Στη δημοσιότητα δόθηκε προς διαβούλευση ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος ο οποίος προβλέπει, μεταξύ άλλων, φορολόγηση με συντελεστή 13% για αγρότες ("εισόδημα από ατομική αγροτική επιχείρηση", όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά), συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών από το 2014.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 29, "τα κέρδη από ατομική αγροτική επιχείρηση φορολογούνται με συντελεστή 13%".
Να σημειωθεί ότι στο Σχέδιο Νόμου δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για εξαίρεση των μικρών παραγωγών με κάποια κριτήρια από τα λογιστικά βιβλία.
Επιπλέον, στο άρθρο 58 αναφέρεται ότι "τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών φορολογούνται με συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%).
Το ΄Σχέδιο Νόμου θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιουλίου.
Να σημειωθεί ότι στο Σχέδιο Νόμου δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για εξαίρεση των μικρών παραγωγών με κάποια κριτήρια από τα λογιστικά βιβλία.
Επιπλέον, στο άρθρο 58 αναφέρεται ότι "τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών φορολογούνται με συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%).
Το ΄Σχέδιο Νόμου θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιουλίου.
O νέος Κώδικας
Κατά τα άλλα, ο νέος κώδικας φέρνει, επίσης, κατάργηση του μέτρου των αποδείξεων, μείωση του φόρου στα εισοδήματα από ενοίκια αλλά και παράθυρο για αύξηση της παρακράτησης σε μισθούς και συντάξεις.
Ο νέος Κώδικας ξεκαθαρίζει ότι για τη φορολογική έκπτωση των 2.100 ευρώ για εισοδήματα έως 21.000 ευρώ δεν θα απαιτείται από το 2014 η συγκέντρωση αποδείξεων. Σημειώνεται ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πρέπει να συνεχίσουν και φέτος να συλλέγουν αποδείξεις για το 25% του εισοδήματος τους με ανώτατο όριο ποσού συλλογής αποδείξεων τις 10.500 ευρώ, διαφορετικά θα επιβάλλεται πέναλτι φόρου με συντελεστή 22%.
Ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - οι διατάξεις του οποίου θα ισχύσουν για τα εισοδήματα που θα αποκτηθούν και για τις δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά - δεν επιφέρει αλλαγές στις κλίμακες φορολόγησης φυσικών και νομικών προσώπων, όπως αυτές προσδιορίστηκαν με τον Ν. 4110/2013. Ωστόσο δεν κάνει καμία αναφορά στην έκπτωση 1,5% που γίνεται σήμερα επί του ετήσιου φόρου προτού γίνει η μηναία παρακράτηση. Αυτό, σε συνδυασμό με την πρόβλεψη ότι ο υπουργός με αποφάσεις του δύναται να καθορίσει τον τρόπο της μηνιαίας παρακράτησης, ανοίγει παράθυρο για αύξηση της μηνιαίας παρακράτησης από μισθούς και συντάξεις που αν πραγματοποιηθεί θα σημαίνει μείωση του μηνιαίου διαθέσιμου εισοδήματος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα ο ετήσιος φόρος εισοδήματος που προκύπτει με βάση την κλίμακα και την έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 1,5% και το υπόλοιπο παρακρατείται ισομερώς από τις 14 μισθοδοσίες των υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα ή τις 12 μισθοδοσίες των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα και των συνταξιούχων.
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα, όσοι αμείβονται με μπλοκάκι βάσει εγγράφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου θεωρούνται μισθωτοί εφόσον εργάζονται μέχρι και σε τρεις εργοδότες. Εάν εργάζονται σε περισσότερους από τρεις εργοδότες και ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από έναν εργοδότη εξακολουθούν να θεωρούνται μισθωτοί. Προϋπόθεση και στις δύο περιπτώσεις είναι οι ετήσιες επιχειρηματικές δαπάνες που εκπίπτουν του φόρου να μην υπερβαίνουν το ποσό των 9.250 ευρώ.
Ο νέος ΚΦΕ αναφέρεται αναλυτικά στις περιπτώσεις που τα εξαρτώμενα μέλη, οι ιατρικές δαπάνες και οι δωρεές μειώνουν τον φόρο και προσδιορίζει τις εκπιπτόμενες και μη επιχειρηματικές δαπάνες. Σύμφωνα με τον Κώδικα, δεν θα αναγνωρίζεται καμία επαγγελματική δαπάνη άνω των 500 ευρώ αν η πληρωμή της δεν έχει γίνει μέσω τραπέζης ή με τραπεζική επιταγή, ενώ κάθε παροχή σε είδος που και υπερβαίνει το ποσό των 300 ευρώ ανά φορολογικό έτος θα συνυπολογίζεται στο φορολογητέο εισόδημα.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης ορισμένες από τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής όπως είναι οι εξωχώριες εταιρείες με την εισαγωγή του κριτηρίου της χώρας πραγματικής διοίκησης αλλά και άλλων διατάξεων. Πιο απλά, όταν οι οφσόρ προκύπτει ότι διοικούνται από την Ελλάδα θα φορολογούνται ως εγχώριες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως εάν έχουν έδρα π.χ. στα Νησιά Καϊμάν ή στο Μονακό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου