Ολική ανατροπή της ισορροπίας στο Αιγαίο σε ότι αφορά την ναυτική ισχύ (το μοναδικό τομέα στον οποίο τουλάχιστον στα χαρτιά η Ελλάδα διατηρούσε μέχρι σήμερα την ισορροπία και ίσως μία ελαφρά υπεροχή) καταδεικνούουν τα στοιχεία που φέρνει στην δημοσιότητα το defencenet.gr.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδαhttp://turkishnavy.net/ τα άμεσα σχέδια της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας περιλαμβάνουν την ναυπήγηση 26 πολεμικών πλοίων, 12 αποβατικών, τριών βοηθητικών και απροσδιόριστο αριθμό νέων πολεμικων στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Η συνολική δαπάνη για την χρηματοδότηση προγραμμάτων που αφορούν το Ναυτικό της Τουρκίας θα φτάσει τα 8 δισ δολαρίων εκ των οποίων τα 6,8 δισ δολάρια αφορούν νέες ναυπηγήσεις οι οποίες φυσικά θα πραγματοποιηθούν στα τουρκικά ναυπηγεία.
Ως μέτρο σύγκρισης της σημασίας που δίνει η κυβέρνηση Erdogan στο τουρκικό Ναυτικό είναι ότι το τελευταίο θα απορροφήσει δαπάνες 8 δισ δολαρίων επι συνόλου 27 δισ δολαρίων που θα δαπανηθούν για εξοπλισμούς από την Τουρκία τα επόμενα χρόνια δηλαδή το 29,7% των συνολικών εξοπλιστικών δαπανών.
Πιο αναλυτικά στο άμεσο μέλλον το τουρκικό Ναυτικό και η Ακτοφυλακή θα παραλάβει τις τρείς από τις τέσσερις κορβέτες κλάσης Dost που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία RMK του επιχειρηματία Koc για την τουρκική Ακτοφυλακή, έχει ήδη παραλάβει μία φρεγάτα τύπου Milgem κλάσης Ada, 7 (από τα 16 υπο ναυπήγηση) περιπολικά ανοικτής θαλάσσης YTKB, έχουν εκσυγχρονιστεί και παραδοθεί 4 περιπολικά τύπου SAR-35 επίσης της Ακτοφυλακής και 8 ταχέα αποβατικά πλοία.
Παράλληλα υπογράφηκαν τα συμβόλαια για την σχεδίαση του μεγάλου πλοίου ανεφοδιασμού Στόλου, για την ναυπήγηση του πλοίου διάσωσης πληρωμάτων υποβρυχίων, των δύο μεγάλων πλοίων έρευνας και διάσωσης, την ναυπήγηση του πλοίου σεισμικών ερευνών που θα αντικαταστήσει το γνωστό Seismic και τον εκσυγχρονισμό των περιπολικών της Ακτοφυλακής τύπου SAR-33.
Στο προσεχές μέλλον το τουρκικό Ναυτικό θα υπογράψει το συμβόλαιο για την ναυπήγηση της φρεγάτας Milgem S βελτιωμένης έκδοσης των υπαρχόντων δύο φρεγατών Milgem (η πρώτη η Heybeliada (F-511) παραδόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2011 και η δεύτερη η Büyükada (F-512) πραγματοποιεί την περίοδο αυτή θαλάσσιες δοκιμές).
Το αμέσως επόμενο συμβόλαιο που θα υπογραφεί θα είναι η ναυπήγηση του μεγάλου πλοίου ανεφοδιασμού Στόλου, των τεσσάρων LCAC και η αρχική σχεδίαση του εθνικού υποβρυχίου και του LPD. Στο μέλλον το τουρκικό Ναυτικό θα προχωρήσει στην ναυπήγηση των τεσσάρων αντιτορπιλικών αεράμυνας περιοχής TF-2000, του νέου ταχύπλοο πυραυλοφόρου σκάφους, του νέου περιπολικού ανοικτής θαλάσσης των 600 τόνων για την Ακτοφυλακή, του νέου ναρκαλιευτικού και του νέου εκπαιδευτικού πλοίου για τους
Δόκιμους.
Όσον αφορά το κόστος των προγραμμάτων σύμφωνα με την τουρκική ιστοσελίδα η ναυπήγηση των η ναυπήγηση των 6 υπολειπόμενων Milgem S θα κοστίσει 1,5 δισ. δολάρια (250 εκατ. δολάρια έκαστο), η ναυπήγηση 4 TF-2000 θα κοστίσει 1,6 δις δολάρια (400 εκατ. δοκάρια έκαστη), η ναυπήγηση του LPD 1,7 δις δολάρια, των νέων πυραυλακάτων 600 εκατ. δολάρια του πλοίου ανεφοδιασμού Στόλου 200 εκατ.
δολάρια, των τεσσάρων LCAL 100 εκατ. δολάρια, του πλοίου συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών 120 εκατ. δολάρια, των ναρκαλιευτικών 300 εκατ. δολάρια και των περιπολικών ανοικτής θαλάσσης των 600 τόνων της Ακτοφυλακής 600 εκατ. δολάρια.
Το συνολικό ποσό για τις νέες ναυπηγήσεις θα φτάσει τα 6.847.443.000 δολάρια αποδίδοντας στο τουρκικό Ναυτικό 8 φρεγάτες Milgem/S TF-2000, πυραυλακάτους, ναρκαλιευτικά, LPD, περιπολικά ανοικτής θαλάσσης και πλοία ανεφοδιασμού όλα τουρκικής σχεδίασης και ναυπήγησης.
Την ίδια στιγμή το ελληνικό ναυπηγικό πρόγραμμα καρκινοβατεί με τις φρεγάτες MEKO 200HN να αναμένουν τον εκσυγχρονισμό τους, τα τρία Type 214 και το εκσυγχρονισμένο Type 209/1200 AIP να αναμένουν την επίλυση των προβλημάτων του ναυπηγείου Σκαραμαγκά και τις τρείς Super Vita να βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ναυπήγησης στα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Άραγε η πολιτική ηγεσία της χώρας έχει καταλάβει τις εξελίξεις που προδιαγράφονται για το μέλλον όσον αφορά την ναυτική κυριαρχία στο Αιγαίο ή για μία ακόμη φορά θα δηλώσουμε άγνοια και θα αιφνιδιαστούμε από τα γεγονότα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου