Οι Τούρκοι έχουν ένα πολύ διαφορετικό τρόπο να κατανοούν το τι συνιστά κατοχή και κατάληψη μιας πόλης. Ο κανόνας των Τούρκων είναι πολύ απλός. Αν μια πόλη, τουρκική ή μουσουλμανική πέσει, είναι κατάληψη. Αν μια μη μουσουλμανική πόλη πέσει είναι κατάκτηση.
Για παράδειγμα, οι Τούρκοι ακόμα νομίζουν ότι η κατάληψη της Κωνσταντινούπολης το 1453 δεν συνιστά κατοχή. Ήταν κατάκτηση. Σε ομιλία του το 2012, ο τότε πρωθυπουργός Ερντογάν είχε πει: «Όπως ακριβώς η Μέκκα ή το Κάιρο και η Κωνσταντινούπολη είναι πόλη του κορανίου». Στην πραγματικότητα το κοράνι δεν αναφέρει καμία πόλη, αλλά αυτό δεν τον απασχολεί.
«Κατάκτηση», κατά τον ανώτατο κληρικό της Τουρκίας, καθηγητή Μεχμέτ Γκορμέζ, «δεν σημαίνει την κατοχή εδαφών ή την καταστροφή πόλεων και φρουρίων. Κατάκτηση είναι η κατάκτηση των καρδιών». Γι’ αυτό, προφανώς, ο ίδιος συμπλήρωσε : «Στην ιστορία μας ποτέ δεν ασκήσαμε κατοχή. Μόνο κατακτήσαμε, προσπαθώντας να δώσουμε το φως του Ισλάμ και το πνεύμα του κορανίου».
Βάσει αυτής της θρησκευτικού τύπου εξήγησης, οι περισσότεροι Τούρκοι ισλαμιστές πιστεύουν πως ο Αλλάχ τους έδωσε το δικαίωμα να κατακτήσουν τις χώρες των απίστων με τη δύναμη του σπαθιού, δηλαδή τίποτε διαφορετικό από ότι κάνουν, σήμερα, οι ισλαμιστές σε Ιράκ και Συρία. Αν ρωτήσει κανείς ένα μαχητή του Ισλαμικού Κράτους τι ακριβώς πράττουν και επιδιώκουν οι τζιχαντιστές, θα απαντήσει ότι μεταφέρει το φως του Ισλάμ και το πνεύμα του κορανίου.
Τόσο ο πρόεδρος Ερντογάν, όσο και ο πρωθυπουργός Νταβούτογλου έχουν δηλώσει, αμέτρητες φορές, ότι η Γάζα και η Ιερουσαλήμ – όπως και η Συρία, το Ιράκ, η Αίγυπτος, η Σομαλία και το Μαγκρέμπ – αποτελούν «εσωτερική τουρκική υπόθεση».
Στην πραγματικότητα, είτε ομαλοποιημένες είτε όχι, είναι οι σχέσεις Άγκυρας – Ιερουσαλήμ, οι Τούρκοι ποτέ δεν έκρυψαν τον ευρύτερο στόχο τους στην σύγκρουση Ισραήλ – Αράβων. Η Ιερουσαλήμ πρέπει να καταστεί πρωτεύουσα ενός παλαιστινιακού κράτους και το Ισραήλ πρέπει να αποσυρθεί στα σύνορα του 1967. Μέχρι να συμβεί αυτό θα είναι επιτρεπτό από τον Αλλάχ στον Ερντογάν να κατηγορεί το Ισραήλ για την υπερθέρμανση του πλανήτη, τον ιό Έμπολα, την πείνα στην Αφρική και όλες τις άλλες συμφορές που πλήττουν τον πλανήτη.
Απλώς επιβεβαιώνοντας την παραπάνω άποψη, ο αναπληρωτής πρόεδρος της κυβέρνησης Γιαλτσίν Ακντογκάν κατηγόρησε το Ισραήλ για το δημοκρατικό έλλειμμα στον αραβικό κόσμο, καθώς: «Το Ισραήλ συνεργάζεται με αντιδημοκρατικά καθεστώτα και τους επιτρέπει να επιβιώνουν». Άρα, το Ισραήλ φταίει και για το γεγονός ότι τα αραβικά κράτη δεν είχαν ποτέ δημοκρατική παιδεία, πριν ή μετά το 1948, πριν ή μετά την Αραβική Άνοιξη.
Ευτυχώς όμως οι Παλαιστίνιοι έχουν έναν νέο προστάτη-υποστηρικτή. Σε λόγο του στις 7 Νοεμβρίου, στην Προύσα, ο πρωθυπουργός Νταβούτογλου είπε: «Το τέμενος αλ Άκσα, μια μέρα θα ελευθερωθεί. Οι Ισραηλινοί οφείλουν να γνωρίζουν ότι οι καταπιεσμένοι Σύροι έχουν προστάτη. Οι καταπιεσμένοι Παλαιστίνιοι έχουν προστάτη. Ο προστάτης τους είναι η Τουρκία.Και όπως απελευθερώθηκε η Προύσα (σ.σ. εννοεί από τους Έλληνες), οι έντιμοι Παλαιστίνιοι, οι έντιμοι μουσουλμάνοι θα τερματίσουν την ισραηλινή κατοχή.
»Όπως ακριβώς το τέμενος του Οσμάν στην Προύσα απελευθερώθηκε, σύντομα και το αλ Άκσα θα ελευθερωθεί. Η Ιερουσαλήμ μας έχει δοθεί ως πρώτος τόπος προσευχής μας την εμπιστεύθηκε ο Ομάρ (διάδοχος του Μωάμεθ), διαμέσου της ιστορίας μας. Η Ιερουσαλήμ υπήρξε για τελευταία φορά ελεύθερη υπό τους Οθωμανούς. Η Ιερουσαλήμ είναι ο σκοπός μας. Είναι η καταπιεστική, επιθετική πολιτική κατοχής του Ισραήλ που έχει μετατρέψει τη Μέση Ανατολή σε τέλμα».
Αντανακλώντας την ίδια άποψη, ο πρόεδρος Ερντογάν, είπε η προστασία των ισλαμικών τεμενών και ιερών τόπων είναι μια ιερή αποστολή και προειδοποίησε πως κάθε επίθεση κατά του τεμένους αλ Άκσα δεν διαφέρει σε τίποτα από μια επίθεση στην Καάμπα, στην ιερή πόλη της Μέκκα.
Χωρίς αμφιβολία, μετά τη Γάζα, το τέμενος αλ Άκσα στην Ιερουσαλήμ, έχει καταστεί η νέα τουρκική εμμονή και η δεξαμενή άντλησης ψήφων για τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογέςτου ερχομένου Ιουνίου. Και η τουρκική ηγεσία, ας μην περιμένει κανείς πως απλώς θα παραχαράξει τα γεγονότα. Η αγαπημένη της μέθοδος είναι να κατασκευάζει γεγονότα.
Από την στιγμή που ο Νταβούτογλου διατείνεται πως την Ιερουσαλήμ την εμπιστεύτηκε στους Τούρκους ο Ομάρ, ας θυμίσουμε τι έκανε ο πλέον ισχυρός χαλίφης στην ιστορία όταν κατέλαβε την Ιερουσαλήμ. Κλήθηκε να προσευχηθεί σε μια χριστιανική εκκλησία, καθώς δεν υπήρχαν ακόμα τζαμιά στην πόλη. Εκείνος όμως αρνήθηκε γιατί φοβήθηκε, ότι αν το έκανε οι μουσουλμάνοι θα μετέτρεπαν την εκκλησία, δια της βίας, σε τζαμί.
Καθώς τα ιστορικά γεγονότα δεν μπορούν να αλλάξουν, παραμένει γεγονός ότι η Ιερουσαλήμ δεν ήταν μουσουλμανική πόλη. Τότε γιατί οι Τούρκοι ισλαμιστές το υποστηρίζουν; Μα διότι κατακτήθηκε. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε οι ίδιοι Τούρκοι να παραδώσουν και πάλι την Κωνσταντινούπολη στις δυνάμεις που την είχαν καταλάβει, μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς η κατάληψή της την καθιστά μια μη τουρκική πόλη;
Σίγουρα αν ο Ερντογάν και ο Νταβούτογλου ήταν μαθητές του σχολείου, αυτή η συλλογιστική, θα ονομαζόταν κλεψιά και ζαβολιά.
Του Burak Bekdil
ΠΗΓΗ: The Gatestone Institute, November 13, 2014
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Παντελής Καρύκας
ΠΗΓΗ: The Gatestone Institute, November 13, 2014
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Παντελής Καρύκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου