Υψηλό είναι το ενδιαφέρον των γερμανικών εταιρειών για να ελέγξουν απόλυτα την ελληνική αμυντική βιομηχανία, θέμα το οποίο βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της γερμανικής «ομάδας κρούσης» που έχει αναλάβει πρακτικά και την επιτροπεία της χώρας (Φουχτελ, Ράιχενμπαχ).
Οι βασική τους στόχοι αφορούν την ΕΛΒΟ τα ΕΑΣ, ενώ ο έλεγχος της ΕΑΒ αποτελεί πάντα βασικό στόχο και επιδίωξη της EADS και αυτό προκειμένου να αποβάλλει τις ΗΠΑ οριστικά από το παιχνίδι ελέγχου της Ελληνικής Αεροναυπηγικής Βιομηχανίας.
Το θέμα της αποκρατικοποιήσεων γενικότερα αλλά και της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας ειδικότερα βρίσκεται στην κορυφή των ζητημάτων ολόκληρης της γερμανικής ομάδας και ξεκινά από την κορυφή της "πυραμίδας" δηλαδή την ίδια την Γερμανίδα Καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ και φτάνει μέχρι τον Γιοαχίμ Φούχτελ. Αυτή άλλωστε θα είναι και η «ανταμοιβή» τους για τη «βοήθεια» που προφέρουν στην Ελλάδα.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται οι τρεις ανωτέρω βιομηχανίες οι οποίες συνολικά απασχολούν περί τους 2500 εργαζόμενους αλλά συγκεντρώνουν την αφρόκρεμα των Ελλήνων επιστημόνων και μηχανικών αλλά και το “know-how” τεχνολογιών που αν και δεν είναι ευρύτερα γνωστό εντούτοις αποτελούν την αιχμή της τεχνολογίας σε πολλά προγράμματα της αμυντικής βιομηχανίας, αλλά και της βιομηχανίας της χώρας γενικότερα.
Πιο συγκεκριμένα ενδιαφέρον για τα ΕΑΣ και την ΕΛΒΟ δείχνουν η Rheinmetall AG και η αμαρτωλή ΜΑΝ (έχει κατηγορηθεί για σκάνδαλα στη Γερμανία),. Η Rheinmetall AG με την αγορά των ΕΑΣ ελπίζει σε προγράμματα τα οποία αφορούν τα πυρομαχικά των 120 χλστ. των αρμάτων μάχης Leopard 2HEL/A4, αλλά και τα πυρομαχικά των αυτοκινούμενων συστημάτων πυροβολικού M-109 και πιο ειδικότερα των 223 Μ109 Α3GA2 που παρέλαβε ο ΕΣ από τα γερμανικά αποθέματα το 2010.
Παράλληλα η αγορά της ΕΛΒΟ –για την οποία η Rheinmetall AG έχει καταθέσει επίσημη πρόταση- έχει ως «ορίζοντα» το μεγάλο πρόγραμμα των ΤΟΜΑ το οποίο εκκρεμεί –μαζί με πολλά άλλα προγράμματα είναι η αλήθεια- και αφορά πιο συγκεκριμένα το πανάκριβο TOMA PUMA το οποίο παράγεται στη Γερμανία από κοινοπραξία μεταξύ των εταιρειών Krauss-Maffei Wegmann και Rheinmetall Landsysteme.
Ταυτόχρονα η ΜΑΝ αποσκοπεί στο πρόγραμμα αντικατάστασης των τροχοφόρων του ΕΣ το οποίο αριθμεί περί τα 11.000 οχήματα, αλλά και όλη η απαίτηση των ΕΔ να μην καλυφθεί , παραμένει ένα μεγάλο πρόγραμμα ακόμη και στην περίπτωση που καλυφθεί μόνο το 1/3 της αγοράς αυτής.
Τέλος αν και η ΕΑΒ είχε αρχικά εξαιρεθεί από το «μενού» των αποκρατικοποιήσεων το θέμα φαίνεται να επανέρχεται καθώς η EADS προσδοκά στην οριστική «έξωση» των αμερικανών από την εταιρεία και μέσω αυτής στην κατοχύρωση προγραμμάτων για την ΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου