιχείων, κίνηση που μεταφράζεται ως οριστική σύνδεση των συμφερόντων των συμμετεχόντων κρατών. Και ο νοών νοείτω…