Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Τεχνολογικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τον κόσμο: Αυτές είναι οι 5 εφευρέσεις του μέλλοντος

Τεχνολογικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τον κόσμο: Αυτές είναι οι 5 εφευρέσεις του μέλλοντος
Δείτε τις 5 βασικές τεχνολογικές καινοτομίες που υπόσχονται να αλλάξουν τον κόσμο γύρω μας, όπως τις παρουσίασε το fortunegreece.comΗ τεχνολογία αλλάζει τον κόσμο μας με ραγδαίους ρυθμούς και νέες καινοτομίες κάνουν συχνά την εμφάνιση τους, μεταλλάσσοντας βασικούς τομείς της καθημερινότητας μας, όπως η διατροφή, οι μετακινήσεις, αλλά και η ιατρική.
Οπλο που δημιουργεί δέρμα
Μία πρωτότυπη εφεύρεση που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επουλώνονται τα εγκαύματα παρουσίασε ο Γιοργκ Γκέρλαχ από το πανεπιστήμιο του Πιτσμπουργκ. Το «όπλο» ψεκάζει υγιή βλαστοκύτταρα στην καμένη περιοχή, βοηθώντας στην ταχύτερη δημιουργία νέου δέρματος.
Εκτύπωση ανθρώπινων μελών
Η εμφάνιση των τρισδιάστατων εκτυπωτών ήταν μία πολλά υποσχόμενη εξέλιξη στην παγκόσμια τεχνολογία, βρίσκοντας εφαρμογή και στην Ιατρική. Ηδη τέσσερα εργαστήρια στη Βοστόνη, στο πανεπιστήμιο Κορνέλ, στην Ολλανδία και στην Κίνα χρησιμοποιούν τη νέα αυτή τεχνολογία για να εκτυπώνουν βιοδιασπώμενους εσωτερικούς νάρθηκες, καρδιακές βαλβίδες, νεφρά, αιμοφόρα αγγεία, μικρά οστά.
Κρέας για χορτοφάγους
Οσοι στερούνται τις θρεπτικές ιδιότητες του κρέατος, επειδή αρνούνται να φάνε κομμάτι από ζώο, τότε αυτή η εφεύρεση είναι ειδικά για αυτούς. Κρέας το οποίο δεν ήταν ποτέ μέρος ζώου, αλλά δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου σε εργαστήριο, μπορεί να εξαλείψει την παγκόσμια πείνα αλλά και τις απάνθρωπες πρακτικές των σφαγείων.
Αυτόματα αυτοκίνητα
Το «μικρόβιο» της Google, τώρα «κολλάει» και άλλες μεγάλες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, όπως Mercedes, Volvo, BMW, Ford, VW, Audi, Nissa, και Toyota, με τους ειδικούς να υποστηρίζουν ότι τα αυτόματα αυτοκίνητα με σύστημα προστασίας πεζών και αποφυγής εμποδίων θα είναι καθημερινότητα μέχρι το 2017.
Υπερηχητικό τρένο
Η υλοποίηση του αργεί ακόμα και η κατασκευή του προβλέπεται πανάκριβη, ωστόσο το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί «κάτι ανάμεσα σε Κονκόρντ, ηλεκτρομαγνητικό όπλο και τραπέζι για εναέριο χόκεϊ», υπόσχεται να μεταφέρει ανθρώπους και αντικείμενα με ταχύτητες που ξεπερνάνε ακόμα και του ήχου, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν μέχρι σήμερα οι μετακινήσεις.

Οι Γερμανοί εκπαιδεύονται για "εισβολή σε ξένη χώρα για αντιμετώπιση κοινωνικών ταραχών"

Ο γερμανικός στρατός δείχνει τον δρόμο ,την κατεύθυνση και κυρίως τον προορισμό για την αποστολή των ευρωπαϊκών Ενόπλων Δυνάμεων του όχι και πολύ μακρινού μέλλοντος.
Κι επειδή ως γνωστόν “ανήκομεν εις την Δύσιν” και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου μας “σέρνει” η “ατμομηχανή” της Ευρώπης πάμε. Και στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ο γερμανικός στρατός έκανε 10ημερη άσκηση με σενάριο καταστολής πλήθους. Όχι στη Γερμανία αλλά σε άλλη χώρα!
Το σενάριο προέβλεπε εισβολή σε άλλη χώρα για να επιβληθεί «ο Νόμος και η Τάξη» , που είχαν διαταραχθεί από διαδηλώσεις και κοινωνικές αντιδράσεις που είχαν οδηγήσει σε βιαιότητες.
Ακόμη χειρότερα το σενάριο προέβλεπε ότι ο γερμανικός στρατός θα έκανε αυτή την επέμβαση είτε λόγω αδυναμίας είτε λόγω άρνησης των εθνικών στρατιωτικών δυνάμεων να αντιμετωπίσουν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης!
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην άσκηση έλαβαν μέρος 3500 μέλη του γερμανικού στρατού με 700 οχήματα και εναέρια μέσα.
Η άσκηση έγινε σε περιοχή κοντά στο Αμβούργο. Σε ελεγχόμενη περιοχή στην οποία οι στρατιωτικές δυνάμεις θα μπορούσαν να εκπαιδευτούν σε επιχειρήσεις εντός και εκτός κατοικημένων περιοχών.
Την άσκηση πρόκληση εντόπισε το Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων ΕΔΩ.   Τα όσα περιγράφονται ως σενάριο στο γερμανικό site είναι ανατριχιαστικά, αφού ο εχθρός είναι διαδηλωτές που αναφέρονται ως "αντάρτες" και η αντιμετώπισή τους δεν περιορίζεται στις ειδικές μονάδες καταστολής πλήθους. Μέχρι και τα Leopard  (!!!) κατεβάζουν στους δρόμους.
Βέβαια το σημείο που πρέπει να επικεντρώσουμε είναι η "εισβολή" επί της ουσίας σε οποιαδήποτε χώρα δηλώσει αδυναμία αντιμετώπισης ταραχών!
Ποια θα είναι η πρώτη χώρα που θα βιώσει την νέα γερμανική εισβολή;

Εποχική γρίπη. Ποιες είναι οι ομάδες υψηλού κινδύνου, που πρέπει να εμβολιαστούν και ποια είναι η καλύτερη περίοδος εμβολιασμού;

Επιμέλεια Αγγελικής Μήλιου, βιολόγος. 

Η γρίπη είναι μια οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος που προκαλείται από τους ιούς της γρίπης. Υπάρχουν τρεις τύποι ιών γρίπης, οι A, B και C. Οι ιοί τύπου Α ή Β αποτελούν τα κύρια αίτια γρίπης στον άνθρωπο, ενώ οι περιπτώσεις γρίπης από ιούς τύπου C είναι πολύ σπάνιες. Οι ιοί της γρίπης προσβάλλουν το ανώτερο ή/και το κατώτερο τμήμα του αναπνευστικού συστήματος (μύτη, φάρυγγας, λάρυγγας, βρόγχοι). Στην καθημερινή γλώσσα, ο όρος "γρίπη" χρησιμοποιείται συχνά ως συνώνυμο του "κρύωμα" ή "ίωση" αλλά, με την αυστηρή ιατρική έννοια του όρου, "γρίπη" είναι η νόσος που οφείλεται στους παραπάνω συγκεκριμένους ιούς. 
Μέχρι σήμερα, ο κύριος τρόπος για να προστατευθεί κανείς από τη γρίπη είναι ο έγκαιρος εμβολιασμός. Κανένα φάρμακο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον αντιγριπικό εμβολιασμό, που είναι το κύριο μέτρο πρόληψης για την γρίπη.
O εμβολιασμός πρέπει να επαναλαμβάνεται, κάθε χρόνο, γιατί η ανοσία που αφήνει το εμβόλιο εξασθενεί μετά από 6 μήνες περίπου, επομένως δεν υπάρχει προστασία εναντίον της γρίπης την επόμενη περίοδο.
Πότε είναι για τη χώρα μας η εποχή της γρίπης;
Στην Ελλάδα, η περίοδος της γρίπης διαδράμει από Οκτώβριο έως Απρίλιο, με έξαρση της δραστηριότητας μεταξύ Δεκεμβρίου και Φεβρουαρίου.
Ο εμβολιασμός πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου. Χρειάζονται περίπου 2 εβδομάδες από τον εμβολιασμό ώστε ο οργανισμός να δημιουργήσει προστατευτικά αντισώματα για τη γρίπη. Παρόλο που ο καλύτερος χρόνος για εμβολιασμό είναι η περίοδος Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, μπορεί κάποιος να εμβολιαστεί και αργότερα, εάν ανήκει στις ευπαθείς ομάδες και για κάποιο λόγο δεν εμβολιάστηκε έγκαιρα.
Ποια άτομα ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου;
Ο ιός της γρίπης μπορεί να προσβάλλει όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο τον υψηλότερο κίνδυνο για σοβαρή νόσηση και εμφάνιση επιπλοκών διατρέχουν συγκεκριμένα:
  • Έχετε Σακχαρώδη διαβήτη;
  • Έχετε προβλήματα με τα νεφρά;
  • Έχετε προβλήματα καρδιάς;
  • Έχετε σοβαρό άσθμα;
  • Πάσχετε από ιατρική πάθηση για την οποία χρειάζεστε τακτική ιατρική παρακολούθηση;
  • Έχει τεθεί σε καταστολή το ανοσοποιητικό σας σύστημα λόγω ασθένειας ή φαρμάκων;
  • Είστε ηλικίας άνω των 60 χρονών;
  • Διαμένετε σε γηροκομείο ή άλλο ίδρυμα μακροπρόθεσμης φροντίδας;
  • Είστε έγκυος β ́και γ ́τριμήνου;


Ένα ‘Ναι’ σημαίνει ότι μπορεί να κινδυνεύετε να παρουσιάσετε σοβαρές επιπλοκές από τη ΓΡΙΠΗ, ανεξάρτητα της ηλικίας. 
  • Επαγγελματίες στον τομέα υγειονομικής φροντίδας βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο τόσο στην προσβολή όσο και στην μετάδοση της γρίπης γι’ αυτό πρέπει να εμβολιαστούν για να προστατεύσουν συναδέλφους, οικογένεια και ασθενείς.
  • Κι αν είστε σύντροφος, γονέας ή παιδί κάποιου ατόμου που κινδυνεύει, ενδεχομένως να χρειαστεί να εμβολιαστείτε κι εσείς για να προστατεύσετε τους πλησίον σας.


Μιλήστε τώρα στο γιατρό σας για το εμβόλιο γρίπης, επειδή ακόμη κι αν εσείς δεν κινδυνεύετε, κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο μπορεί να κινδυνεύει.

Η Ελλάδα βυθίζεται στην φτώχεια την στιγμή που ο ΟΗΕ προσπαθεί διεθνώς να την εξαλείψει .

του Αλέξανδρου Γιατζίδη 

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ κήρυξε την 17η Οκτωβρίου «Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Φτώχειας» το 1993. Ο ΟΗΕ και πολλές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις καλούν την παγκόσμια κοινότητα σε επαγρύπνηση για την εξάλειψη της φτώχειας και μας υπενθυμίζουν τις προσπάθειες για την επίτευξη ενός από τους «Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας», του φιλόδοξου προγράμματος του
Στην Ελλάδα καταγράφεται τεράστιο ποσοστό ανεργίας με  1.500.000 επίσημα ανέργους. Παράλληλα με τους άνεργους καταμετρούνται περισσότεροι εργαζόμενοι μερικού χρόνου, κυρίως γυναίκες. Παράλληλα, η παιδική φτώχεια αποτελεί πρόβλημα για όλο και περισσότερα νοικοκυριά, λόγω ανεπαρκών εσόδων από την εργασία των γονέων και ελλιπούς υποστήριξης των νοικοκυριών με παιδιά. Το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο φτώχειας είναι άνω του 25% στην χώρα μας
Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι που χάνουν τις δουλειές τους, συνεπώς και το εισόδημά τους, με αποτέλεσμα σταδιακά να περιέρχονται σε συνθήκες φτώχειας. Αυτό έχει επιπτώσεις και στη διατροφή τους, καθώς δε μπορούν να αντεπεξέλθουν στο ακριβό κόστος ζωής και να παράσχουν στις οικογένειές τους όλα τα θρεπτικά τρόφιμα που έχουν ανάγκη. 
Τα φαινόμενα της υλικής υστέρησης, η όξυνση των ανισοτήτων, οι άστεγοι και οι «ουρές» των συσσιτίων που γεμίζουν από «νοικοκυραίους του χθες» ξεθωριάζουν την προοπτική της κοινής προκοπής και ευημερίας.
Περισσότερο εκτεθειμένοι στον κίνδυνο της φτώχειας είναι, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι πολίτες με χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης.
Στην Ελλάδα φτωχοί είναι, με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 29,6% των ατόμων χαμηλής εκπαίδευσης (ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι στο 24,2%), το 19,7% των ατόμων μέσης εκπαίδευσης (ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι στο 14%) και το 7,3% των ατόμων ανώτερης εκπαίδευσης (ο αντίστοιχος μέσος κοινοτικός όρος είναι στο 7,1%).
Τέλος, όπως αναφέρεται, η Ελλάδα και η Κύπρος είναι οι μόνες χώρες μέλη της Ε.Ε. όπου ο αριθμός των ανδρών που φοιτούν στην ανώτερη εκπαίδευση είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο αριθμό των γυναικών.

Δυστυχώς, τα παιδιά είναι αποδέκτες της οξύτατης οικονομικήςκρίσης. Δύο χρόνια πάνε που γράψαμε αναδεικνύοντας το πρόβλημα των λιποθυμιών στα σχολεία. Από τότε έγιναν πολλά βήματα από την πολιτεία αλλά και από την εκπαιδευτική κοινότητα. Όμως το πρόβλημα υπάρχει, την στιγμή που σήμερα καταγράφεται τεράστια μείωση της κίνησης των κυλικείων στα σχολεία. Αυτό δεν σημαίνει ότι η μείωση αυτή καταγράφεται γιατί τα παιδιά κουβαλούν κολατσιό από το σπίτι. Έτσι έχουν αυξηθεί τα παιδιά που παίρνουν πλέον κολατσιό από το σπίτι, όμως υπάρχουν και εκείνα τα παιδιά, που δεν έχουν.

Η κακή διατροφή μιας ολόκληρης γενιάς Ελληνοπαίδων σήμερα θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές επιπτώσεις και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα δεκαετίες αργότερα, όταν πια αυτά τα παιδιά γίνουν ενήλικες

Ακόμα οι δαπάνες για την υγεία μειώθηκαν στο 3% του ΑΕΠ για το 2013 από το 7,4% το 2009, ενώ για τις νοσοκομειακές υπηρεσίες από το 3,6% σε 2% αντιστοίχως, εκτιμάται ότι είναι δυνατό να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, εφόσον το 20%, για το 2013, δηλώνουν οικονομική αδυναμία για την κάλυψη ιατρικών εξετάσεων.
To κοινωνικό έργο του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (ΙΣΑ), της Αρχιεπισκοπής και άλλων φορέων είναι μεγάλο, αλλά το πρόβλημα γίνεται κάθε μέρα και μεγαλύτερο οπότε η προσφορά δεν επαρκεί.

Ελπίζουμε ότι αυτή η κατάσταση θα σταματήσει το συντομότερο, γιατί δουλειά ετών και κατακτήσεις στον χώρο της υγείας εκπληκτικές, που πετύχαμε μέχρι προ κρίσης, αποδομούνται πολύ σύντομα, σήμερα. Για να περάσει η κρίση, απαιτείται να έχουμε την υγειά μας, να μπορούμε να παλέψουμε, να παράγουμε και να περάσουμε στην ανάπτυξη. Πρέπει η πολιτεία να σταματήσει να "τρώει" τους πολίτες της, γιατί με την επιδείνωση της φτώχειας και της υγείας, θα χρειαστεί πολλά περισσότερα χρόνια για να επιστρέψουμε στα καλά επίπεδα που είχαμε πετύχει και το κυριότερο η νέα γενιά, τα παιδιά, το μέλλον αυτού του τόπου, θα έχουν πολύ επιβαρυμένη υγεία. 

Του χρόνου η συνολική αναθεώρηση του κόστους ασφάλισης από τον ΕΛΓΑ

Πρόγραμμα για επιδότηση ασφαλίστρου μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και συμμετοχή των Ομάδων Παραγωγών στην ενίσχυση για την εγκατάσταση αντιχαλαζικών, πάλι μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, περιλαμβάνουν οι προτάσεις των υπηρεσιακών του ΕΛΓΑ για το νέο κανονισμό που ετοιμάζεται να συσταθεί το 2014.
«Ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει αναλυτικά στοιχεία ανά είδος εκμετάλλευσης κλπ. Για αυτό θα υπάρχει μια μελέτη το 2014».«Ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει αναλυτικά στοιχεία ανά είδος εκμετάλλευσης κλπ. Για αυτό θα υπάρχει μια μελέτη το 2014».
Απαντώντας σε ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή στις 5 Νοεμβρίου σχετικά με ζημιές στις τοματοκαλλιέργειες της Εύβοιας από την Tuta Absoluta, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάξιμος Χαρακόπουλος, ανέπτυξε τις νέες πτυχές δραστηριότητας του οργανισμού και τις αλλαγές στις εισφορές που ετοιμάζονται με αντίστοιχες μελέτες.

«Με την εφαρμογή της δήλωσης καλλιέργειας - εκτροφής ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει αναλυτικά στοιχεία ανά είδος εκμετάλλευσης, ανά περιοχή, ανά ασφαλισμένο και συνεπώς, είναι εφικτός ο επαναπροσδιορισμός του ύψους του ασφαλίστρου, αλλά και της ασφαλιζόμενης αξίας των καλυπτόμενων ασφαλιστικά κινδύνων. Για το λόγο αυτό θα υπάρχει μια συγκεκριμένη μεγάλη μελέτη του χρόνου, το 2014», τόνισε ο κ. Χαρακόπουλος στη βουλή, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγ. Αποστόλου.

Παράλληλα, «έχει ήδη εγκριθεί η εκπόνηση τριών αναλογιστικών μελετών για κινδύνους που μέχρι σήμερα δεν ασφαλίζονται, πρώτον, για την υποχρεωτική ασφάλιση της ζημιάς στην ηρτημένη παραγωγή από πυρκαγιά, δεύτερον, για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από εντομολογικές προσβολές στο βαμβάκι και τρίτον, για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από χαλάζι στην ανθοφορία στα καρποφόρα δένδρα.

Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Οι σχετικές προσφορές θα κατατεθούν στον ΕΛΓΑ την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου.
Οι ομάδες εργασίες προτείνουν τροποποιήσεις και συμπληρώσεις στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, οι οποίες μόλις χθες απεστάλησαν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αυτές θα μελετηθούν και όσες αφορούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση.

Ενδεικτικά αναφέρω προτάσεις, όπως, πρώτον, η επιδότηση του ασφαλίστρου κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 από τα επιχειρησιακά προγράμματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεύτερον, η αξιοποίηση πόρων από τα επιχειρησιακά προγράμματα για την κάλυψη του κόστους των δράσεων της ενεργητικής προστασίας, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο λογαριασμός εσόδων του ΕΛΓΑ από τις εισφορές των αγροτών και, τρίτον, η επέκταση της ενεργητικής προστασίας τόσο στη φυτική όσο και στη ζωική παραγωγή».

Ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει τον έλεγχο και την ευθύνη είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών 


«Το ασφαλιστικό σύστημα των αγροτών άλλαξε το 2010, καθώς ο Κρατικός Προϋπολογισμός έπαψε πια να καλύπτει τα ελλείμματα του ΕΛΓΑ. Η αλλαγή ήταν εκ των πραγμάτων επιβεβλημένη, καθώς, πρώτον, με το παλαιό σύστημα οι εισφορές των αγροτών και ο τρόπος που έφθαναν στο Ταμείο του ΕΛΓΑ δεν επαρκούσε για την καταβολή των αποζημιώσεων, δεύτερον, οι πληρωμές των εισφορών από το σύνολο των παραγωγών δεν μπορούσαν να ελεγχθούν και τρίτον, οι κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις έπλητταν το κύρος και την αξιοπιστία του ΕΛΓΑ. Με την αλλαγή αυτή, λοιπόν, προστατεύθηκε το σύστημα είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις εισπραχθείσες εισφορές μετά το 2011. Παράλληλα, ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει τον έλεγχο και την ευθύνη είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών που αποτελούν τα κύρια έσοδά του».

Ολοκληρώθηκε το έργο των Ομάδων Εργασίας για τη λειτουργία του ΕΛΓΑ

«Για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΕΛΓΑ, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των αγροτών από τον Οργανισμό είχα ζητήσει από τη Διοίκηση να προχωρήσει στη συγκρότηση Ομάδων Εργασίας, οι οποίες ολοκλήρωσαν το έργο τους και κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Οι προτάσεις αυτές συζητήθηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΑ και υιοθετήθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους με πλειοψηφία».

Για πρώτη φορά ο ΕΛΓΑ έχει στοιχεία για τις εκμεταλλεύσεις λόγω της δήλωσης καλλιέργειας-εκτροφής 


«Με την εφαρμογή της δήλωσης καλλιέργειας-εκτροφής ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει αναλυτικά στοιχεία ανά είδος εκμετάλλευσης, ανά περιοχή, ανά ασφαλισμένο και συνεπώς, είναι εφικτός ο επαναπροσδιορισμός του ύψους του ασφαλίστρου, αλλά και της ασφαλιζόμενης αξίας των καλυπτόμενων ασφαλιστικά κινδύνων. Έτσι θα υπάρχει μια μεγάλη μελέτη του χρόνου, το 2014».

Τρεις αναλογιστικές μελέτες για κινδύνους που σήμερα δεν ασφαλίζονται

«Έχει ήδη εγκριθεί η εκπόνηση τριών αναλογιστικών μελετών για κινδύνους που μέχρι σήμερα δεν ασφαλίζονται:
1.    Για την υποχρεωτική ασφάλιση της ζημιάς στην ηρτημένη παραγωγή από πυρκαγιά,
2.    Για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από εντομολογικές προσβολές στο βαμβάκι και
3.    Για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από χαλάζι στο στάδιο της ανθοφορίας στα καρποφόρα δένδρα.
Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Οι σχετικές προσφορές θα κατατεθούν στον ΕΛΓΑ την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου».

Βελτιώνουμε το θεσμικό πλαίσιο του ΕΛΓΑ

«Οι Ομάδες Εργασίας προτείνουν τροποποιήσεις και συμπληρώσεις στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, οι οποίες μόλις χθες απεστάλησαν στο ΥπΑΑΤ. Αυτές θα μελετηθούν και όσες αφορούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση. Ενδεικτικά αναφέρω προτάσεις όπως:

•    Η επιδότηση του ασφαλίστρου κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 από τα επιχειρησιακά προγράμματα του ΥπΑΑΤ,

•    Η αξιοποίηση πόρων από τα επιχειρησιακά προγράμματα για την κάλυψη του κόστους των δράσεων της ενεργητικής προστασίας, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο λογαριασμός εσόδων του ΕΛΓΑ από τις εισφορές των αγροτών και

•    Η επέκταση της ενεργητικής προστασίας τόσο στη φυτική όσο και στη ζωική παραγωγή.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση του πλαισίου της αγροτικής ασφάλισης στην πατρίδα μας».

Ο ΕΛΓΑ διενήργησε άμεσα επισημάνσεις στις καλλιέργειες τομάτας στην Εύβοια


«Πράγματι, στις καλλιέργειες τομάτας στην Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας υπήρξαν έντονες φυτοπαθολογικές προσβολές, κυρίως εντομολογικές, αλλά και ιολογικές, με συνέπειες στην παραγωγή. Συγκεκριμένα για τις ζημιές που προκλήθηκαν σε τοματοκαλλιέργειες στην τοπική κοινότητα Στροπώνων της Δημοτικής Ενότητας Διρφύων καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Δύστου το υποκατάστημα ΕΛΓΑ Αθηνών διενέργησε άμεσα επισημάνσεις από τις οποίες διαπιστώθηκαν σοβαρές προσβολές από το λεπιδόπτερο tuta absoluta, το οποίο και την περσινή καλλιεργητική περίοδο είχε προκαλέσει ζημιές σε διάφορα σημεία της Περιφερειακής Ενότητας.
Οι ζημιές που προκάλεσε το έντομο επέφεραν μείωση στην αναμενόμενη παραγωγή που σύμφωνα με τις επισημάνσεις του Οργανισμού ανέρχεται σε ποσοστό 60% με 65% στους Στρόπωνες, 40% με 45% στο Δύστο και στη Λίμνη, ενώ στην περιοχή της Ιστιαίας οι ζημιές είναι σχετικά περιορισμένες».

Η ΔΑΟΚ Εύβοιας είχε ενημερώσει τους παραγωγούς για τον εντομολογικό  κίνδυνο

«Θα ήθελα να επισημάνω ότι, επειδή η εμφάνιση του εντόμου ήταν ήδη γνωστή από την περσινή καλλιεργητική περίοδο, η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Εύβοιας στις 5 Ιουνίου εξέδωσε σχετική εγκύκλιο με την οποία ενημέρωνε τους παραγωγούς για τον κίνδυνο σοβαρών ζημιών αν δεν λάβουν έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισης του εντόμου. Η ΔΑΟΚ συνιστούσε ένα συνδυασμό προληπτικών καλλιεργητικών και βιολογικών μέτρων για την αντιμετώπιση των εντόμων, καθώς και τη χρησιμοποίηση φυτοπροστατευτικών προϊόντων φιλικών στο περιβάλλον, αλλά και στους ωφέλιμους οργανισμούς. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από επτά φυτοπαθολογικά σκευάσματα με οριστική έγκριση για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου εντόμου».

Ο ΕΛΓΑ δεν καλύπτει ζημιές από φυτοπαθολογικές προσβολές - ιώσεις

«Δυνατότητα αποζημίωσης για τις ζημιές από φυτοπαθολογικές προσβολές και ιώσεις δεν προβλέπεται στον υφιστάμενο Κανονισμό ασφάλισης του ΕΛΓΑ. Η ένταξή τους στις ασφαλιστικές καλύψεις προϋποθέτει την ενεργοποίηση της προαιρετικής ασφάλισης και αναλογιστικές μελέτες».

Ο ΕΛΓΑ επιτελεί σημαντικό έργο στην αγροτική ασφάλιση 
«Αναφερθήκατε σε κινδύνους εισόδου του ιδιωτικού τομέα στο χώρο της γεωργικής ασφάλισης. Και σήμερα δεν εμποδίζει κανείς τον ιδιωτικό τομέα να ασχοληθεί με τη γεωργική ασφάλιση. Το ότι δεν το κάνει, δείχνει ότι ο ΕΛΓΑ, παρά τις αδυναμίες του και παρά τη σκληρή κριτική που κατά καιρούς και εσείς ασκείτε, επιτελεί σημαντικό έργο στην ασφάλιση των αγροτών και των κτηνοτρόφων».

Φυτοπαθολογικές ζημιές δεν καλύπτονται από ΠΣΕΑ
«Δυστυχώς, οι φυτοπαθολογικές ζημιές δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ΠΣΕΑ, καθώς η ένταξη σε τέτοια προγράμματα σύμφωνα με τον Κανονισμό Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων προϋποθέτει ότι η ζημιά οφείλεται σε θεομηνίες ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή απρόβλεπτα γεγονότα, τα οποία δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν διότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα αντιμετώπισης.

Άλλωστε, προκειμένου να τεκμηριωθεί η σοβαρότητα των ζημιών για να ενταχθούν στο πρόγραμμα ΠΣΕΑ, θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι οι προσβολές αυτές έχουν αποκτήσει επιδημικό χαρακτήρα, δεν περιορίζονται δηλαδή σε μία Περιφερειακή Ενότητα. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν υπάρχει» .

Ο ΕΛΓΑ θα αποζημιώσει τις ζημιές από βροχοπτώσεις 

«Σύμφωνα με τα στοιχεία των σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ο ορεινός όγκος της Δίρφης επλήγη από βροχοπτώσεις στις 2, 3 και 4 Οκτωβρίου και καταγράφηκαν ζημιές σε καλλιέργειας τομάτας, αλλά και σε άλλα κηπευτικά. Δεδομένου, μάλιστα, ότι το επόμενο διάστημα επικράτησε ηλιοφάνεια και σχετικά αυξημένες θερμοκρασίες, οι επιπτώσεις στην παραγωγή ήταν εντονότερες.

Για αυτές τις ζημιές, που σύμφωνα με τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ αποζημιώνονται, διενεργήθηκαν οι απαραίτητες επισημάνσεις, έγιναν αναγγελίες και υποβλήθηκαν 55 δηλώσεις. Το έργο των εξατομικευμένων εκτιμήσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί και εντός του Νοεμβρίου θα κοινοποιηθούν τα πορίσματα και θα ακολουθήσει η καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες παραγωγούς, εφόσον φυσικά είναι ασφαλιστικά ενήμεροι. Καλό είναι, λοιπόν, να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο πώς θα αποζημιωθούν οι ζημιές από τις βροχοπτώσεις, αίτιο που καλύπτεται από τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ».

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό για την παρουσία του, γιατί απ’ ό,τι φαίνεται θα είναι η μοναδική. Ας μας δώσετε λίγο χρόνο παραπάνω. Εξάλλου θα ασχοληθούμε μ' αυτόν το χώρο που αυτή την περίοδο ειδικά βρίσκεται σε μεγάλη αναστάτωση.

Κύριε Υπουργέ, ασφαλώς και γνωρίζετε ότι στο Νομό Εύβοιας στις καλλιέργειες τομάτας -και συγκεκριμένα στις περιοχές Στρόπωνες, Δύστο και Μαντούδι- εμφανίστηκε μία εξωγενής φυτοπαθολογική προσβολή, όπου οι ψεκασμοί και όλα τα προστατευτικά μέτρα που πήραν οι παραγωγοί δεν προσέφεραν καμία προστασία.

Όμως, η ολοκληρωτική καταστροφή σε αυτές τις περιοχές επήλθε από τις έντονες βροχοπτώσεις του Οκτωβρίου. Έτσι, οι τομάτες που είχαν περισώσει οι παραγωγοί, οι καλλιεργητές πάνω στα φυτά λίγο πριν τη συλλογή τους καταστράφηκαν με αποτέλεσμα να μην υπάρξει κανένα εισόδημα και να έχουμε ολοκληρωτική καταστροφή.
Το γεγονός αυτό για τις Στρόπωνες διαπιστώθηκε όντως από αρμόδια κλιμάκια του ΕΛΓΑ που επισκέφτηκαν την περιοχή. Βέβαια, η τεκμηρίωση της ζημιάς πρέπει ήδη να έχει γίνει –εσείς το ξέρετε, εγώ δεν το γνωρίζω- και οπωσδήποτε ξεπερνά το απαιτούμενο όριο για την ένταξή τους σε καθεστώς ενισχύσεων.

Ανάλογη ζημιά, όμως, έχει γίνει και στις περιοχές Μαντουδίου και Δύστου. Εκεί όφειλαν οι υπηρεσίες του ΕΛΓΑ –δυστυχώς, δεν το έκαναν- να επισκεφτούν και να τεκμηριώσουν τις ζημιές που ασφαλώς δεν είναι μόνο φυτοπαθολογικές. Μπορούσαν δηλαδή ακόμη και να τεκμηριώσουν ότι οι προσβολές αυτές έχουν αποκτήσει επιδημικό χαρακτήρα, αφορούν πολύ μεγάλες περιοχές της Εύβοιας και έχουν αντίκτυπο στην οικονομία αυτών των περιοχών.

Θα σας καταθέσω σχετική εργαστηριακή εξέταση από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο που θα σας βοηθήσει. Αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη ασθένεια -για την οποία ασφαλώς δεν ευθύνονται οι παραγωγοί- δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τα γνωστά θεραπευτικά μέσα.

Εξάλλου, το ζητούμενο κατώτατο όριο του 30% για να μπουν σε καθεστώς κρατικών ενισχύσεων είναι ένα δεδομένο που μπορεί να αποδειχθεί εύκολα. Πάνω σε αυτό έχει στείλει αντίστοιχη επιστολή η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας –θα σας την καταθέσω και αυτή- όπου αναφέρονται αναλυτικά οι ζημιές που έχουν γίνει.
Κύριε Υπουργέ, μπορεί και σε αυτήν την περίπτωση η απώλεια που είχαμε από φυτοπαθολογικά αίτια να συνδυαστεί με τις έντονες βροχοπτώσεις και με τις ζημιές που έχουν υποστεί οι συγκεκριμένες περιοχές και να καλυφθεί το σύνολο όλης της ζημιάς.

Πρόκειται για περιοχές που πραγματικά η καλλιέργεια της τομάτας είναι αυτή που τις στηρίζει και αποτελεί το μοναδικό εργαλείο απασχόλησης και εισοδήματος για τους κατοίκους και μάλιστα σε μια χρονιά όπως είναι η φετινή που οι τιμές της τομάτας έπεσαν κάτω από το 50% σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Είναι κρίμα εξαιτίας αυτής της συγκεκριμένης ζημιάς στους τόπους αυτούς οι οποίοι έχουν μια ιδιαιτερότητα -ιδιαίτερα για την ύπαιθρο Εύβοια- να αναγκαστούν οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν τη συγκεκριμένη καλλιέργεια.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Το λόγο έχει ο Υπουργός κ. Χαρακόπουλος για τρία λεπτά.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητέ κύριε συνάδελφε, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι κατά κανόνα παρόν στη διαδικασία των επίκαιρων ερωτήσεων. Για το συγκεκριμένο θέμα σας απαντήσαμε άλλωστε και δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη γραπτή ερώτηση που είχατε καταθέσει. Επανέρχεστε και θα έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε και σήμερα περαιτέρω διευκρινίσεις και απαντήσεις.

Πράγματι, στις καλλιέργειες τομάτας στην περιφερειακή ενότητα Ευβοίας υπήρξαν έντονες φυτοπαθολογικές προσβολές, κυρίως εντομολογικές, αλλά και ιολογικές, με συνέπειες στην παραγωγή. Συγκεκριμένα για τις ζημιές που προκλήθηκαν σε τοματοκαλλιέργειες στην τοπική κοινότητα Στροπώνων της δημοτικής ενότητας Διρφύων καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Δύστου το υποκατάστημα ΕΛΓΑ Αθηνών διενέργησε άμεσα επισημάνσεις από τις οποίες διαπιστώθηκαν σοβαρές προσβολές από το λεπιδόπτερο tuta absoluta, το οποίο και την περσινή καλλιεργητική περίοδο είχε προκαλέσει ζημιές σε διάφορα σημεία της περιφερειακής ενότητας.

Οι ζημιές που προκάλεσε το έντομο επέφεραν μείωση στην αναμενόμενη παραγωγή που σύμφωνα με της επισημάνσεις του Οργανισμού ανέρχεται σε ποσοστό 60% με 65% στους Στρόπωνες, 40% με 45% στο Δύστο και στη Λίμνη, ενώ στην περιοχή της Ιστιαίας οι ζημιές είναι σχετικά περιορισμένες.

Όπως γνωρίζετε, κύριε συνάδελφε, οι ζημιές που προξενούνται από φυτοπαθολογικές προσβολές καθώς και ιώσεις δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ. Επιτρέψτε μου όμως να επισημάνω ότι, επειδή η εμφάνιση του εντόμου ήταν ήδη γνωστή από την περσινή καλλιεργητική περίοδο, η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Εύβοιας στις 5 Ιουνίου εξέδωσε σχετική εγκύκλιο με την οποία ενημέρωνε τους παραγωγούς για τον κίνδυνο σοβαρών ζημιών αν δεν λάβουν έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισης του εντόμου. Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής συνιστούσε ένα συνδυασμό προληπτικών καλλιεργητικών και βιολογικών μέτρων για την αντιμετώπιση των εντόμων, καθώς και τη χρησιμοποίηση φυτοπροστατευτικών προϊόντων φιλικών στο περιβάλλον, αλλά και στους ωφέλιμους οργανισμούς.

Σήμερα, όπως ξέρετε, υπάρχουν περισσότερα από επτά φυτοπαθολογικά σκευάσματα με οριστική έγκριση για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου εντόμου. Δυστυχώς, αυτές οι φυτοπαθολογικές ζημιές δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ΠΣΕΑ, καθώς η ένταξη σε τέτοια προγράμματα σύμφωνα με τον Κανονισμό Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων προϋποθέτει ότι η ζημιά οφείλεται σε θεομηνίες ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή απρόβλεπτα γεγονότα, τα οποία δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν διότι δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα αντιμετώπισης.
Άλλωστε, προκειμένου να τεκμηριωθεί η σοβαρότητα των ζημιών για να ενταχθούν στο πρόγραμμα ΠΣΕΑ, θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι οι προσβολές αυτές έχουν αποκτήσει επιδημικό χαρακτήρα, δεν περιορίζονται δηλαδή σε μία περιφερειακή ενότητα. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν υπάρχει.

Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας το εξής: Ωστόσο, στην περιοχή, σύμφωνα με τα στοιχεία των σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ο ορεινός όγκος της Δίρφης επλήγη από βροχοπτώσεις στις 2, 3 και 4 Οκτωβρίου και καταγράφηκαν ζημιές σε καλλιέργειας τομάτας, αλλά και σε άλλα κηπευτικά. Δεδομένου μάλιστα ότι το επόμενο διάστημα επικράτησε ηλιοφάνεια και σχετικά αυξημένες θερμοκρασίες, οι επιπτώσεις στην παραγωγή ήταν εντονότερες.

Για αυτές τις ζημιές που σύμφωνα με τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ αποζημιώνονται διενεργήθηκαν οι απαραίτητες επισημάνσεις, έγιναν αναγγελίες και υποβλήθηκαν πενήντα πέντε δηλώσεις. Το έργο των εξατομικευμένων εκτιμήσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί και εντός του Νοεμβρίου θα κοινοποιηθούν τα πορίσματα και θα ακολουθήσει η καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες παραγωγούς, εφόσον φυσικά είναι ασφαλιστικά ενήμεροι.

Καλό είναι, λοιπόν, να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο πώς θα αποζημιωθούν οι ζημιές από τις βροχοπτώσεις, που είναι αίτιο που αποζημιώνεται από τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ.
Στη δευτερολογία μου θα έχω τη δυνατότητα να πω περισσότερα.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε και εμείς.

Ο κ. Αποστόλου έχει το λόγο για τη δευτερολογία του.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, μερικώς καλύψατε τις υποχρεώσεις που έχει ο ΕΛΓΑ στις συγκεκριμένες ζημιές. Όντως είναι προς θετική κατεύθυνση το ότι οι ζημιές που οφείλονται στις βροχοπτώσεις θα αντιμετωπιστούν, αλλά επιτρέψτε μου να σας επαναλάβω για μια ακόμα φορά ότι πρόκειται για ένα επιδημικό φαινόμενο. Υπήρξαν άλλες περιοχές, που δεν επισκέφτηκαν οι υπηρεσίες του ΕΛΓΑ, που ουσιαστικά αν, όπως συνέβη στις Στρόπωνες, συνέβη στο Δύστο, πήγαιναν και στις άλλες περιοχές ευρύτερα της Ιστιαίας και του Μαντουδίου, θα διαπίστωναν ότι αυτό το φαινόμενο πραγματικά είχε επιδημικό χαρακτήρα. Δείτε το. Πρέπει οπωσδήποτε να το δούμε.

Βέβαια, επί τη ευκαιρία να πούμε και ότι, επειδή μέχρι τώρα ο ΕΛΓΑ ουσιαστικά αυτό που ασφάλιζε ήταν οι ζημιές από καιρικές συνθήκες, ήδη διαπιστώθηκε στη διαδρομή ότι υπάρχουν και αντίστοιχες ζημιές που αφορούν φυτοπαθολογικά αίτια, επιφυτίες κλπ., που πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπιστούν. Γι’ αυτό και προβλέφθηκε στο ν. 3877/2010 ότι, αν υπάρξουν τέτοιες περιπτώσεις μελλοντικά, μέσα από μία αναλογιστική μελέτη θα αντιμετωπιστούν στα πλαίσια της προαιρετικής βεβαίως ασφάλισης.

Μέχρι σήμερα δεν έχετε καμία πρόβλεψη και ούτε βεβαίως η μελέτη έχει γίνει. Αλλά εμείς θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, επειδή βρισκόμαστε μπροστά σε μία διαδικασία ενός σχεδίου νόμου που πρόκειται να φέρετε, ότι για εμάς η συμμετοχή στο ασφάλιστρο του δημοσίου είναι από τα ζητήματα που βάζουμε για τον αγροτικό χώρο πάνω από όλα. Και το λέω αυτό διότι οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι ετοιμάζεστε να βάλετε τον ιδιωτικό τομέα στο χώρο της ασφάλισης των γεωργικών προϊόντων. Και πραγματικά, αν οι αλλαγές που θέλετε να κάνετε είναι να ενισχύσετε το κομμάτι της ασφάλειας της γεωργικής παραγωγής χωρίς πρόσθετο κόστος για τους αγρότες, θα συμφωνούσαμε, αλλά δυστυχώς αυτό που φαίνεται είναι ότι αφήνετε ανοιχτές τις πόρτες στον ιδιωτικό τομέα.
Δεν αντέχει, κύριε Υπουργέ, άλλα βάρη ο αγροτικός κόσμος.

Ήδη το 2013 η κατάσταση έχει επιδεινωθεί όχι μόνο λόγω σημαντικής αύξησης του κόστους παραγωγής, όχι μόνο λόγω των πρόσθετων φορολογικών επιβαρύνσεων που έφερε το μνημόνιο 3, αλλά και εξαιτίας των μειωμένων ενισχύσεων και επιστροφών φόρων που και εσείς ασφαλώς γνωρίζετε. Ούτε βεβαίως μπορεί να αντέξει ο αγροτικός χώρος τη φορολόγηση που ετοιμάζετε στα πλαίσια του ενιαίου φόρου ακινήτων, βάζοντας την αγροτική γη και γενικά όλα τα περιουσιακά στοιχεία που αποτελούν εργαλεία για την παραγωγική δραστηριότητα μέσα στον ενιαίο φόρο ακινήτων.

Κύριε Υπουργέ, πρέπει να καταλάβετε ότι ο αγροτικός χώρος είναι ο χώρος που δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς στήριξη. Πόσο μάλλον όταν σήμερα καλείται να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα και στο έλλειμμα του ισοζυγίου αγροτικών προϊόντων και κυρίως να συμβάλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ευάγγελος Αποστόλου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε τον κ. Αποστόλου.

Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Όπως εξήγησα, κύριε Αποστόλου, στην πρωτολογία μου, δυνατότητα αποζημίωσης για τις ζημιές από εντομοπαθολογικά αίτια και από φυτοπαθολογικές προσβολές δεν προβλέπεται με τον υφιστάμενο Κανονισμό ασφάλισης του ΕΛΓΑ. Η ένταξή τους στις ασφαλιστικές καλύψεις προϋποθέτει την ενεργοποίηση της προαιρετικής ασφάλισης και αναλογιστικές μελέτες, όπως και εσείς είπατε.

Αναφερθήκατε σε κινδύνους εισόδου του ιδιωτικού τομέα στο χώρο της γεωργικής ασφάλισης. Και σήμερα δεν εμποδίζει κανείς τον ιδιωτικό τομέα να ασχοληθεί με τη γεωργική ασφάλιση. Το ότι δεν το κάνει, κύριε Αποστόλου, δείχνει ότι ο ΕΛΓΑ, παρά τις αδυναμίες του και παρά τη σκληρή κριτική που κατά καιρούς εσείς κάνετε, επιτελεί έργο στον πρωτογενή τομέα, επιτελεί έργο στην ασφάλιση των αγροτών και των κτηνοτρόφων.

Επιτρέψτε μου όμως με την ευκαιρία της σημερινής συζήτησης να ενημερώσω την Εθνική Αντιπροσωπεία για τις επικείμενες αλλαγές που δρομολογούνται στον ΕΛΓΑ. Όπως είναι γνωστό, το ασφαλιστικό σύστημα των αγροτών άλλαξε το 2010, καθώς ο Κρατικός Προϋπολογισμός έπαψε πια να καλύπτει τα ελλείμματα του ΕΛΓΑ.

Η αλλαγή ήταν εκ των πραγμάτων επιβεβλημένη, καθώς, πρώτον, με το παλαιό σύστημα οι εισφορές των αγροτών και ο τρόπος που αυτές έφθαναν στο Ταμείο του ΕΛΓΑ δεν επαρκούσε για την καταβολή των αποζημιώσεων, δεύτερον, οι πληρωμές των εισφορών από το σύνολο των παραγωγών δεν μπορούσαν να ελεγχθούν και τρίτον, οι κατ’ εξαίρεσιν αποζημιώσεις έπλητταν το κύρος και την αξιοπιστία του ΕΛΓΑ.

Με την αλλαγή αυτή, λοιπόν, προστατεύθηκε το σύστημα είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις εισπραχθείσες εισφορές μετά το 2011.
Παράλληλα, ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει τον έλεγχο και την ευθύνη είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών που αποτελούν τα κύρια έσοδά του.

Ωστόσο, για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΕΛΓΑ, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των αγροτών από τον Οργανισμό έχω ζητήσει από τη Διοίκηση να προχωρήσει στη συγκρότηση ομάδων εργασίας, οι οποίες ολοκλήρωσαν το έργο τους και κατέθεσαν και τις προτάσεις τους. Οι προτάσεις αυτές συζητήθηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΑ και υιοθετήθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους με πλειοψηφία.

Με την εφαρμογή της δήλωσης καλλιέργειας - εκτροφής ο ΕΛΓΑ για πρώτη φορά έχει αναλυτικά στοιχεία ανά είδος εκμετάλλευσης, ανά περιοχή, ανά ασφαλισμένο και συνεπώς, είναι εφικτός ο επαναπροσδιορισμός του ύψους του ασφαλίστρου, αλλά και της ασφαλιζόμενης αξίας των καλυπτόμενων ασφαλιστικά κινδύνων. Για το λόγο αυτό θα υπάρχει μια συγκεκριμένη μεγάλη μελέτη του χρόνου, το 2014.

Θέλω να ενημερώσω, επίσης, ότι έχει ήδη εγκριθεί η εκπόνηση τριών αναλογιστικών μελετών για κινδύνους που μέχρι σήμερα δεν ασφαλίζονται, πρώτον, για την υποχρεωτική ασφάλιση της ζημιάς στην ηρτημένη παραγωγή από πυρκαγιά, δεύτερον, για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από εντομολογικές προσβολές στο βαμβάκι και τρίτον, για την προαιρετική ασφάλιση της ζημιάς από χαλάζι στην ανθοφορία στα καρποφόρα δένδρα.

Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Οι σχετικές προσφορές θα κατατεθούν στον ΕΛΓΑ την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου.
Οι ομάδες εργασίες προτείνουν τροποποιήσεις και συμπληρώσεις στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, οι οποίες μόλις χθες απεστάλησαν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αυτές θα μελετηθούν και όσες αφορούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση.

Ενδεικτικά αναφέρω προτάσεις, όπως, πρώτον, η επιδότηση του ασφαλίστρου κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 από τα επιχειρησιακά προγράμματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεύτερον, η αξιοποίηση πόρων από τα επιχειρησιακά προγράμματα για την κάλυψη του κόστους των δράσεων της ενεργητικής προστασίας, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο λογαριασμός εσόδων του ΕΛΓΑ από τις εισφορές των αγροτών και τρίτον, η επέκταση της ενεργητικής προστασίας τόσο στη φυτική όσο και στη ζωική παραγωγή.
Σε κάθε περίπτωση, θέλω να τονίσω ότι ο στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση του πλαισίου της αγροτικής ασφάλισης στην πατρίδα μας και προς αυτήν την κατεύθυνση θέλουμε να συμμετάσχετε δημιουργικά με προτάσεις, κύριε Αποστόλου.

Ευχαριστώ.

Έως 31 Μαρτίου 2014 η προθεσμία για ασφαλιστικές εισφορές στον ΕΛΓΑ

Με αφορμή τα έντονα καιρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών (βροχές, χαλάζι), οι αγρότες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους όσον αφορά την υποχρεωτική ασφάλιση από τον ΕΛΓΑ.
Η ειδική ασφαλιστική εισφορά καταβάλλεται από τους παραγωγούς είτε σε μετρητά είτε με εκχώρηση απαιτήσεών τους από το δημόσιο.Η ειδική ασφαλιστική εισφορά καταβάλλεται από τους παραγωγούς είτε σε μετρητά είτε με εκχώρηση απαιτήσεών τους από το δημόσιο.
Προϋπόθεση για να μπορέσει ένας καλλιεργητής ή ένας κτηνοτρόφος να λάβει αποζημίωση είναι πρώτα από όλα να έχει πληρώσει την ασφαλιστική του εισφορά. Για τις ζημιές του 2013, η εισφορά μπορεί να πληρωθεί είτε μετρητοίς είτε με εξουσιοδότηση στην τράπεζα που θα επιλέξει ο αγρότης, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2014.
Στη συνέχεια θα πρέπει να υποβάλει αίτηση εκτίμησης ζημιάς, να εκδοθεί το πόρισμα του γεωπόνου-εκτιμητή του Οργανισμού και, εάν δεν συμφωνεί ο ενδιαφερόμενος, να ζητήσει επανεκτίμηση, καταβάλλοντας και το αντίστοιχο τέλος επανεκτίμησης που είναι διπλάσιο από το τέλος της πρώτης εκτίμησης.
Ενδεικτικά κάποιες ερωτήσεις αφορούν τα εξής:
1.Τι πρέπει να κάνει ένας αγρότης (γεωργός – κτηνοτρόφος) για να δικαιούται αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ;
Ο παραγωγός προκειμένου να δικαιούται αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ πρέπει να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:
 α) Να υποβάλλει δήλωση Καλλιέργειας / Εκτροφής κάθε χρόνο στις ημερομηνίες που ορίζει ο ΟΠΕΚΕΠΕ
β) Να καταβάλει την ασφαλιστική εισφορά που του αναλογεί στον ΕΛΓΑ εντός της προθεσμίας που ορίζει ο Οργανισμός, για να είναι ασφαλιστικά ενήμερος.
γ) Να έχει εκπληρώσει τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις προηγούμενων ετών
δ) Να υποβάλει έγκαιρα δήλωση ζημιάς, μέσα σε 15 ημέρες από την επομένη της ημερομηνίας που συνέβη το ζημιογόνο αίτιο καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη εκτίμησης. 

2.Πότε και πού υποβάλλεται η Ενιαία δήλωση Καλλιέργειας/ Εκτροφής;
H Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας/Εκτροφής (ΔΚΕ) υποβάλλεται μαζί με την Αίτηση για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης (δήλωση ΟΣΔΕ) στον ΟΠΕΚΕΠΕ ή στον ανάδοχο του έργου (Ενώσεις), στις «πύλες-τόπους υποβολής».
Ο χρόνος υποβολής της Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής είναι αυτός που καθορίζεται από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., για την υποβολή της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι υποχρεωμένοι να την υποβάλλουν όλοι όσοι έχουν αγροτική εκμετάλλευση, για το σύνολο αυτής ανεξάρτητα από το αν λαμβάνουν ή όχι ενισχύσεις ή  αν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ή όχι.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο παραγωγός υποβάλλει υποχρεωτικά μία ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας /Εκτροφής ετησίως, σε επίπεδο Χώρας, η οποία αποτελεί δήλωση του συνόλου της γεωργικής εκμετάλλευσης. Σε αυτή δηλώνει: α) όλα τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης και β) το ζωικό κεφάλαιο. Εκμετάλλευση η οποία δεν δηλώθηκε στο έντυπο της Δήλωσης Καλλιέργειας/ Εκτροφής, δεν θα μπορεί να δηλωθεί για ζημιά στον ΕΛ.Γ.Α. και εάν δηλώνεται δεν θα αποζημιώνεται.

3.Τι πρέπει να προσέχει ο παραγωγός όταν υποβάλλει δήλωση Καλλιέργειας / Εκτροφής    
1. Να δηλώνονται αναλυτικά όλες οι καλλιέργειες του έτους, ανά αγροτεμάχιο (είδος, έκταση, αριθμός δένδρων κ.λπ) και όλο το ζωικό κεφάλαιο (ανά είδος ζώου, κατηγορία και ηλικία).
2. Να παραλαμβάνει αντίγραφο της Δήλωσης Καλλιέργειας / Εκτροφής.
3. Να ελέγχει προσεκτικά την ορθή συμπλήρωση των δηλωθέντων στοιχείων (στοιχεία εκμεταλλεύσεων, ο τρόπος καταβολής και το ποσό ασφαλιστικής εισφοράς στο σύνολό του και ανά αγροτεμάχιο)

4.Πώς υπολογίζεται η ασφαλιστική εισφορά;
Η ειδική ασφαλιστική εισφορά υπολογίζεται, με βάση την ασφαλιζόμενη αξία, επί το συντελεστή εισφοράς, όπως αυτός ορίσθηκε από το άρθρο 7 του ν.3877/2010 και ειδικότερα :
-  Για τη Φυτική παραγωγή τέσσερα τοις εκατό (4%) επί της ασφαλιζόμενης αξίας και προκειμένου για την ελιά ενάμιση τοις εκατό (1,5%) και μισό τοις εκατό (0,5%) για τα θερμοκήπια
-  Για το Ζωικό κεφάλαιο μηδέν εβδομήντα πέντε τοις εκατό (0,75%) επί της ασφαλιζόμενης αξίας του.
Ο ΕΛΓΑ δίνει τη δυνατότητα στους αγρότες να υπολογίζουν ηλεκτρονικά την ειδική ασφαλιστική εισφορά που πρέπει να καταβάλλουν στον ΕΛΓΑ για το έτος 2013 μέσω της ιστοσελίδας του www.elga.gr. 
Βρείτε εδώ τις πιο συχνές ερωτήσεις των παραγωγών 

Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013

Όποιος βουλευτής ψηφίσει αυτό το τερατούργημα, είναι προδότης του ελληνικού λαού

Του Σάββα Καλεντερίδη
Ουαί υμίν Φαρισαίοι υποκριτές. Κατ” ουσίαν ρατσιστικό, φασιστικό και αντεθνικό το τερατούργημα που βαφτίστηκε «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο!
Το ηλεκτρονικό μήνυμα που έστειλε η γνωστή βουλευτής σε …συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ, για να απαλειφθεί η …προβληματική διάταξη που τιμωρούσε τον εγκωμιασμό και την άρνηση της γενοκτονίας των Ελλήνων, για να τιμωρείται μόνο η γενοκτονία των Εβραίων και των Τούτσι! Αυτό δεν είναι ο ορισμός του ρατσισμού;
Κατατέθηκε στη Βουλή το λεγόμενο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, το οποίο, αντί να καταπολεμήσει αυτό που υποτίθεται ότι επιδιώκει, μάλλον θα επιφέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, εκτός κι αν κάποιοι κύκλοι εντός και εκτός Ελλάδας επιδιώκουν κάτι τέτοιο. Δεν κρίνουμε το νομοσχέδιο σε σχέση με τους περιορισμούς που μπορεί να επιβάλει στη δημόσια έκφραση και την επιστημονική ιστορική έρευνα. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα και δεν θα ασχοληθούμε μ’ αυτό στο παρόν άρθρο μας.
Θα μείνουμε στην ποινικοποίηση του εγκωμιασμού, της επιδοκιμασίας και της κακόβουλης άρνησης της σημασίας των εγκλημάτων γενοκτονίας ή κατά της ανθρωπότητας και των εγκλημάτων πολέμου, καθώς και του Ολοκαυτώματος και του ναζισμού, όπως αναφέρονται στο άρθρο 2 του νομοσχεδίου.
Το πρώτο ολίσθημα, για να μην χρησιμοποιήσουμε κάποια πιο σκληρή λέξη, γίνεται με το διαχωρισμό της γενοκτονίας που έγινε εναντίον των Εβραίων από τους Ναζί, τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έναντι των άλλων γενοκτονιών που υπέστησαν έθνη και λαοί της περιοχής. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ονομαστικά το Ολοκαύτωμα, ενώ δεν αναφέρονται ονομαστικά οι γενοκτονίες των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας, καθώς και των Αρμενίων, οι οποίες έχουν αναγνωριστεί με νόμο παρακαλώ του ίδιου κοινοβουλίου που θα ψηφίσει και το εν λόγω νομοσχέδιο!
 Στην δε αιτιολογική έκθεση, όσον αφορά στο συγκεκριμένο άρθρο, αναφέρει τα εξής: Στο άρθρο 3 προβλέπεται ειδικότερα η ποινικοποίηση των ξενόφοβων και ρατσιστικών συμπεριφορών που εκδηλώνονται με αφορμή τον εγκωμιασμό ή την κακόβουλη άρνηση ή την εκμηδένιση της σημασίας των εγκλημάτων γενοκτονίας, των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και των εγκλημάτων πολέμου, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 6, 7 και 8 του Καταστατικού του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου, το οποίο έχει κυρωθεί με το Ν. 3003/2002, ή στο άρθρο 6 του Καταστατικού του Διεθνούς Στρατοδικείου που προσαρτάται στη Συμφωνία του Λονδίνου της 8ης Αυγούστου 1945, εφ’ όσον θεωρούνται πρόσφορες να οδηγήσουν στη θυματοποίηση ομάδων ή προσώπων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 3. Η ποινική απαξία των συγκεκριμένων συμπεριφορών συνίσταται στην κακόβουλη άρνηση ή εκμηδένιση ιστορικών γεγονότων, χωρίς, σε καμία περίπτωση, να επιδιώκεται η απαγόρευση ή ιδεολογική χειραγώγηση της επιστημονικής έρευνας. Γι’ αυτό άλλωστε οι πράξεις αυτές τιμωρούνται μόνον εφ’ όσον έχουν αναγνωριστεί ως εγκλήματα με αμετάκλητη απόφαση είτε ελληνικού είτε διεθνούς δικαστηρίου (η υπογράμμιση δική μας).
Δηλαδή, επί της ουσίας, αν ψηφιστεί αυτός ο νόμος, όποιος στην Ελλάδα εγκωμιάζει ή αρνείται το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και τη γενοκτονία των Τούτσι από τους Χούτου, που αναγνωρίστηκαν από διεθνές δικαστήριο, θα τιμωρείται από το συγκεκριμένο νόμο, ενώ οι κεμαλιστές και ισλαμιστές φασίστες με τους εν Αθήναις και Θεσσαλονίκη συνοδοιπόρους τους, θα είναι ελεύθεροι να λοιδωρούν τα θύματα και τους απογόνους της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας και των Αρμενίων και των Ασσυρίων, αφού οι γενοκτονίες αυτές δεν έχουν αναγνωριστεί από ελληνικό ή διεθνές δικαστήριο!
Να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι όταν το Μάιο του τρέχοντος έτους επιχειρήθηκε να κατατεθεί το ίδιο νομοσχέδιο, στο οποίο αναφερόταν ότι τιμωρείται ο εγκωμιασμός, η επιδοκιμασία και η κακόβουλη άρνηση της σημασίας των εγκλημάτων γενοκτονίας που έχουν αναγνωριστεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, η γνωστή και μη εξαιρετέα βουλευτής απέστειλε ηλεκτρονικό σημείωμα σε συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ, με το οποίο ζητούσε να απαλειφθεί η συγκεκριμένη προβληματική διάταξη, η οποία, σύμφωνα με την άποψή της, θα μπορούσε να έχει στη χώρα μας πολύ σοβαρότερες συνέπειες, αν χρησιμοποιηθεί όχι για την άρνηση εγκλημάτων του ναζισμού αλλά για εθνικιστικούς λόγους!
Επίσης, να υπογραμμίσουμε ότι, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, βουλευτής του ιδίου κόμματος συναντήθηκε τότε με τον πρέσβη της ενδιαφερόμενης χώρας, για να συντονίσουν τη δράση τους και να μην ποινικοποιηθεί η άρνηση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας καθώς και των Αρμενίων και Ασσυρίων.
Τελικά, μετά από έξι μήνες, και αφού με μια ακατανόητη απόφαση έχει στην ουσία νομιμοποιηθεί η εξύμνηση του Χίτλερ των Ποντίων, με την αναγόρευση της οικίας που έμεινε για μερικά χρόνια σε μουσείο, στην προσφυγομάνα Θεσσαλονίκη, έρχεται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στον ίδιο χώρο που ψηφίστηκαν οι νόμοι που αναγνώριζαν τις Γενοκτονίες Ελλήνων και Αρμενίων, να ψηφιστεί ένας νόμος-έκτρωμα, που είναι ό,τι πιο άθλιο, ανήθικο, εμετικό και προδοτικό έχει εισαχθεί προς συζήτηση στη βουλή και αναρωτιέται κανείς αν υπάρξει έστω και ένας βουλευτής, εκτός των συνομιλητών των γνωστών πρεσβειών, που θα δεχτεί να ψηφίσει ένα τέτοιο νομικό και εθνικό τερατούργημα!
Ντροπή!