Δεν θέλησε να πέσει στην παγίδα της συζήτησης για τον Μ. Αλέξανδρο ο υπουργός Πολιτισμού Κ. Τασούλας μιλώντας στα parapolitika 90,1, όμως εμμέσως πλην σαφώς δέχθηκε να κάνει αναφορά στο θέμα και ιδού η απάντηση που έδωσε.
“Ό,τι και να σας πω θα βρω τον μπελά μου.
Δεν θέλησε να πέσει στην παγίδα της συζήτησης για τον Μ. Αλέξανδρο ο υπουργός Πολιτισμού Κ. Τασούλας μιλώντας στα parapolitika 90,1, όμως εμμέσως πλην σαφώς δέχθηκε να κάνει αναφορά στο θέμα και ιδού η απάντηση που έδωσε…
Ο κ. Τασούλας δηλαδή αποκάλυψε πως οι αρχαιολόγοι έχουν ενδείξεις πως πρόκειται για κανονική ταφή και όχι για ενταφιασμό υπολειμμάτων οστών μετά από καύση.
Η καύση του νεκρού, όπως στην περίπτωση του Μ. Αλεξάνδρου και του Ηφαιστίωνα για παράδειγμα ήταν ο παραδοσιακός τρόπος τιμής ενός ηρωικού νεκρού.
Ποιος ενταφιάστηκε σε έναν τεράστιο, υπερπολυτελή χώρο με σημάδια που παραπέμπουν σε άνδρα που έχει αποδείξει την αξία του στη μάχη;
Εδώ ο υπουργός πολιτισμού έσπευσε να προλάβει όλα αυτά τα ερωτήματα, λέγοντας σε μια φράση:
“Ό,τι και να σας πω θα βρω τον μπελά μου.
Εγώ νομίζω ότι δεν έχει νόημα να μπλέκουμε σε αυτή τη συζήτηση.” είπε ο κ. Τσούλας αφήνοντας και πάλι κάθε ενδεχόμενο ανοιχτό.
Μάλιστα μιλώντας με τον Ν. Ευαγγελάτο ο κ. Τασούλας συμπλήρωσε πως “κανείς δεν το είχε προβλέψει όλο αυτό. Είναι μοναδικό. Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος. Από τον τάφο ως την οροφή είναι εννιά μέτρα. Είναι τεράστιο μνημείο”… ανοίγοντας έτσι και πάλι τη συζήτηση γύρω από το ποιος και μάλιστα σύγχρονος του Μ. Αλεξάνδρου θα μπορούσε να τιμηθεί με τον τρόπο αυτό.
Υπάρχουν συμπεράσματα από τη μελέτη του σκελετού;
Υπάρχουν συμπεράσματα από τη μελέτη του σκελετού;
Η απάντηση του κ. Τασούλα στο ερώτημα για το εάν υπάρχουν συμπεράσματα έστω κάποιες πρώτες ενδείξεις ήταν μάλλον σιβυλλική.
Ο υπουργός ξεκαθάρισε μεν πως δεν έχει καθοριστεί ακόμη από την έρευνα στα οστά εάν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα, ωστόσο μίλησε και για οστά τα οποία δεν έχουν υποστεί καύση, σπεύδοντας όμως αμέσως να συμπληρώσει πως αυτό δεν σημαίνει τίποτα.
Η καύση του νεκρού, όπως στην περίπτωση του Μ. Αλεξάνδρου και του Ηφαιστίωνα για παράδειγμα ήταν ο παραδοσιακός τρόπος τιμής ενός ηρωικού νεκρού.
Το γεγονός ότι τα οστά δεν φέρουν τέτοιες ενδείξεις μοιάζει να αποκλείει την ταφή των δύο παραπάνω ή κάποιου άλλου νεκρού που τιμήθηκε με ανάλογο τρόπο.
Εδώ λοιπόν μπαίνει το ερώτημα ποιος θα είχε ταφεί σε τέτοιου είδους μνημείο, αλλά δεν είχε δημιουργηθεί για εκείνον νεκρική πυρά…
Εδώ λοιπόν μπαίνει το ερώτημα ποιος θα είχε ταφεί σε τέτοιου είδους μνημείο, αλλά δεν είχε δημιουργηθεί για εκείνον νεκρική πυρά…
Εδώ ο υπουργός πολιτισμού έσπευσε να προλάβει όλα αυτά τα ερωτήματα, λέγοντας σε μια φράση:
“Δεν προκύπτει πως έχει αποτεφρωθεί ο νεκρός, αλλά και αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν σημαντικός ο νεκρός.”
Όπως και να ‘χει πάντως ο υπουργός μίλησε για ενδείξεις, ενώ ξεκαθάρισε πως δεν είναι ακόμη γνωστό καν το φύλο… Καλό είναι να περιμένουμε τις επιστημονικές απαντήσεις.
Εγώ νομίζω ότι δεν έχει νόημα να μπλέκουμε σε αυτή τη συζήτηση.” είπε ο κ. Τσούλας αφήνοντας και πάλι κάθε ενδεχόμενο ανοιχτό.
Μάλιστα μιλώντας με τον Ν. Ευαγγελάτο ο κ. Τασούλας συμπλήρωσε πως “κανείς δεν το είχε προβλέψει όλο αυτό. Είναι μοναδικό. Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει το μέγεθος. Από τον τάφο ως την οροφή είναι εννιά μέτρα. Είναι τεράστιο μνημείο”… ανοίγοντας έτσι και πάλι τη συζήτηση γύρω από το ποιος και μάλιστα σύγχρονος του Μ. Αλεξάνδρου θα μπορούσε να τιμηθεί με τον τρόπο αυτό.
Υπάρχουν συμπεράσματα από τη μελέτη του σκελετού;
Υπάρχουν συμπεράσματα από τη μελέτη του σκελετού;
Η απάντηση του κ. Τασούλα στο ερώτημα για το εάν υπάρχουν συμπεράσματα έστω κάποιες πρώτες ενδείξεις ήταν μάλλον σιβυλλική.
Ο υπουργός ξεκαθάρισε μεν πως δεν έχει καθοριστεί ακόμη από την έρευνα στα οστά εάν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα, ωστόσο μίλησε και για οστά τα οποία δεν έχουν υποστεί καύση, σπεύδοντας όμως αμέσως να συμπληρώσει πως αυτό δεν σημαίνει τίποτα.
Ο κ. Τασούλας δηλαδή αποκάλυψε πως οι αρχαιολόγοι έχουν ενδείξεις πως πρόκειται για κανονική ταφή και όχι για ενταφιασμό υπολειμμάτων οστών μετά από καύση.
Η καύση του νεκρού, όπως στην περίπτωση του Μ. Αλεξάνδρου και του Ηφαιστίωνα για παράδειγμα ήταν ο παραδοσιακός τρόπος τιμής ενός ηρωικού νεκρού.
Η καύση του νεκρού, όπως στην περίπτωση του Μ. Αλεξάνδρου και του Ηφαιστίωνα για παράδειγμα ήταν ο παραδοσιακός τρόπος τιμής ενός ηρωικού νεκρού.
Εδώ λοιπόν μπαίνει το ερώτημα ποιος θα είχε ταφεί σε τέτοιου είδους μνημείο, αλλά δεν είχε δημιουργηθεί για εκείνον νεκρική πυρά…
Ποιος ενταφιάστηκε σε έναν τεράστιο, υπερπολυτελή χώρο με σημάδια που παραπέμπουν σε άνδρα που έχει αποδείξει την αξία του στη μάχη;
Εδώ ο υπουργός πολιτισμού έσπευσε να προλάβει όλα αυτά τα ερωτήματα, λέγοντας σε μια φράση:
Εδώ ο υπουργός πολιτισμού έσπευσε να προλάβει όλα αυτά τα ερωτήματα, λέγοντας σε μια φράση:
“Δεν προκύπτει πως έχει αποτεφρωθεί ο νεκρός, αλλά και αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν σημαντικός ο νεκρός.”
Όπως και να ‘χει πάντως ο υπουργός μίλησε για ενδείξεις, ενώ ξεκαθάρισε πως δεν είναι ακόμη γνωστό καν το φύλο… Καλό είναι να περιμένουμε τις επιστημονικές απαντήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου