Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Τσεκ έως 1.250 ευρώ για τους «Μικρούς Αγρότες»

 

Μπορούν να ενταχθούν στο ειδικό καθεστώς όσοι μικροκαλλιεργητές το επιθυμούν εφόσον το κράτος το ενεργοποιήσει.
Οι μικροκαλλιεργητές που συμμετέχουν στο Καθεστώς θα αντιμετωπίζουν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές πολλαπλής συμμόρφωσης και θα εξαιρούνται από τα «πράσινα» μέτρα.Οι μικροκαλλιεργητές που συμμετέχουν στο Καθεστώς θα αντιμετωπίζουν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές πολλαπλής συμμόρφωσης και θα εξαιρούνται από τα «πράσινα» μέτρα.
Όσοι μικροκαλλιεργητές το επιθυμούν, θα μπορούν να ενταχθούν στο  ειδικό Καθεστώς για τους Μικρούς Αγρότες που προβλέπει η νέα ΚΑΠ, εφόσον διαμένουν σε ένα κράτος που θα ενεργοποιήσει τη νέα αυτή δυνατότητα.
Το Καθεστώς για τους Μικρούς Αγρότες στόχο έχει να απλοποιήσει τη γραφειοκρατία τόσο για τους αγρότες, που θα υπόκεινται σε λιγότερες γραφειοκρατικές διατυπώσεις όσο και για τους οργανισμούς πληρωμών.
Οι αγρότες που συμμετέχουν στο ειδικό αυτό καθεστώς θα λαμβάνουν μια κατʼαποκοπή ετήσια ενίσχυση που θα ορίζεται από τα κράτη μέλη ανάμεσα στα 500 και τα 1.250 ευρώ, ανεξάρτητα από το μέγεθος της εκμετάλλευσής τους.
Το κάθε κράτος μέλος θα μπορεί να επιλέξει διαφορετικές μεθόδους υπολογισμού της ετήσιας αυτής ενίσχυσης. Μια από τις επιλογές είναι οι αγρότες απλά να εισπράττουν το ποσό που θα εισέπρατταν ούτως ή άλλως.
Οι μικροκαλλιεργητές που συμμετέχουν στο Καθεστώς για τους Μικρούς Αγρότες θα αντιμετωπίζουν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές πολλαπλής συμμόρφωσης και θα εξαιρούνται από τα «πράσινα» μέτρα. 
Το συνολικό κόστος του Καθεστώτος Μικρών Αγροτών δεν θα μπορεί να ξεπερνάει το 10% του εθνικού φακέλου, εκτός όταν ένα κράτος μέλος επιλέξει ότι οι μικροί αγρότες θα εισπράττουν όσα δικαιούνταν αν δεν εφαρμοζόταν το ειδικό αυτό καθεστώς.
Επίσης από το Δεύτερο Πυλώνα θα διατεθούν κονδύλια για παροχή συμβουλών στους μικρούς παραγωγούς, για την οικονομική τους ανάπτυξη και κονδύλια αναδιάρθρωσης για περιφέρειες με μικρό αγροτικό κλήρο.

Τι προβλέπουν οι αποφάσεις για την ΚΑΠ


Τέλος στα ιστορικά δικαιώματα βάζει η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, που υπόσχεται δικαιότερες άμεσες ενισχύσεις, ενίσχυση των αγροτών στη διατροφική αλυσίδα, περιβαλλοντικά πριμ και περισσότερη διαφάνεια, με βάση το περίγραμμα των αποφάσεων της 26ης Ιουνίου.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τη μεταρρύθμιση της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής (ΚΓΠ) μετά το 2013.
Από την πλευρά του ο αρμόδιος Επίτροπος για τη Γεωργία και την Αγροτική Ανάπτυξη, κ. Dacian Cioloş, δήλωσε ενθουσιασμένος με την εν λόγω συμφωνία:«Εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας που δίνει ένα νέο προσανατολισμό στην Κοινή Γεωργική Πολιτική λαμβάνοντας περισσότερο υπόψη τις προσδοκίες της κοινωνίας όπως εκφράστηκαν στον δημόσιο διάλογο την άνοιξη του 2010. Η συμφωνία αυτή θα οδηγήσει σε ριζικές αλλαγές σε τέσσερις τομείς: δικαιότερες και πιο «πράσινες» άμεσες ενισχύσεις, ενίσχυση της θέσης των αγροτών στο πλαίσιο της διατροφικής αλυσίδας, βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της γεωργίας και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και διαφάνειας της ΚΓΠ. Οι αποφάσεις αυτές συνιστούν μια δυναμική απάντηση της ΕΕ στις προκλήσεις της επισιτιστικής ασφάλειας, της κλιματικής αλλαγής, της ανάπτυξης και της απασχόλησης στις αγροτικές περιοχές». Η ΚΓΠ θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του συνολικού στόχου προώθησης βιώσιμης, έξυπνης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης», δήλωσε ο επίτροπος Γεωργίας.

Αναλυτικότερα, τα βασικά σημεία της συμφωνίας για την νέα ΚΑΠ, όπως περιγράφονται σε σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, περιλαμβάνουν τα εξής:
Πιο δίκαιη Κοινή Αγροτική Πολιτική
Οι άμεσες ενισχύσεις θα κατανέμονται με πιο ισότιμο τρόπο μεταξύ των κρατών μελών, μεταξύ των περιφερειών και μεταξύ των αγροτών, θέτοντας τέλος στις «ιστορικές αναφορές»:
  1. Σύγκλιση: η κατανομή του προϋπολογισμού της ΚΓΠ θα διασφαλίζει ότι, ως το 2019, κανένα κράτος μέλος δεν θα λαμβάνει κάτω από το 75% του κοινοτικού μέσου όρου1. Εντός ενός επιμέρους κράτους μέλους ή περιφέρειας θα μειωθούν οι αποκλίσεις των επιπέδων ενίσχυσης μεταξύ των γεωργικών εκμεταλλεύσεων: η στρεμματική ενίσχυση δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερη από το 60% του μέσου όρου των ενισχύσεων που θα χορηγηθούν ως το 2019 στην ίδια διοικητική ή γεωργική περιοχή. Τα κράτη μέλη θα μπορούν να χορηγούν μεγαλύτερες ενισχύσεις για τα «πρώτα στρέμματα» της εκμετάλλευσης ώστε να στηρίζουν περισσότερο τις μικρές και μεσαίες δομές. Για τα νέα κράτη μέλη, το Απλοποιημένο Καθεστώς Ενιαίας Στρεμματικής Ενίσχυσης (SAPS) μπορεί να παραταθεί μέχρι το 2020.
  2. Μόνον οι ενεργοί αγρότες θα μπορούν να λαμβάνουν εισοδηματική στήριξη (κατάλογος εξαιρούμενων δραστηριοτήτων).
  3. Νέοι αγρότες: ιδιαίτερη ενθάρρυνση θα δοθεί στην εγκατάσταση των νέων μέσω της εφαρμογής συμπληρωματικού ποσού ενίσχυσης της τάξης του 25% κατά τα 5 πρώτα έτη, το οποίο θα ισχύσει σε όλα τα κράτη μέλη. Οι ενισχύσεις αυτές θα προστεθούν στα ήδη διαθέσιμα επενδυτικά μέτρα υπέρ των νέων.
  4. Τα κράτη μέλη θα μπορούν επίσης να χορηγούν μεγαλύτερες ενισχύσεις στις μειονεκτικές περιοχές. Θα καταστεί δυνατή η χορήγηση συνδεδεμένων ενισχύσεων για περιορισμένο αριθμό προϊόντων, με ειδική 2] σύζευξη για τις φυτικές πρωτεΐνες με σκοπό να μειωθεί το επίπεδο εξάρτησης της ΕΕ από τις εισαγωγές στον συγκεκριμένο τομέα.
Μια ΚΑΠ που ενισχύει τη θέση των αγροτών στο πλαίσιο της διατροφικής αλυσίδας
Ο προσανατολισμός της ευρωπαϊκής γεωργίας προς την αγορά θα συνοδεύεται από τη χορήγηση νέων μέσων στους αγρότες, τα οποία θα τους επιτρέψουν να καταστούν αξιόπιστοι παράγοντες στη διατροφική αλυσίδα:
  1. Θα δοθεί ενθάρρυνση στις επαγγελματικές και διεπαγγελματικές οργανώσεις ενώ, σε ορισμένους τομείς, θα θεσπιστούν ειδικοί κανόνες σε θέματα δικαίου του ανταγωνισμού (γάλα, βόειο κρέας, ελαιόλαδο, δημητριακά). Οι οργανώσεις θα μπορούν να διαπραγματεύονται συμβάσεις πώλησης για λογαριασμό των μελών τους και να προσπορίζουν οφέλη από άποψη αποδοτικότητας.
  2. Οι ποσοστώσεις ζάχαρης θα καταργηθούν έως το 2017, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η οργάνωση του κλάδου βάσει συμβάσεων και υποχρεωτικών διεπαγγελματικών συμφωνιών.
  3. Στον αμπελοοινικό τομέα, το σύστημα δικαιωμάτων αμπελοφύτευσης θα αντικατασταθεί, από το 2016, από ένα δυναμικό μηχανισμό διαχείρισης των αδειών φύτευσης ο οποίος προβλέπει μεγαλύτερη συμμετοχή επαγγελματιών, και θα ισχύσει μέχρι το 2030, με καθορισμό του ορίου φύτευσης στο 1% του αμπελώνα ετησίως.
    Επιπλέον, θα θεσπιστούν νέα μέσα διαχείρισης κρίσεων:
  4. Η Επιτροπή θα μπορεί να επιτρέπει προσωρινά στους παραγωγούς να διαχειρίζονται καλύτερα τις ποσότητες που διαθέτουν στην αγορά.
  5. Θα διατεθεί ένα αποθεματικό κρίσης (που θα συνοδεύεται από ρήτρα γενικευμένης έκτακτης ανάγκης).
  6. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης, τα κράτη μέλη θα μπορούν να ενθαρρύνουν τους αγρότες να συμμετέχουν σε μηχανισμούς πρόληψης κινδύνων (ασφάλιση των εισοδημάτων ή αμοιβαία κεφάλαια) και να καταρτίζουν υποπρογράμματα για τους κλάδους παραγωγής που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες δυσκολίες.
Μια πιο πράσινη ΚΑΠ
Κάθε κράτος μέλος, κάθε περιοχή, κάθε αγρότης θα συμβάλουν στην πρόκληση της βιωσιμότητας και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, με μέτρα απλά που έχουν διαπιστωμένα θετικό αντίκτυπο. Μεταξύ των ετών 2014 και 2020 θα επενδυθεί ποσό άνω των 100 δισεκ. ευρώ το οποίο θα συνδράμει τη γεωργία στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ποιότητας του εδάφους και των υδάτων, της βιοποικιλότητας και της κλιματικής αλλαγής, χάρη στα ακόλουθα μέσα:
  1. «Περιβαλλοντικός προσανατολισμός»: 30% των άμεσων ενισχύσεων θα συνδέονται με την τήρηση τριών επωφελών για το περιβάλλον γεωργικών πρακτικών: διαφοροποίηση των καλλιεργειών, διατήρηση μόνιμων βοσκοτόπων και διατήρηση του 5%, και στη συνέχεια του 7%, περιοχών οικολογικής εστίασης από το 2018, ή λήψη μέτρων που κρίνονται τουλάχιστον ισοδύναμα όσον αφορά τα οφέλη τους για το περιβάλλον.
  2. Τουλάχιστον το 30% του προϋπολογισμού των προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης θα πρέπει να διατεθεί σε γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα, σε ενισχύσεις προς τη βιολογική γεωργία ή σε έργα που συνδέονται με επενδύσεις ή μέτρα καινοτομίας ευνοϊκά για το περιβάλλον.
  3. Τα γεωργοπεριβαλλοντικά μέτρα θα ενισχυθούν. Θα πρέπει να είναι συμπληρωματικά των πρακτικών που υποστηρίζονται στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προσανατολισμού. Τα προγράμματα αυτά θα πρέπει να είναι πιο φιλόδοξα και κατά συνέπεια πιο αποτελεσματικά όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος (εγγύηση κατά της διπλής χρηματοδότησης)·
Περισσότερο αποτελεσματική και διαφανής ΚΑΠ
Τα μέσα της ΚΓΠ θα επιτρέπουν σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ να εκπληρώνει τους κοινούς στόχους με τρόπο αποτελεσματικό και ευέλικτο ώστε να λαμβάνεται υπόψη η ποικιλομορφία των 27 και, εντός ολίγου, 28 κρατών μελών:
  1. Τα μέσα στήριξης της έρευνας, της καινοτομίας και της ανταλλαγής γνώσεων θα διπλασιαστούν.
  2. Τα προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης θα συντονίζονται καλύτερα με άλλα ευρωπαϊκά ταμεία και η στερούμενη ευελιξίας τομεακή προσέγγιση θα αντικατασταθεί από μια πιο ελαστική εθνική ή περιφερειακή στρατηγική προσέγγιση.
  3. Ένα απλουστευμένο καθεστώς ενισχύσεων για τους μικρούς αγρότες θα τεθεί στη διάθεση των κρατών μελών που το επιθυμούν·
  4. Τα στοιχεία όλων των ενισχύσεων της ΚΓΠ θα δημοσιοποιούνται, εκτός από τα πολύ χαμηλά ποσά που χορηγούνται σε μικρούς αγρότες.

Κάθε χωριό και περιφέρεια για χάρη της νέας ΚΑΠ

Κάθε χωριό και περιφέρεια θα έχει τη δική του στρεμματική ενίσχυση, εφαρμόζοντας τον Καποδίστρια της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, επί ελληνικού εδάφους. Με δεδομένη τη δυσκαμψία της ελληνικής υπαίθρου να προσαρμοστεί σε ενιαίες, αλλά και λόγω της ελαστικής εφαρμογής που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην υιοθέτηση ενός μοντέλου που θα συνδυάζει την περιφερειοποίηση με τα ξεχωριστά αγρονομικά και οικονομικά κριτήρια της κάθε περιοχής.
Αλλαγές που εάν αξιοποιηθούν από την Ελλάδα, θα της δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τα επόμενα επτά χρόνια, περιλαμβάνει η συμφωνία για τη χρηματοδότηση των αγροτών.Αλλαγές που εάν αξιοποιηθούν από την Ελλάδα, θα της δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τα επόμενα επτά χρόνια, περιλαμβάνει η συμφωνία για τη χρηματοδότηση των αγροτών.
Αλλαγές που, εάν αξιοποιηθούν από την Ελλάδα, θα της δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα για τα επόμενα επτά χρόνια, περιλαμβάνει η συμφωνία για τη χρηματοδότηση των αγροτών με 15,5 ευρώ άμεσες και 4 δισ. ευρώ έμμεσες ενισχύσεις έως το 2020.

Η χώρα μας έχει ένα χρόνο στη διάθεσή της να επιλέξει ποιο μοντέλο ανακατανομής των ενισχύσεων θα επιλέξει, έτσι ώστε μέχρι το 2019 να έχουν καταργηθεί σταδιακά όλα τα ιστορικά δικαιώματα και κανένας πραγματικός αγρότης να μην παίρνει κάτω από το 60% του ελληνικού μέσου όρου, αλλά και κανένας από τους «παλιούς» να μη χάσει πάνω από το 30% των χρημάτων του. Στη συνέντευξη τύπου της 27ης Ιουνίου ο Επίτροπος Γεωργίας, Ντάτσιαν Τσιόλος, μίλησε για ανατροπή της φιλοσοφίας της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, τόσο λόγω των οικονομικών συνθηκών όσο και της προσαρμογής της στην ποικιλομορφία των 28 κρατών μελών που απαρτίζουν από φέτος την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα νέα δεδομένα δίνουν την ευκαιρία στην Ελλάδα να αποφασίσει πώς θα διαθέσει τον «Εθνικό της Φάκελο». Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της τεχνικής ανάλυσης των εργαλείων που φέρνει η νέα ΚΑΠ, ο αξιωματούχος της Κομισόν, Τάσος Χανιώτης, ανέπτυξε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων, εντός της ελληνικής πραγματικότητας.

α) Να επιλέξει τη λύση της μιας και ενιαίας περιφέρειας σε επίπεδο χώρας και να διανείμει αντίστοιχα τα ποσά που προβλέπονται για βασική ενίσχυση και πρασίνισμα. Σ’ αυτή την περίπτωση για τη χώρα μας το αντίστοιχο τσεκ θα είναι περί τα 38 ευρώ το στρέμμα για τους γεωργούς και περί τα 23 ευρώ για τους κτηνοτρόφους.
β) Να υιοθετήσει τη λύση των πολλών περιφερειών οι οποίες θα ορίζονται από γεωγραφικά, προϊοντικά και άλλα αγρονομικά κριτήρια με αντίστοιχες αναπτυξιακές μακροπρόθεσμες στοχεύσεις.

γ) Να κινηθεί στην κατεύθυνση της εξατομικευμένης σύγκλισης όλων των δικαιούχων προς τον εθνικό μέσο όρο με την παραδοχή (φραγή) ότι η απώλεια ενισχύσεων δεν θα υπερβαίνει σε καμιά περίπτωση το 30% αυτών που έδιναν τα ιστορικά δικαιώματα.
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις πρέπει να ληφθούν μέχρι τον Αύγουστο του 2014.

"Σε αυτούς ανήκουν τα φτερά μου"! - Επιστολή πιλότου της ΠΑ αφιερωμένη στον Γ.Στουρνάρα

Ένας παλιός καλός αεροπόρος, από αυτούς που έκαναν την ΠΑ και κατ'επέκταση την Ελλάδα να κυριαρχεί στους ουρανούς του Αιγαίου από το 1974 και μετά, μας κοινοποίησε την επιστολή που έλαβε από έναν νυν πιλότο μαχητικού αεροσκάφους που κάθε μέρα αγωνίζεται κατά των Τούρκων στις εσχατιές του Αιγαίου. Μετά από άδειά του συντάκτη της, φυσικά.
"Αυτός δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει απεργία, αυτός δεν έχει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί για τις μειωμένες κατά 55% αποδοχές του, αυτός δεν έχει τη χαρά να αγκαλιάζει τα παιδιά του κάθε βράδι, γιατί αυτός ο πιλότος  διάλεξε, (δική του η επίλογη 100%), όταν οι άλλοι διασκεδάζουν ή απολαμβάνουν τις ειδήσεις, να προσπαθεί να αναχαιτίσει τον εχθρό της πατρίδας,  με κίνδυνο της ζωής του. Περίεργη που είναι η ζωή, αλλά και οι επιλογές των ανθρώπων", σημειώνει ο βετεράνος της ΠΑ στο "διαβιβαστικό" σημείωμά του:
Ιδού η επιστολή:

"ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΜΟΥ!!!

 Σαν αντικρύσω το άσπρα άλογα του Αιγαίου, χάνεται η σκέψις μου στον Ουρανό του Θείου, του Ωραίου του Αληθινού!
Δεν είμαι ημίθεος, δεν είμαι άτρωτος, δεν είμαι καν ήρωας! Καημένη Πατρίδα έχεις όλους τους άχρηστους στην πλάτη σου έχεις και μένα.
Μπορεί να μην είμαι σε θέση να ζητήσω από την έρμη Πατρίδα κάτι το καλύτερο για μένα, για τα παιδιά μου, μπορεί να μην είμαι καν ικανός για αυτά που παίρνω !
Όλες αυτές οι σκέψεις που περνάνε από το μυαλό μου, σφίγγουν το λαιμό και ξεραίνουν το στόμα μου !
Μπορεί να ήξερα πόσο επικίνδυνο και ανούσιο, ίσως και άχρηστο, για πολλούς εκεί κάτω να είναι αυτό που κάνω !
Ίσως και να έχουν δίκιο, βλέπεις εγώ δεν κατεβάζω διακόπτες, εγώ δεν οδηγώ λεωφορείο με 50 ψυχές, εγώ δεν βγάζω φωτοτυπίες στα βουλευτικά έδρανα ένα χειμωνιάτικο βράδυ του Γενάρη στη ζεστασιά της Βουλής!
Εγώ κάθομαι, σκέπτομαι ,μελετάω και περιμένω τον Τούρκο. Μπορεί και εγώ να μην έχω να πληρώσω τα κοινόχρηστα αλλά εσάς δεν σας ενδιαφέρει, μπορεί να μην έχω να πληρώσω το χαράτσι στο Πατρικό του χωριού μου, αλλά εσάς δεν σας ενδιαφέρει.
Ούτε και πρέπει !
Εγώ όμως πρέπει να αδειάσω το μυαλό μου να κλειδώσω το υποσυνείδητο, να μην σκεφτώ ότι με περιμένουν και εμένα στο σπίτι μου, όπως τόσους και τόσους άλλους που δεν γύρισαν Ποτέ πίσω από μια ακόμη καθημερινή αποστολή. Ίσως και κάποιοι να πουν ότι τα ήθελε και τα έπαθε!
Εγώ όμως δεν πετάω για αυτούς, πετάω για τον Πατέρα μου που καμαρώνει στην άκρη στο χωράφι όταν περνούν τα μαχητικά μας, πετάω για το παιδί στη Φλώρινα που περπατάει στο χιόνι να πάει στο σχολειό του, πετάω για τον Παπά μας που κάνει χιλιόμετρα να κάνει Ανάσταση με τους τσοπαναραίους στο ύψωμα της Παναγιάς!
Πετάω για το ψαρά που βγήκε 4 το πρωί με την ψαρόβαρκα να φέρει το μεροκάματο στη φαμελιά του, πετάω για το δασκαλάκο που πληρώνει απο την τσέπη του τις φωτοτυπίες στα Άγραφα της Καρδίτσας.
Για αυτούς πετάω. Για να μπορούν να κάνουν αυτό που χρόνια κάνουν και να κρατάνε την Πατρίδα μας ζωντανή!
Ούτε αυτοί, ούτε εγώ θα ζητήσω υπερωρίες γιορτές και Κυριακές ,γιατί εγώ πετάω για την Πατρίδα μου.
Πετάω για τους δικούς μου ανθρώπους, αυτούς που γλεντάνε με την ψυχή τους, ζούν για μιά στιγμή και όταν πεθαίνουν ξεπροβοδίζουν τους δικούς τους ανθρώπους με τραγούδια και εύχονται καλήν αντάμωση !
Ίσως κάποιο πρωί όταν κοιτάξεις ψηλά θα με δεις γιατί
Εκεί που Ισιώνει ο Αετός oι Γλάροι δεν πετάνε!"
Την παραπάνω δημοσίευση την αφιερώνει  εξαιρετικά στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, τη 39χρονη, νέα επικεφαλή του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, Αναστασία Σακελλαρίου και τα 200.000 ευρώ αμοιβή το χρόνο που της "έκοψε" μισθό ο υπουργός Οικονομικών. Για να μοιράζει στις τράπεζες ("ανακεφαλαιοποίηση", το λένε τώρα) τα δικά μας λεφτά...

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Αρ. Φύλλου 35
30 Ιανουαρίου 2013

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Υπουργείο Οικονομικών
.................................................................. 1 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις .................................................................. 2 Περιφέρειες
...................................................................3

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

(1) Αριθμ. 3710/Β.204
Διορισμός των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Γενικού Συμβουλίου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. τις διατάξεις:
α. του άρθρου 4 του ν. 3864/2010 «Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας» (Α΄ 119).
2. της παραγράφου 10 του άρθρου 16Β του ν. 3864/2010
3. της περίπτωσης θ΄ του άρθρου 1 του ν. 3213/2003 «Δήλωση και έλεγχος περιουσιακής κατάστασης βουλευτών, 
    δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων, ιδιοκτητών μέσων μαζικής ενημέρωσης και άλλων κατηγοριών προσώπων» (Α΄ 309).
 
4. την ανάγκη διορισμού των οργάνων Διοίκησης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
5. την πρόταση της Επιτροπής της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 3864/2010 και την τήρηση της διαδικασίας 
    του τρίτου εδαφίου της παρ. 5 και της περίπτωσης ε' της παραγράφου 12 του ίδιου άρθρου.
 
6. το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1. Διορίζουμε τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής 
    Σταθερότητας, ως ακολούθως:

α. ΜΕΛΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

αα. Paul Koster του Robert (Α.Δ: NNFJ89B79), Πρόεδρος

ββ. Αντρέας Μπερούτσος του Χαραλάμπους (Α.Δ.: ΑΗ3359334), μέλος

γγ. Pierre Mariani του Antoine Dominique (Α.Δ.:11ΑΙ80293), μέλος

δδ. Γεώργιος Μέργος του Ιωάννη (Α.Δ.Τ.: Τ 066369), εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών, μέλος

εε. Ευθύμιος Γκατζώνας του Κωνσταντίνου (Α.Δ.Τ.: ΑΙ115454), εκπρόσωπος της Τράπεζας της Ελλάδος, μέλος
β. ΜΕΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

αα. Αναστασία Σακελλαρίου του Χρήστου (Α.Δ.: ΑΗ2693055), Διευθύνουσα Σύμβουλος

ββ. Μάριος Κολλιόπουλος του Νικολάου (Α.Δ. ΑΗ4162251), αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος

γγ. Αναστάσιος Γάγαλης του Μιχαήλ (Α.Δ.Τ. Ξ162625), μέλος

2. Η θητεία των μελών των ανωτέρω οργάνων αρχίζει την 1/2/2013 και λήγει στις 30 Ιουνίου 2017.

3. α. Οι συνολικές ετήσιες μεικτές αποδοχές των μελών Διοίκησης του Ταμείου, ορίζονται ως ακολούθως

αα. Πρόεδρος Γενικού Συμβουλίου: εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ

ββ. Μέλη Γενικού Συμβουλίου: τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ

γγ. Διευθύνουσα Σύμβουλος Εκτελεστικής Επιτροπής: διακόσιες δεκαπέντε χιλιάδες (215.000) ευρώ

ββ. Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Εκτελεστικής Επιτροπής: εκατόν ογδόντα πέντε χιλιάδες (185.000) ευρώ

γγ. Μέλος Εκτελεστικής Επιτροπής: εκατόν εξήντα πέντε χιλιάδες (165.000) ευρώ

β. Οι ανωτέρω αποδοχές δεν συνοδεύονται από επιπλέον παροχές ή άλλα προνόμια και καταβάλλονται σε 12μηνη βάση

4. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3864/2010 όπως ισχύει
5. Τα ανωτέρω μέλη υπόκεινται στις διατάξεις του ν. 3213/2003

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Αθήνα, 30 Ιανουαρίου 2013

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ 
 
 

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις

ΜΕΧΡΙ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ


Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα παρατείνεται σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) του φορολογούμενου ως εξής:

Παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις
  • Για τα ψηφία: 1 και 2 έως και την 22η Ιουλίου 2013,
  • για ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,
  • για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,
  • για τα ψηφία: 7 και 8 έως και τη 12η Αυγούστου 2013,
  • για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013
  • και για το ψηφίο: 0 έως και την 30ή Αυγούστου 2013.
Για εταιρείες ΟΕ - ΕΕ
Επίσης παρατείνεται μέχρι και την 8η Ιουλίου 2013 η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους της παρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ (ΟΕ, ΕΕ κ.λπ.).
Η πιο πάνω προθεσμία υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ισχύει και για τις εταιρείες που υποβάλλουν τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματός τους σε φυσική μορφή στη ΔΟΥ, εκτός αυτών που προβλέπεται κατά περίπτωση ειδικότερη προθεσμία από τις διατάξεις του άρθρου 64 του ΚΦΕ (περιπτώσεις δ΄, ε΄ και στ΄ της παραγράφου 1).

Συμφωνία για τη διάσωση τραπεζών: «Επενδύσεις» οι καταθέσεις άνω των 100.000

ECOFIN

Σε συμφωνία για το νέο δόγμα διάσωσης των τραπεζών κατέληξαν, τα ξημερώματα της Πέμπτης, οι 27 υπουργοί Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο δεύτερο ημίχρονο της συνεδρίασης του Ecofin που είχε διακοπεί την περασμένη Παρασκευή. Η συμφωνία διασφαλίζει τις εγγυημένες καταθέσεις, δηλαδή ποσά έως 100.000 ευρώ, ενώ αποταμιεύσεις άνω αυτού του ορίου θα θεωρούνται ουσιαστικά «επένδυση» και άρα θα συμμετέχουν στη δυνητική περίπτωση εκκαθάρισης προβληματικών τραπεζών.

Συμφωνία για τη διάσωση τραπεζών: «Επενδύσεις» οι καταθέσεις άνω των 100.000
Οι ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών κατέληξαν σε συμφωνία-συμβιβασμό, αργά τη νύχτα της Τετάρτης προς την Πέμπτη, σχετικά με τους νέους κανόνες που θα αφορούν την εκκαθάριση των προβληματικών τραπεζών, χωρίς να προκληθεί αναταραχή και χωρίς να επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι, ανέφεραν διπλωματικές πηγές και επιβεβαίωσαν με τις δηλώσεις τους, οι ευρωπαίοι υπουργοί.
Συγκεκριμένα, οι αποταμιεύσεις κάτω από τις 100.000 ευρώ θα είναι εγγυημένες, όμως τα πρόσωπα και οι επιχειρήσεις με μεγαλύτερες αποταμιεύσεις θα ενταχθούν στην «ιεραρχία» αυτών που θα καλούνται να υφίστανται ζημίες, όπως συνέβη στην περίπτωση της Κύπρου.
Πριν τη συμφωνία οι υπουργοί ήταν χωρισμένοι σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ήταν η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που επιθυμούσαν να απολαμβάνουν μια κάποια ευελιξία σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Άλλες χώρες, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Φινλανδία, υπερασπίζονταν τις αυστηρότερες διατάξεις, για να αποφευχθεί η αβεβαιότητα που μπορεί να φοβίσει τους επενδυτές και τους καταθέτες. Ήθελαν επίσης να μην χρειαστεί να μη δοθεί δημόσιο χρήμα για τις περιπτώσεις κρίσεων.
Για να αποφευχθεί να πληρώνουν οι φορολογούμενοι όταν μια τράπεζα χρειάζεται να αναδιαρθρωθεί ή να εκκαθαριστεί, οι ευρωπαίοι είχαν ήδη συμφωνήσει εκ των προτέρων ότι οι τράπεζες θα πρέπει να διατηρούν κεφάλαια για να αντιμετωπίζουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και ότι οι πιστωτές και οι μέτοχοι των τραπεζών θα υφίστανται ζημίες σε περίπτωση πτωχεύσεων πιστωτικών ιδρυμάτων.
«Αυτή είναι μια επιτυχία, μια σκληρά κερδισμένη επιτυχία», ανέφερε στο τέλος της μαραθώνιας συνεδρίασης, η οποία κράτησε περισσότερο από έξι ώρες, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Πιέρ Μοσκοβισί, κρίνοντας ότι η συμφωνία είναι «πολύ σημαντική για την οικονομική σταθερότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» .
Την ικανοποίηση για τη συμφωνία εξέφρασε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και ο Ιρλανδός υπουργός Οικονομικών, Μάικλ Νούναν, ο οποίος προήδρευσε της συνεδρίασης. «Η συμφωνία είναι ένα σημαντικό ορόσημο στις προσπάθειές μας για να σπάσει ο φαύλος κύκλος μεταξύ των τραπεζών και των κρατικών χρεών », ανέφερε.
«Αν μια τράπεζα είναι το πρόβλημα, τώρα έχουμε ένα ενιαίο σύνολο κανόνων σε όλη την Ευρώπη για να αποφασίσει ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό», δήλωσε από την πλευρά του, ο Ολλανδός πρόεδρος του Eurogroup Γερόεν Ντάισεμπλουμ.

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

ΘΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΕ… ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ - Παραστρατιωτικές ομάδες στη Βρετανία από μουσουλμάνους


Παραστρατιωκές ομάδες σχηματίζουν οι μουσουλμάνοι στη Βρετανία σε μια προσπάθεια όπως λένε να αντιμετωπίσουν τις επιθέσεις που δέχονται με «ευέλικτο και ισλαμικό» τρόπο.

Η οργάνωση ονομάζεται Islamic Emergency Defence (IED) και το όνομά της δεν είναι τυχαίο καθώς
έγινε με τρόπο ώστε να προσομοιάζει στον όρο IED που σημαίνει αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός και είναι η κυριότερη αιτία των θανάτων των Βρετανών στρατιωτών στο Αφγανιστάν.

Ο Anjem Choudary μουσουλμάνος κληρικός ο οποίος περιγράφεται ως κήρυκας του μίσους από τα βρετανικά ΜΜΕ βρίσκεται πίσω από την δημιουργία της ομάδας. Όπως λέει η νέα αυτή ομάδα δημιουργήθηκε για να σταματήσει ομάδες αγνώστων να πραγματοποιούν επιθέσεις εναντίον αθώων μουσουλμάνων,

Μάλιστα όπως ανάφερε ο ίδιος έχει δημιουργηθεί ειδική γραμμή βοήθειας στην οποία η αθώοι μουσουλμάνοι μπορούν να καλούν αντί για την αστυνομία ώστε οι επιθέσεις να αντιμετωπίζονται με ευέλικτο και ισλαμικό τρόπο.

Στο ιστολόγιο της οργάνωσης αναφέρεται πως σκοπός μας είναι η δημιουργία ενός εθνικού δικτύου στο οποίοι μουσουλμάνοι εθελοντές θα είναι έτοιμοι να προστατέψουν κάθε άλλο μουσουλμάνο έναντι οποιαδήποτε λεκτικής ή φυσικής επίθεσης.

Οι μουσουλμάνοι δεν πρέπει να φοβούνται να προστατεύουν τους εαυτούς τους και τους αδελφούς τους ή τις αδελφές τους από πράξεις χουλιγκανισμού γιατί είναι εθνικό, λογικό και πάνω από όλα ισλαμικό.

Σύντομα και στην Ελλάδα. Με τα «μυαλά» που έχουμε είναι πια θέμα χρόνου για να γίνει. Εκεί που δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα μειονότητας είτε εθνικής είτε θρησκευτικής στον Ελλαδικό χώρο από την επανάσταση μέχρι και σήμερα ξαφνικά προδοτικές ηγεσίες φρόντισαν μέσα σε 20 μόλις χρόνια να το δημιουργήσουν.

Οι γιατροί θεωρούν πως η χώρα μας θα αποτελέσει τροφοδότη οργάνων και ανθρωπίνων ιστών για όλο τον πλανήτη


Όλοι οι Έλληνες πολίτες θα θεωρούνται σε πέντε μήνες Αναγκαστικοί δότες και όχι δωρητές οργάνων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με νόμο που πέρασε και ψηφίστηκε το 2011, επί Παπανδρέου στο 1ο
Μνημόνιο, η αφαίρεση των.....
οργάνων θα μπορεί να γίνεται από Νοσοκομεία, Ιδιωτικές κλινικές ή εταιρείες και όχι από τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, που γινόταν μέχρι σήμερα, και μάλιστα χωρίς την συγκατάθεση των οικείων του ασθενούς ή την προηγούμενη γραπτή αίτηση του ιδίου προσώπου.

Η συγκεκριμένη διάταξη αποτέλεσε αφορμή για την παραίτηση του προεδρείου του ΕΟΜ και την έντονη δυσαρέσκεια των Γιατρών των ΜΕΘ, καθώς θεωρούν πως η χώρα μας θα αποτελέσει τροφοδότη οργάνων και ανθρωπίνων ιστών για όλο τον πλανήτη, ενώ το ανθρώπινο σώμα μετατρέπεται με την έννοια του Εμπράγματου Δικαίου σε πράγμα, επειδή κάποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ασκεί πια κυριότητα σε αυτό. 

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ‏ - Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΦΑΓΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ



Μισθοί και συντάξεις πείνας εν… όψει!
Γιατί μας κρύβουν ότι οι μισθοί θα πέσουν στα 420 ευρώ και οι συντάξεις στα 360!!! - Διαβάστε τι μας περιμένει από Σεπτέμβριο, μετά τα μπάνια του λαού.

Αν νομίζετε ότι στην Ελλάδα των Μνημονίων τα έχουμε δει και τα έχουμε ζήσει όλα, πλανάστε πλάνην οικτρά. Η νύχτα του «Αγίου Βαρθολομαίου» δεν έχει έρθει ακόμα.
Η μεγάλη σφαγή του ελληνικού λαού είναι μπροστά και -ως συνήθως- θα γίνει μετά τα «μπάνια του λαού». Τα δύσκολα είναι προ των πυλών και ο πάτος του βαρελιού δυστυχώς δεν έχει φανεί ακόμα.

Επειδή, όμως, το ψέμα και η συγκάλυψη έχουν κοντά ποδάρια, κάποιος πρέπει να πει στον ελληνικό λαό την αλήθεια για όλα όσα έχουν υπογραφεί στο Μνημόνιο ΙΙΙ και στις επικαιροποιήσεις των προηγούμενων Μνημονίων.

Αδρομερώς η κυβέρνηση έχει υπογράψει πολύ οδυνηρές δεσμεύσεις που ακόμα δεν έχουν εφαρμοστεί και μπροστά στις οποίες το κλείσιμο της ΕΡΤ θα φαντάζει πταίσμα.

Διαβάστε, λοιπόν, ποια θα είναι τα επόμενα μέτρα στα οποία θα προχωρήσει οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν βρίσκεται στην εξουσία από Σεπτέμβριο, με βάση τα συμφωνηθέντα των Μεσοπρόθεσμων και των Μνημονίων.
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να σημειώσουμε ότι οι τέσσερις βασικές εντολές της τρόικας που προβλέπονται από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και για τις οποίες δεν έχει γίνει οποιαδήποτε επιπρόσθετη ενέργεια είναι οι ακόλουθες:

*Περαιτέρω μειώσεις μισθών και συντάξεων
*Απολύσεις στο δημόσιο τομέα
*Αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας
*Επενδύσεις

Παράλληλα, τα μαξιλάρια ζωής της παρούσας κυβέρνησης είναι δύο:

1ον. Ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, προκειμένου να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα και να πέσει ζεστό χρήμα μέσω του ΕΣΠΑ στην πραγματική οικονομία, καθώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχει «σταγόνα» από τα χρήματα του προγράμματος.

2ον. Οι γερμανικές εκλογές από τις οποίες η ελληνική κυβέρνηση ευελπιστεί να γίνει το πολυπόθητο γενναίο κούρεμα του ελληνικού χρέους, προκειμένου να μη ληφθούν επιπλέον μέτρα για τη διετία 2014-2016 ύψους 4 δις ευρώ.

Οι δυο αυτές προϋποθέσεις είναι αναγκαίες και ικανές συνθήκες, για να προχωρήσει η παρούσα κυβέρνηση. Αν κάποιο από τα παραπάνω δεν γίνει, είναι προφανές ότι η χώρα θα οδηγηθεί σε πολιτική αστάθεια εντός… αχαρτογράφητων περιοχών.

Δείτε λοιπόν τι μας περιμένει το επόμενο διάστημα, παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού διαβιοί ήδη και πανθομολογούμενα υπό άθλιες συνθήκες στα όρια της απόλυτης φτώχειας:

Ξανά στη μέγγενη μισθοί και συντάξεις
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση διαψεύδει ή καλύτερα αποφεύγει, όπως ο διάβολος το λιβάνι, την όποια συζήτηση γύρω από την εξοντωτική περικοπή του επανειλημμένως υποβαθμισμένου κατώτατου μισθού εν Ελλάδι, είναι τοις πάσι γνωστό και προβλέπεται από το Μνημόνιο ότι ο κατώτερος μισθός θα πέσει, από τα 586 ευρώ που βρίσκεται σήμερα, στα 420 ευρώ!

Όπως αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά στο τελευταίο Μνημόνιο, η συζήτηση για τον επανακαθορισμό του κατώτατου μισθού αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2014. Στην πράξη, ο μισθός των 586 ευρώ θα είναι μεταβλητός και θα μπορεί να πέφτει, όταν η ανεργία παραμένει υψηλή, αλλά και όσο δεν ανακάμπτει η οικονομία, ενώ, αντίστοιχα, αν οι δύο αυτοί βασικοί δείκτες βελτιωθούν, τότε τα 586 ευρώ θα αυξηθούν. Συνεπώς γίνεται σαφές ότι λόγω του υψηλού ποσοστού ανεργίας (πάνω από 27%) ο μισθός αναπόδραστα θα κατρακυλήσει περίπου στα 420 ευρώ και στις αρχές κάθε έτους θα επανακαθορίζεται με βάση τις δημοσιονομικές σταθερές.

Την ίδια ώρα οι πιέσεις από την τρόικα προς την ελληνική κυβέρνηση για το ύψος των συντάξεων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, είναι αφόρητες. Η βασική επιχειρηματολογία των δανειστών είναι πως «είναι αδύνατον οι μισθοί να πέσουν στα 420 ευρώ και οι συντάξεις να βρίσκονται πάνω από τον κατώτερο μισθό!» Όπερ μεταφραζόμενο σημαίνει ότι πάμε με μαθηματική ακρίβεια σε ενιαία βασική σύνταξη πείνας των 360 ευρώ, κάτι που είδε το φώς της δημοσιότητας μέσω σχετικής πρότασης που απέστειλε στο Υπουργείο η διοίκηση του ΙΚΑ, αλλά και δυνάμει πρόσφατης έκθεσης της Τράπεζας της Ελλάδος.

Βεβαίως, επίσημα, το σενάριο διαψεύδεται, όμως, είναι πέρα για πέρα αληθινό ότι η βασική σύνταξη θα διαμορφωθεί από το 2020 στα 360 ευρώ και όλο το υπόλοιπο ποσό θα χτίζεται με συντελεστές, οι οποίοι θα οδηγούν σε αναλογική σύνταξη υπολογιζόμενη επί του συνόλου των αποδοχών και των εργασιακών ετών που έχουν διανυθεί από την πρώτη ημέρα πρόσληψης. Έτσι, για τους συνταξιούχους του κοντινού μέλλοντος κρίνεται απαραίτητη η άμεση σύναψη ιδιωτικής ασφάλισης, προκειμένου να εξασφαλίζουν ένα μίνιμουμ αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Για παράδειγμα τις τελευταίες ημέρες διεξάγεται στο παρασκήνιο ένας σφοδρός πόλεμος μεταξύ Υπουργείου οικονομικών και τρόικας για το ταμείο του ΟΑΕΕ, αφού από την αρχή του έτους οι δανειστές είχαν ζητήσει να επιβληθεί ειδικός φόρος αλληλεγγύης στους ελεύθερους επαγγελματίες, προς αποφυγή επαναλήψεων: με απότοκο να ενισχυθεί η βιωσιμότητα του ταμείου τους. Η κυβέρνηση δεν προχώρησε – όπως συνηθίζει - στην εφαρμογή του μέτρου με αποτέλεσμα να λείπουν περί τα 600 εκατ. ευρώ και τώρα η τρόικα λέγεται ότι ζητεί να περικοπούν οι συντάξεις των δικαιούχων του ΟΑΕΕ!

Κατά τον ίδιο τρόπο από το φθινόπωρο αναμένεται να περικοπούν ακόμα περισσότερο οι επικουρικές συντάξεις, ενώ φέτος, μάλλον, θα είναι η τελευταία χρονιά που οι δημόσιοι υπάλληλοι θα λάβουν ένα πολύ μικρό εφάπαξ το οποίο θα καταργηθεί εντελώς.

Απολύσεις στο δημόσιο τομέα
Η κυβέρνηση Παπανδρέου έχει δεσμευθεί από το 1ο Μνημόνιο για 150.000 μαζικές απολύσεις (και όχι για κινητικότητα και εφεδρεία) στο δημόσιο τομέα μέχρι το 2015 και κλείσιμο χιλιάδων οργανισμών του Δημοσίου, κάτι το οποίο στη συνέχεια αρνήθηκαν να κάνουν τόσο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όσο και οι κυβερνήσεις Παπαδήμου και Σαμαρά.

Επειδή, όμως, τα πράγματα έφτασαν στο απροχώρητο με την αναβλητικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων και επειδή στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους δανειστές οι κυβερνήσεις ούτε μια φορά αρνήθηκαν τις μαζικές απολύσεις στο δημόσιο, αυτές θα γίνουν και μάλιστα με τον πιο βίαιο τρόπο, όπως έγινε στην ΕΡΤ, όταν απολύθηκαν σε ένα βράδυ 2.650 άτομα.

Η αλήθεια είναι ότι η τρόικα δεν ζήτησε ποτέ να φύγουν όλοι αυτοί οι υπάλληλοι από τον ίδιο φορέα. Η συμφωνία ήταν να φύγουν από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Ιούνιο 2.000 άτομα. Η κυβέρνηση καθυστέρησε πολύ να προβεί στις απολύσεις, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η δόση των 3,2 δις. ευρώ.
Έτσι η λύση βρέθηκε σε μια νύκτα με το κλείσιμο της ΕΡΤ. Ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων φημολογείται ότι θα είναι σαρωτικές σε όλο το φάσμα του κρατικού μηχανισμού.

Αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας
Εδώ είναι που δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό. Από τις αλήστου μνήμης ημέρες υπουργίας του Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος εκτιμούσε την αξιοποίηση από τις αποκρατικοποιήσεις και τη δημόσια περιουσία στα 50 δις. ευρώ, πέσαμε σήμερα στα 2,6 δισεκατομμύρια στόχος που σύμφωνα με το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ είναι αδύνατον να επιτευχθεί. Κοινώς μια τρύπα στο νερό. Τρείς κυβερνήσεις από το 2009 δεν έχουν κάνει μία σοβαρή αποκρατικοποίηση, ενώ τα προς πώληση «τεμάχια» πλέον δεν πιάνουν… δεκάρα τσακιστή: ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΟΤΕ ΟΛΠ, ΕΥΔΑΠ όλα έχουν βουλιάξε, όπως και η αγοραία αξία τους.

Αξίζει να τονισθεί ιδιαίτερα ότι τα κέρδη από τις αποκρατικοποιήσεις είχαν συνυπολογιστεί στα κέρδη του προϋπολογισμού, (πράγμα που) γεγονός που συνεπάγεται τη δημιουργία νέας τρύπας στα έσοδα που ξεπερνά τα 2,6 δισεκατομμύρια. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η τρόικα θα ζητήσει τα χρήματα αυτά από τη φορολογία, διότι άλλη διέξοδος δεν υπάρχει παρά να καταδικάζονται οι συνήθεις ύποπτοι μισθωτοί και συνταξιούχοι.

Επενδύσεις
Και εδώ βρισκόμαστε στο απόλυτο μηδέν, αφού κανένας φορέας και κανένα πολιτικό πρόσωπο δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει μία επένδυση πλην της Cosco που κατά μια ευτυχή συγκυρία, διευκολύνεται στο να περνά μέσω Πειραιά τα προϊόντα της HewlettPackard στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι λόγω μη επίτευξης των παραπάνω στόχων, η τρόικα θα επιμείνει στα ακόλουθα:

-Να μη μειωθεί ο ΦΠΑ τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια
-Να σκληρύνει ακόμα περισσότερο η φορολογία ακινήτων, αφού μόνο για το 2014 η τρόικα περιμένει 3,3 δις από τα ακίνητα.
-Υψηλή φορολογία και σε όλα τα αγροτεμάχια. Ανάλογα με τα πόσα εκατομμύρια στρέμματα αγροτεμαχίων θα δηλωθούν, θα «κλείσει» και το ποσό του φόρου ανά στρέμμα.
-Πλειστηριασμοί ακόμα και πρώτης κατοικίας από το 2014 λόγω χρεών.
-Καμία επιπλέον ρύθμιση χρεών εκτός από αυτές που ήδη ισχύουν τόσο για τα χρέη προς τις τράπεζες όσο και για τα χρέη προς το δημόσιο.

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Βαρουφάκης στους New York Times: Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ θα μας σώσει!

varoufakhs1Άρθρο-ύμνο προς το ΣΥΡΙΖΑ συνυπογράφουν ο Γιάννης Βαρουφάκης και ο συνάδελφός του καθηγητής Τζέιμς Γκάλμπρειθ, με τον τίτλο «Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σώσει την Ελλάδα»....

Μεταφράζουμε: «Η κρίση θα μπορούσε να φέρει την αριστερή αντιπολίτευση στην εξουσία, κάτι που δεν θα είναι κακό για την Ευρώπη ή τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μια ελληνική κυβέρνηση που απορρίπτει την αυτοκαταστροφική ευρωπαϊκή πολιτική περισσότερο θα βοηθήσει παρά θα κάνει κακό.
Ο Αλέξης Τσίπρας τρέχει τώρα μια εκστρατεία για την αποκατάσταση της ΕΡΤ ως δυνητικά ανεξάρτητο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Τώρα, η κυβέρνηση μπαίνει σε μια σκοτεινή συζήτηση για τη λιτότητα, την εμπιστοσύνη των πιστωτικών αγορών σε μια ανοιχτή μάχη για τη δημοκρατία και την εθνική ανεξαρτησία.
Σε αυτή τη μάχη, ο ΣΥΡΙΖΑ στέκεται ως η εναλλακτική λύση, και ο Τσίπρας έχει τώρα την ευκαιρία να γίνει πρωθυπουργός. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν προτίθεται να εγκαταλείψει το ΝΑΤΟ ή τις αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις. Φυσικά, η αμερικανική συνενοχή στην ελληνική δικτατορία του 1967-1974 δεν έχει ξεχαστεί, όπως ισχύει και το ότι πως κάθε ελληνική κυβέρνηση θα διαφωνήσει με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ως ένα βαθμό, σχετικά με τη Μέση Ανατολή. Αλλά το γεγονός είναι, σήμερα, ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η Ευρώπη.
Το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό τομέα θα έβλεπε με τρόμο μια νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά οι τράπεζες και τα hedge funds γνωρίζουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους αφορά τους ευρωπαίους φορολογούμενους και αυτό που περιμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι να τα «αρπάξει» από τους επενδυτές.
Πράγματι, αυτή τη στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να είναι η καλύτερη ελπίδα της Ευρώπης. Οι Ελληνες δεν θέλουν να εγκαταλείψουν το ευρώ ούτε να δουν την ευρωζώνη να διαλύεται. Γνωρίζουν επίσης ότι η προσέγγιση της Ευρώπης στην κρίση, με την όλο και πιο σκληρή λιτότητα και μεγαλύτερα δάνεια, έχει αποτύχει παταγωδώς. Εάν αυτές οι πολιτικές δεν αλλάξουν, η συνολική κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας είναι δεδομένη. Οι βασικές απαιτήσεις για τη μεταρρύθμιση θα μπορούσαν να επιτευχθούν στο πλαίσιο των υφιστάμενων ευρωπαϊκών συνθηκών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ σχεδιάζει να καταπολεμήσει την πείνα και το ξενοφοβικό νεο-ναζιστικό κόμμα Χρυσή Αυγή. Μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει αυτές τις μεταρρυθμίσεις και τη σωτηρία του ευρωπαϊκού σχεδίου. Και αυτό μπορεί να είναι μόνο καλό για τις Ηνωμένες Πολιτείες».

ΤΟ ΔΝΤ "ΑΠΕΛΠΙΣΤΗΚΕ" ΚΑΙ ΑΠΕΦΑΝΘΗ: "Είναι παράλογο να πληρώνει κανείς φόρους στην Ελλάδα - Η κατάσταση είναι εξωφρενική"


Το ΔΝΤ εξηγεί σε ειδική μελέτη του το πώς οι Έλληνες προτρέπονται από το φορολογικό σύστημα να φοροδιαφύγουν για να επιβιώσουν...
Η έκθεση καταγράφει όλες τις διαδικασίες που κυριαρχούν στο φορολογικό σύστημα και δίνει ελαφρυντικά στους Έλληνες για την επιλογή τους να αποκρύπτουν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους, στερώντας από το ελληνικό δημόσιο ταμείο σημαντικούς πόρους. Η έκθεση του Ταμείου, που έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά δημοσιοποιήθηκε διακριτικά πρόσφατα, αφορά τη φορολογική διοίκηση, τη φορολογία και τη φοροδιαφυγή και ουσιαστικά εξηγείται με λεπτομέρειες γιατί το να πληρώνει κάποιος φόρους στην Ελλάδα είναι παράλογο!
Με βάση όσα αναλύονται στην έκθεση, η οποία έχει συνταχθεί από τετραμελή ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΔΝΤ, οι λόγοι που εντοπίζονται και για τους οποίους είναι παράλογο να πληρώσει κάποιος φόρους στην Ελλάδα είναι οι εξής:
1. Η μη πληρωμή φόρων είναι ένα μέσο για να παραμείνει μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας στην αγορά, δηλαδή να μη βάλει λουκέτο. Όπως περιγράφεται στην έκθεση, ο φορολογούμενος που είναι καθ΄ όλα τυπικός στις φορολογικές του υποχρεώσεις χρεώνει 23% ΦΠΑ στα προϊόντα και στις υπηρεσίες του, ασφαλίζει τους εργαζομένους του και καταβάλλει συνολικές εισφορές και φόρους ύψους 43% των ακαθάριστων αποδοχών τους και καταβάλλει φόρους κερδών και εισοδήματος δηλώνοντας όλα τα εισοδήματά του. Στο τέλος, επειδή αντιμετωπίζει αθέμιτο ανταγωνισμό από επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δεν πληρώνουν όλα τα παραπάνω και φοροδιαφεύγουν, θα αναγκαστεί να βάλει «λουκέτο»! Στην άλλη πλευρά βρίσκεται ο φοροφυγάς, ο οποίος δεν χρεώνει ή «τσεπώνει» τον ΦΠΑ 23%, απασχολεί ανασφάλιστο προσωπικό και, παρά το γεγονός ότι δεν είναι τόσο παραγωγικός, καταφέρνει να μένει στην αγορά εκμεταλλευόμενος πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους λόγω της μη πληρωμής φόρων και εισφορών.
2Η πληρωμή των προστίμων για την απασχόληση ανασφάλιστων εργαζόμενων είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με την πληρωμή των εισφορών για τους εργαζομένους! Η επιχείρηση που είναι τυπική επιβαρύνεται με ένα συνολικό εργατικό κόστος για φόρους και εισφορές ύψους 43% των ακαθάριστων αποδοχών των εργαζόμενων. Αντίθετα, η επιχείρηση που απασχολεί ανασφάλιστους κατά μέσο όρο ελέγχεται από την Επιθεώρηση Εργασίας μία φορά κάθε 10 χρόνια και, εφόσον εντοπιστεί ανασφάλιστη εργασία, τότε της επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο εργαζόμενο. Δηλαδή το πρόστιμο είναι ο μισθός, οι εισφορές και οι φόροι για έναν μόνο μήνα ενός εργαζόμενου. Οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν ότι ο νόμος προβλέπει και την ποινή της διακοπής λειτουργίας, η οποία όμως επιβάλλεται σπανίως.
3Η μη δήλωση του εισοδήματος επιφέρει μικρότερες κυρώσεις από τη δήλωσή του και τη μη πληρωμή των σχετικών φόρων στη συνέχεια. Ο φορολογούμενος ο οποίος δηλώνει όλο το εισόδημά του βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βεβαίωση του φόρου. Για να πληρώσει, μπορεί να δανειστεί από μια τράπεζα με τραπεζικό επιτόκιο. Αν δεν πληρώσει, θα χρεωθεί με μηνιαίο επιτόκιο 1% και θα αντιμετωπίσει τον κίνδυνο να διωχθεί και ποινικά. Ο φορολογούμενος που δεν θα δηλώσει το εισόδημά του είναι σχετικά απίθανο να εντοπιστεί από τις φορολογικές Αρχές. Ακόμα και αν εντοπιστεί, θα μπορέσει να συμβιβαστεί με την Εφορία για να πληρώσει πολύ λιγότερα από τα πρόστιμα που του επιβάλλονται, ενώ παύει και η ποινική του δίωξη. Μάλιστα, εφόσον πληρώσει και εφάπαξ τα πρόστιμα που θα του επιβληθούν, γλυτώνει και επιπλέον 5%.
4Η αναμονή για την επόμενη ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών. Ο φορολογούμενος που είναι συνεπής στις φορολογικές του υποχρεώσεις πληρώνει στην ώρα τους όλους τους φόρους που του βεβαιώνονται. Ο φορολογούμενος που δεν είναι συνεπής περιμένει την επόμενη ευεργετική ρύθμιση. Εφόσον και πάλι δεν μπορεί να πληρώσει, τότε σταματά να πληρώνει και περιμένει την επόμενη ευεργετική ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης που θα προσφέρει έκπτωση στις προσαυξήσεις.
5Είναι πιο συμφέρον να προσφύγεις στα δικαστήρια, παρά να πληρώσεις τους φόρους που σου βεβαιώνονται μετά τη διενέργεια ενός φορολογικού ελέγχου. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης του ΔΝΤ, ο φορολογούμενος που εντοπίζεται να φοροδιαφεύγει βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βεβαίωση πρόσθετων φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων. Αυτούς τους πρόσθετους φόρους μπορεί να τους πληρώσει σε έως και 36 μηνιαίες δόσεις. Ωστόσο, λίγοι πληρώνουν. Συμφέρει να ακολουθήσουν μια διαφορετική οδό διαφυγής. Προσφεύγουν στη δικαιοσύνη, όπου η συζήτηση της υπόθεσής τους καθυστερεί έως και 10 χρόνια για να πραγματοποιηθεί. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι αποφάσεις των δικαστηρίων δικαιώνουν τους φοροφυγάδες.
6Χορηγούνται συνεχείς παρατάσεις στις προθεσμίες εκπλήρωσης των φορολογικών υποθέσεων. Οι φορολογούμενοι που είναι συνεπείς εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις εγκαίρως και πληρώνουν και τους φόρους τους εγκαίρως. Αντίθετα, πολλοί περιμένουν τη χορήγηση παράτασης, η οποία συνήθως δίνεται, και καθυστερούν με αυτόν τον τρόπο και την πληρωμή των φόρων.
7Οι φορολογούμενοι νιώθουν ότι οι φόροι τους δεν έχουν κάποια ανταποδοτικότητα. Καλούνται να πληρώσουν φόρους και την ίδια στιγμή ξοδεύουν αδρά για βασικές κρατικές υπηρεσίες, όπως είναι η παιδεία, η υγεία και οι μεταφορές. Στην παιδεία τα νοικοκυριά αιμορραγούν οικονομικά, λόγω της παραπαιδείας (φροντιστήρια κ.λπ.), ενώ στην υγεία αναγκάζονται να πληρώνουν ποσά κάτω από το τραπέζι, όπως είναι το γνωστό «φακελάκι». Στις μεταφορές αναγκάζονται να πληρώνουν πολύ ακριβά διόδια για τη χρήση αυτοκινητοδρόμων. Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες που παρέχει το κράτος είναι στην καλύτερη περίπτωση χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους φόρους που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι.

Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Παροχή πρώτων βοηθειών σε περίπτωση πνιγμού στη θάλασσα.(video)


Επιμέλεια Αλέξανδρος Γιατζίδης 

Από τους σημαντικότερους κινδύνους του καλοκαιριού είναι το νερό. Στη χώρα μας, ο πνιγμός αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά αίτιο θανάτου από ατυχήματα, μετά τα τροχαία.  Οι πνιγμοί είναι η δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτων λόγω ατυχημάτων, στα παιδιά κάτω των 14 ετών. 


Μην πίνετε αλκοολούχα ποτά προτού πάτε για κολύμπι. Μετά από το φαγητό, ιδιαίτερα αν αυτό ήταν πλούσιο, δεν είναι σωστό να πηγαίνει κάποιος για κολύμπι. Μην αφήνετε τα παιδιά μόνα τους στο νερό.  

Ο πνιγμός προκαλεί τον θάνατο μέσω ασφυξίας. Η τελευταία οφείλεται ή σε εισρόφηση του νερού από την αναπνευστική οδό ή από σπασμό του λάρυγγα (όταν έρθει σε επαφή η επιγλωτίδα με το νερό). Η καταβύθιση σε πολύ ψυχρό νερό μπορεί να προκαλέσει τον θάνατο μέσω υποθερμίας.
Η όλη διαδικασία θέλει περίπου 5 με 10 λεπτά. (λαρυγγόσπασμος-εισρόφηση-ανεπαρκής αναπνοή και κυκλοφορία-εγκεφαλικός θάνατος).

Στα αίτια του πνιγμού περιλαμβάνονται:

   Χρήση αλκοόλ και ηρεμιστικών.

   Κόπωση.
   Αιφνίδια οξεία κατάσταση (π.χ έμφραγμα μυοκαρδίου , επιληψία κλπ).
   Τραυματισμός της κεφαλής ή του νωτιαίου μυελού σε κατάδυση.
   Δαγκώματα από υδρόβιους οργανισμούς , νόσος των δυτών κλπ.

Το θύμα συνήθως είναι ωχρό ή κυανό χωρίς αναπνοή και σφυγμό. Μπορεί να έχει αντίληψη ή να είναι σε διέγερση. Έμετος , αναπνοή με συριγμό , ροζ αφρός από το στόμα μπορεί να παρατηρηθούν. Στην τελευταία περίπτωση έχουμε γρήγορη και επιπόλαιη αναπνοή και ασθενικό σφυγμό. Γενικά το θύμα είναι υποθερμικό.
Μέθοδοι διάσωσης στο νερό
   Απλώνουμε ένα κοντάρι ή το χέρι μας για να τραβήξουμε το θύμα .
   Κρατούμε γερά μία σανίδα σε βαθύτερα νερά .
   Χρησιμοποιούμε μία βάρκα αν τα νερά είναι πιο βαθιά .
   Πετάμε στο θύμα ένα σωσίβιο
   Τραβάμε το θύμα με μία πετσέτα

Γενικά η πλειονότητα των πνιγμών συμβαίνει κοντά στην παραλία. 
Αν δεν έχουμε ειδική εκπαίδευση δεν προβαίνουμε σε προσπάθεια διάσωσης και τραβήγματος του θύματος με έλξη από τα μαλλιά , το κεφάλι κλπ.
Αν το θύμα το βρούμε στο νερό αναίσθητο και χωρίς αναπνοή αρχίζουμε άμεσα τεχνητή αναπνοή
Το θύμα συνήθως είναι ωχρό ή κυανό χωρίς αναπνοή και σφυγμό. Μπορεί να έχει αντίληψη ή να είναι σε διέγερση. Έμετος , αναπνοή με συριγμό , ροζ αφρός από το στόμα μπορεί να παρατηρηθούν .Στην τελευταία περίπτωση έχουμε γρήγορη και επιπόλαιη αναπνοή και ασθενικό σφυγμό. Γενικά το θύμα είναι υποθερμικό.
Άμεσα αρχίζουμε καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση αν απουσιάζουν σφυγμός και αναπνοή.Προσοχή στον αυχένα ιδίως αν υπάρχει υποψία τραυματισμού.

 Κρατήστε το κεφάλι του χαμηλότερα από το σώμα του για να μειώσετε τον κίνδυνο να εισπνεύσει νερό.

Ελευθερώστε την τραχεία από σφιχτά ρούχα, ελέγξτε το σφυγμό και την αναπνοή.


1. Τοποθετείται το θύμα σε τέτοια θέση, ώστε το κεφάλι του να βρίσκεται χαμηλότερα από τον κορμό του σώματος.

2. Πιέζεται το στομάχι του, ώστε να αδειάσει από τα περιεχόμενα υγρά. Χτυπήματα στην πλάτη, βοηθούν στο άδειασμα των πνευμόνων από τα υγρά χωρίς να σπαταλάτε πολύ χρόνο.

3. Αποφράσσεται ο λάρυγγας από τυχόν ξένα σώματα (φύκια, εμέσματα, κ.λπ.).

4.  Εάν το θύμα δεν παρουσιάζει αναπνοή και σφυγμό, ταχύτατα ξεκινά η προσπάθεια καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης.

5.  Αν το θύμα παρουσιάζει σφυγμό, αλλά όχι αναπνοή πρέπει να γίνει υπερέκταση του κεφαλιού για να απελευθερωθούν οι αεροφόρες οδοί. Δηλαδή, η παλάμη του ενός χεριού του ανανήπτη εφαρμόζεται στο μέτωπο του θύματος ασκώντας έλξη προς τα πίσω, ενώ το άλλο του χέρι  φέρεται στον αυχένα, ασκώντας ώθηση προς τα επάνω. Ακολουθούν εμφυσήσεις αέρα, με επαφή χειλιών (η μύτη συλλαμβάνεται με το χέρι του ανανήπτη και φράσσεται).
6.  Το θύμα μεταφέρεται στο πλησιέστερο θεραπευτήριο, ακόμη και αν
έχει συνέλθει  πλήρως.
 

Φροντίστε για την υποθερμία, αντικαταστήστε τα βρεγμένα ρούχα του, προστατέψτε τον από το νερό και δώστε του ζεστά υγρά. Στείλτε τον πάσχοντα σε νοσοκομείο ακόμα και αν δείχνει να έχει συνέλθει. Ασθενείς με κανονικό επίπεδο συνείδησης χωρίς ενδείξεις αναπνευστικής καταστολής παραμένουν στο νοσοκομεία για 24 με 48 ώρες.
Προσέξτε το εξής: Το νερό που συχνά βγαίνει από το στόμα του πάσχοντος, προέρχεται μάλλον από το στομάχι παρά από τους πνεύμονες του και θα πρέπει να το αφήνουμε να αδειάζει κανονικά χωρίς πίεση. Οι προσπάθειες να βγάζουμε δια της βίας το νερό από το στομάχι μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την εισπνοή του περιεχομένου του.

Όλα τα θύματα πρέπει (ακόμα και αυτοί που δείχνουν ότι είναι καλά ) να μεταφέρονται στο Νοσοκομείο για παρακολούθηση. Επιπλοκές μπορεί να συμβούν και μετά από πολλές ώρες.