Ο βραχνάς των διορθώσεων τυραννά κάθε χρόνο τους παραγωγούς που είτε από δικό τους λάθος είτε της Ένωσης, είτε λόγω ευρημάτων από τους ελέγχους, αργούν να λάβουν την ενιαία ενίσχυση. Φέτος, ίσως για πρώτη φορά, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δημοσιεύει οδηγίες με βάση τις οποίες θα γίνονται οι διορθώσεις ανάλογα με τα πιο συνηθισμένα λάθη που παρουσιάζονται.
Βρείτε εδώ ολόκληρο το σχετικό Εγχειρίδιο διαδικασιών ολοκληρωμένου συστήματος ΟΣΔΕ 2012.pdf
Η προθεσμία που δίνει στους παραγωγούς για να μην επιβάλει κυρώσεις είναι μέχρι τις 11 Ιουνίου. Αιτήματα για διορθώσεις μπορούν να υποβάλουν οι γεωργοί στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ (απευθείας είτε μέσω ΕΑΣ), συνοδευόμενα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης. Πιο αναλυτικά:
1. Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της ενιαίας αίτησης, μπορούν να προστεθούν στην ενιαία αίτηση μεμονωμένα αγροτεμάχια ή μεμονωμένα δικαιώματα ενίσχυσης, υπό τον όρο ότι τηρούνται οι απαιτήσεις που προβλέπονται στα συγκεκριμένα καθεστώτα ενίσχυσης. Με τους ίδιους όρους, μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις σχετικά με τη χρήση ή το καθεστώς ενίσχυσης.
Εάν οι τροποποιήσεις έχουν επίπτωση στα δικαιολογητικά έγγραφα ή στις συμβάσεις που πρέπει ενδεχομένως να υποβληθούν, επιτρέπονται, επίσης, οι συναφείς τροποποιήσεις στα εν λόγω έγγραφα ή συμβάσεις.
2. Οι τροποποιήσεις που επέρχονται, κοινοποιούνται στον ΟΠΕΚΕΠΕ εγγράφως και είναι παραδεκτές μόνο έως τη λήξη της προθεσμίας για εκπρόθεσμη υποβολή της ενιαίας αίτησης, στις 11 Ιουνίου του τρέχοντος ημερολογιακού έτους. Τροποποιήσεις της ενιαίας αίτησης μετά την ημερομηνία αυτή θεωρούνται απαράδεκτες.
3. Εάν οι αρμόδιοι φορείς έχουν ήδη ενημερώσει το γεωργό για παρατυπίες στην ενιαία αίτηση ή εάν έχουν ειδοποιήσει το γεωργό για την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν επιτόπιο έλεγχο και ο εν λόγω επιτόπιος έλεγχος αποκαλύψει παρατυπίες, δεν επιτρέπονται τροποποιήσεις, (σύμφωνα με το στοιχείο 1 της παρούσης παραγράφου).
4. Η υποβολή τροποποίησης της ενιαίας αίτησης μετά την 31η Μαΐου (και μέχρι 11 Ιουνίου), θεωρείται εκπρόθεσμη και οδηγεί σε μείωση κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, των ποσών που σχετίζονται με την πραγματική χρήση των σχετικών αγροτεμαχίων.
5. Οι ελεγκτές προβαίνουν σε έλεγχο του αιτήματος και κατά το μέρος που πληρούνται οι προϋποθέσεις (των στοιχείων 1, 2 και 3 της παρούσας παραγράφου), πραγματοποιούν τις σχετικές τροποποιήσεις και καταχωρούν τις μεταβολές στο σύστημα μέσω «Διοικητικής πράξης».
Διορθώσεις προφανών σφαλμάτων Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 και των προηγούμενων υποπαραγράφων αυτής, επιτρέπεται η διόρθωση της ενιαίας αίτησης μετά την υποβολή της, εάν πρόκειται για προφανή σφάλματα στοιχείων ή για εσφαλμένο εντοπισμό των αγροτεμαχίων κατά τη συμπλήρωση της αίτησης που διαπιστώνεται από επιτόπιους ελέγχους.
Η διόρθωση τέτοιων σφαλμάτων είναι δυνατή για ακούσια λάθη που δεν υποκρύπτουν δόλο. Οι κατηγορίες τέτοιων λαθών τα οποία μπορούν να αναγνωρισθούν ως προφανή σφάλματα είναι οι εξής :
1. Λάθη αβλεψίας ή απροσεξίας, που αφορούν:
- Πεδία που δεν έχουν συμπληρωθεί ή που περιλαμβάνουν ελλιπείς πληροφορίες.
- Λάθη κωδικών δήμων - κοινοτήτων, νομού ή λάθος τραπεζικού λογαριασμού, ΑΦΜ γεωργού κ.λπ.
2. Λάθη εκ παραδρομής, που διαπιστώνονται στο πλαίσιο ενός πιο επιστάμενου ελέγχου (οπτικού - χειρόγραφου ή μηχανογραφικού) και τα οποία προκύπτουν από σύγκριση των στοιχείων που εμφανίζονται μέσα στην αίτηση ή στα συνοδευτικά δικαιολογητικά, όπως:
- Λάθη λογιστικά (π.χ. πρόσθεσης).
- Ασυμβατότητες μεταξύ των δηλούμενων πληροφοριών (π.χ. ένα αγροτεμάχιο που δηλώνεται δύο φορές από τον ίδιο γεωργό).
- Αγροτεμάχια που δηλώνονται για δύο χρήσεις, εκτός των περιπτώσεων συγκαλλιέργειας (π.χ. σκληρό σιτάρι / αραβόσιτο).
- Αγροτεμάχια που δηλώνονται ως δύο διαφορετικά (με διαφορετικό Α/Α) με δύο χρήσεις λόγω περιπτώσεων συγκαλλιέργειας.
3. Λάθη που αφορούν αριθμούς χαρτογραφικών αναφορών αγροτεμαχίων όπως:
- Αντιστροφή ψηφίων - αναριθμητισμός (π.χ. αγροτεμάχιο 169 αντί 196).
- Λάθη στην αναγραφή του αριθμού της εργασίας Αναδασμού, Διανομής κ.λπ. (π.χ. Α.89, αντί Δ.89) που έχει γίνει στη συγκεκριμένη Κοινότητα.
- Αναγραφή του αριθμού του διπλανού αγροτεμαχίου λόγω λάθους ανάγνωσης του χάρτη.
Τα λάθη αυτά μπορούν να διορθωθούν και μετά από επιτόπιο έλεγχο, αν απαιτηθεί.
4. Λάθη που αφορούν στον εντοπισμό και την ταυτοποίηση αγροτεμαχίου, που γίνονται με αναφορά στο χαρτογραφικό κωδικό αυτού και στην επίσημη έκτασή του. Ασυμφωνία κωδικού και επίσημης έκτασης μπορεί να θεωρηθεί προφανές λάθος, εφόσον στη βάση των γεωγραφικών πληροφοριών αποδεικνύεται ότι το αγροτεμάχιο υφίσταται και έχει το ίδιο σχήμα. Στην περίπτωση αυτή ο κωδικός του αγροτεμαχίου μπορεί να διορθωθεί.
Η διόρθωση των λαθών ταυτοποίησης μπορεί να γίνει, εφόσον μπορεί να αποδειχθεί με τη βοήθεια και άλλων πληροφοριών ότι το αγροτεμάχιο υφίσταται.
Η διόρθωση των λαθών εντοπισμού πραγματοποιείται σε περιπτώσεις που κατά τους επιτόπιους ελέγχους διαπιστώνεται ότι το αγροτεμάχιο δε διαφοροποιείται ως προς το σχήμα, την έκταση και την καλλιέργεια και έχει εσφαλμένα υποδειχθεί εντός της ίδιας ενότητας ή όμορων ενοτήτων.
Γενικά, λάθη που αφορούν στον τύπο καλλιέργειας δεν μπορούν να θεωρηθούν ως «προφανή». Ωστόσο, μπορεί να χορηγηθεί ενίσχυση, κατ’ εξαίρεση, σε περιπτώσεις όπου είναι σαφές ότι ο γεωργός έκανε λάθος στη δήλωση, καταχωρώντας π.χ. κωδικό ομάδας καλλιέργειας 15 αντί του σωστού 30, προκειμένου για αίτημα χορήγησης στρεμματικής ενίσχυσης για παραδοσιακούς ελαιώνες των μικρών νησιών του Αιγαίου που πληρούν την προϋπόθεση της πυκνότητας φύτευσης, είτε ανταλλάσσοντας τη θέση δύο αγροτεμαχίων (π.χ. καλλιέργεια σκληρού σίτου δηλώθηκε ως βαμβάκι και βαμβάκι δηλώθηκε ως σκληρός σίτος) και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- η οικονομική ενίσχυση που προκύπτει με βάση τη δήλωση θα πρέπει να μην είναι μεγαλύτερη από εκείνη που θα προκύπτει με βάση τα πραγματικά στοιχεία.
- οι ελεγκτές έχουν πεισθεί ότι ο αιτών δεν έκανε λάθος δήλωση προκειμένου να αποφύγει τον έλεγχο.
Τα παραπάνω εφαρμόζονται και για τις περιπτώσεις που αφορούν λάθη σχετικά με την άρδευση του αγροτεμαχίου.
- Αν ο παραγωγός κάνει το ίδιο ή παρόμοιο λάθος περισσότερες από μία φορές, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «προφανές» λάθος και εφαρμόζεται η προβλεπόμενη κύρωση.
5. Γενικά, σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις, προκύψει η ανάγκη διόρθωσης, θα πρέπει να αναφέρεται ακριβώς η αιτία (να έχει εξεταστεί και απορριφθεί η περίπτωση δόλου) και, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία που διαβιβάζονται από τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΑΣ, γεωργοί), θα πρέπει να γίνεται παραπομπή στα σχετικά έγγραφα.
6. Οι γεωργοί που, για οποιοδήποτε λόγο, επιθυμούν να μεταβάλουν στοιχεία των αιτήσεών τους, στα πλαίσια διόρθωσης προφανών σφαλμάτων, υποβάλλουν σχετικό αίτημα στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ (απευθείας είτε μέσω ΕΑΣ), συνοδευόμενο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης.
1. Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της ενιαίας αίτησης, μπορούν να προστεθούν στην ενιαία αίτηση μεμονωμένα αγροτεμάχια ή μεμονωμένα δικαιώματα ενίσχυσης, υπό τον όρο ότι τηρούνται οι απαιτήσεις που προβλέπονται στα συγκεκριμένα καθεστώτα ενίσχυσης. Με τους ίδιους όρους, μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις σχετικά με τη χρήση ή το καθεστώς ενίσχυσης.
Εάν οι τροποποιήσεις έχουν επίπτωση στα δικαιολογητικά έγγραφα ή στις συμβάσεις που πρέπει ενδεχομένως να υποβληθούν, επιτρέπονται, επίσης, οι συναφείς τροποποιήσεις στα εν λόγω έγγραφα ή συμβάσεις.
2. Οι τροποποιήσεις που επέρχονται, κοινοποιούνται στον ΟΠΕΚΕΠΕ εγγράφως και είναι παραδεκτές μόνο έως τη λήξη της προθεσμίας για εκπρόθεσμη υποβολή της ενιαίας αίτησης, στις 11 Ιουνίου του τρέχοντος ημερολογιακού έτους. Τροποποιήσεις της ενιαίας αίτησης μετά την ημερομηνία αυτή θεωρούνται απαράδεκτες.
3. Εάν οι αρμόδιοι φορείς έχουν ήδη ενημερώσει το γεωργό για παρατυπίες στην ενιαία αίτηση ή εάν έχουν ειδοποιήσει το γεωργό για την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν επιτόπιο έλεγχο και ο εν λόγω επιτόπιος έλεγχος αποκαλύψει παρατυπίες, δεν επιτρέπονται τροποποιήσεις, (σύμφωνα με το στοιχείο 1 της παρούσης παραγράφου).
4. Η υποβολή τροποποίησης της ενιαίας αίτησης μετά την 31η Μαΐου (και μέχρι 11 Ιουνίου), θεωρείται εκπρόθεσμη και οδηγεί σε μείωση κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, των ποσών που σχετίζονται με την πραγματική χρήση των σχετικών αγροτεμαχίων.
5. Οι ελεγκτές προβαίνουν σε έλεγχο του αιτήματος και κατά το μέρος που πληρούνται οι προϋποθέσεις (των στοιχείων 1, 2 και 3 της παρούσας παραγράφου), πραγματοποιούν τις σχετικές τροποποιήσεις και καταχωρούν τις μεταβολές στο σύστημα μέσω «Διοικητικής πράξης».
Διορθώσεις προφανών σφαλμάτων Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 και των προηγούμενων υποπαραγράφων αυτής, επιτρέπεται η διόρθωση της ενιαίας αίτησης μετά την υποβολή της, εάν πρόκειται για προφανή σφάλματα στοιχείων ή για εσφαλμένο εντοπισμό των αγροτεμαχίων κατά τη συμπλήρωση της αίτησης που διαπιστώνεται από επιτόπιους ελέγχους.
Η διόρθωση τέτοιων σφαλμάτων είναι δυνατή για ακούσια λάθη που δεν υποκρύπτουν δόλο. Οι κατηγορίες τέτοιων λαθών τα οποία μπορούν να αναγνωρισθούν ως προφανή σφάλματα είναι οι εξής :
1. Λάθη αβλεψίας ή απροσεξίας, που αφορούν:
- Πεδία που δεν έχουν συμπληρωθεί ή που περιλαμβάνουν ελλιπείς πληροφορίες.
- Λάθη κωδικών δήμων - κοινοτήτων, νομού ή λάθος τραπεζικού λογαριασμού, ΑΦΜ γεωργού κ.λπ.
2. Λάθη εκ παραδρομής, που διαπιστώνονται στο πλαίσιο ενός πιο επιστάμενου ελέγχου (οπτικού - χειρόγραφου ή μηχανογραφικού) και τα οποία προκύπτουν από σύγκριση των στοιχείων που εμφανίζονται μέσα στην αίτηση ή στα συνοδευτικά δικαιολογητικά, όπως:
- Λάθη λογιστικά (π.χ. πρόσθεσης).
- Ασυμβατότητες μεταξύ των δηλούμενων πληροφοριών (π.χ. ένα αγροτεμάχιο που δηλώνεται δύο φορές από τον ίδιο γεωργό).
- Αγροτεμάχια που δηλώνονται για δύο χρήσεις, εκτός των περιπτώσεων συγκαλλιέργειας (π.χ. σκληρό σιτάρι / αραβόσιτο).
- Αγροτεμάχια που δηλώνονται ως δύο διαφορετικά (με διαφορετικό Α/Α) με δύο χρήσεις λόγω περιπτώσεων συγκαλλιέργειας.
3. Λάθη που αφορούν αριθμούς χαρτογραφικών αναφορών αγροτεμαχίων όπως:
- Αντιστροφή ψηφίων - αναριθμητισμός (π.χ. αγροτεμάχιο 169 αντί 196).
- Λάθη στην αναγραφή του αριθμού της εργασίας Αναδασμού, Διανομής κ.λπ. (π.χ. Α.89, αντί Δ.89) που έχει γίνει στη συγκεκριμένη Κοινότητα.
- Αναγραφή του αριθμού του διπλανού αγροτεμαχίου λόγω λάθους ανάγνωσης του χάρτη.
Τα λάθη αυτά μπορούν να διορθωθούν και μετά από επιτόπιο έλεγχο, αν απαιτηθεί.
4. Λάθη που αφορούν στον εντοπισμό και την ταυτοποίηση αγροτεμαχίου, που γίνονται με αναφορά στο χαρτογραφικό κωδικό αυτού και στην επίσημη έκτασή του. Ασυμφωνία κωδικού και επίσημης έκτασης μπορεί να θεωρηθεί προφανές λάθος, εφόσον στη βάση των γεωγραφικών πληροφοριών αποδεικνύεται ότι το αγροτεμάχιο υφίσταται και έχει το ίδιο σχήμα. Στην περίπτωση αυτή ο κωδικός του αγροτεμαχίου μπορεί να διορθωθεί.
Η διόρθωση των λαθών ταυτοποίησης μπορεί να γίνει, εφόσον μπορεί να αποδειχθεί με τη βοήθεια και άλλων πληροφοριών ότι το αγροτεμάχιο υφίσταται.
Η διόρθωση των λαθών εντοπισμού πραγματοποιείται σε περιπτώσεις που κατά τους επιτόπιους ελέγχους διαπιστώνεται ότι το αγροτεμάχιο δε διαφοροποιείται ως προς το σχήμα, την έκταση και την καλλιέργεια και έχει εσφαλμένα υποδειχθεί εντός της ίδιας ενότητας ή όμορων ενοτήτων.
Γενικά, λάθη που αφορούν στον τύπο καλλιέργειας δεν μπορούν να θεωρηθούν ως «προφανή». Ωστόσο, μπορεί να χορηγηθεί ενίσχυση, κατ’ εξαίρεση, σε περιπτώσεις όπου είναι σαφές ότι ο γεωργός έκανε λάθος στη δήλωση, καταχωρώντας π.χ. κωδικό ομάδας καλλιέργειας 15 αντί του σωστού 30, προκειμένου για αίτημα χορήγησης στρεμματικής ενίσχυσης για παραδοσιακούς ελαιώνες των μικρών νησιών του Αιγαίου που πληρούν την προϋπόθεση της πυκνότητας φύτευσης, είτε ανταλλάσσοντας τη θέση δύο αγροτεμαχίων (π.χ. καλλιέργεια σκληρού σίτου δηλώθηκε ως βαμβάκι και βαμβάκι δηλώθηκε ως σκληρός σίτος) και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- η οικονομική ενίσχυση που προκύπτει με βάση τη δήλωση θα πρέπει να μην είναι μεγαλύτερη από εκείνη που θα προκύπτει με βάση τα πραγματικά στοιχεία.
- οι ελεγκτές έχουν πεισθεί ότι ο αιτών δεν έκανε λάθος δήλωση προκειμένου να αποφύγει τον έλεγχο.
Τα παραπάνω εφαρμόζονται και για τις περιπτώσεις που αφορούν λάθη σχετικά με την άρδευση του αγροτεμαχίου.
- Αν ο παραγωγός κάνει το ίδιο ή παρόμοιο λάθος περισσότερες από μία φορές, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως «προφανές» λάθος και εφαρμόζεται η προβλεπόμενη κύρωση.
5. Γενικά, σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις, προκύψει η ανάγκη διόρθωσης, θα πρέπει να αναφέρεται ακριβώς η αιτία (να έχει εξεταστεί και απορριφθεί η περίπτωση δόλου) και, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία που διαβιβάζονται από τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΑΣ, γεωργοί), θα πρέπει να γίνεται παραπομπή στα σχετικά έγγραφα.
6. Οι γεωργοί που, για οποιοδήποτε λόγο, επιθυμούν να μεταβάλουν στοιχεία των αιτήσεών τους, στα πλαίσια διόρθωσης προφανών σφαλμάτων, υποβάλλουν σχετικό αίτημα στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ (απευθείας είτε μέσω ΕΑΣ), συνοδευόμενο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης.
3.4 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗΣ1. Μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή της ενιαίας αίτησης, μπορούν να προστεθούν στην ενιαία αίτηση μεμονωμένα αγροτεμάχια ή μεμονωμένα δικαιώματα ενίσχυσης, υπό τον όρο ότι τηρούνται οι απαιτήσεις που προβλέπονται στα συγκεκριμένα καθεστώτα ενίσχυσης.
Με τους ίδιους όρους, μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις σχετικά με τη χρήση ή το καθεστώς ενίσχυσης για μεμονωμένα αγροτεμάχια ή σχετικά με τα δικαιώματα ενίσχυσης που έχουν ήδη δηλωθεί στην ενιαία αίτηση.
Εάν οι τροποποιήσεις έχουν επίπτωση στα δικαιολογητικά έγγραφα ή στις συμβάσεις που πρέπει ενδεχομένως να υποβληθούν, επιτρέπονται, επίσης, οι συναφείς τροποποιήσεις στα εν λόγω έγγραφα ή συμβάσεις.
2. Οι τροποποιήσεις που επέρχονται, κοινοποιούνται στον ΟΠΕΚΕΠΕ εγγράφως και είναι παραδεκτές μόνο έως τη λήξη της προθεσμίας για εκπρόθεσμη υποβολή της ενιαίας αίτησης, στις 11 Ιουνίου του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, (όπως ορίζεται στην παράγραφο 3.3 στοιχείο 2 δεύτερο εδάφιο, της παρούσας εγκυκλίου).
Τροποποιήσεις της ενιαίας αίτησης μετά την ημερομηνία αυτή θεωρούνται απαράδεκτες.
3. Εάν οι αρμόδιοι φορείς έχουν ήδη ενημερώσει το γεωργό για παρατυπίες στην ενιαία αίτηση ή εάν έχουν ειδοποιήσει το γεωργό για την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν επιτόπιο έλεγχο και ο εν λόγω επιτόπιος έλεγχος αποκαλύψει παρατυπίες, δεν επιτρέπονται τροποποιήσεις, (σύμφωνα με το στοιχείο 1 της παρούσης παραγράφου).
4. Η υποβολή τροποποίησης της ενιαίας αίτησης μετά την 31η Μαΐου (και μέχρι 11 Ιουνίου), θεωρείται εκπρόθεσμη και οδηγεί σε μείωση κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, των ποσών που σχετίζονται με την πραγματική χρήση των σχετικών αγροτεμαχίων.
5. Οι γεωργοί που, για οποιοδήποτε λόγο, επιθυμούν να τροποποιήσουν στοιχεία των αιτήσεών τους κατά τα παραπάνω, υποβάλλουν, εγγράφως, σχετικό αίτημα στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ (απευθείας είτε μέσω ΕΑΣ), συνοδευόμενο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης. Οι ελεγκτές προβαίνουν σε έλεγχο του αιτήματος και κατά το μέρος που πληρούνται οι προϋποθέσεις (των στοιχείων 1, 2 και 3 της παρούσας παραγράφου), πραγματοποιούν τις σχετικές τροποποιήσεις σύμφωνα με όσα ορίζονται στο στοιχείο 6 της επόμενης παραγράφου 3.5 και καταχωρούν τις μεταβολές στο σύστημα μέσω «Διοικητικής πράξης», σύμφωνα με όσα ορίζονται στο κοινοποιημένο «Εγχειρίδιο Διαδικασίας Ελέγχου των Τροποποιήσεων της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης και Συστήματος Καταχώρησης Διοικητικών Πράξεων».
Με τους ίδιους όρους, μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις σχετικά με τη χρήση ή το καθεστώς ενίσχυσης για μεμονωμένα αγροτεμάχια ή σχετικά με τα δικαιώματα ενίσχυσης που έχουν ήδη δηλωθεί στην ενιαία αίτηση.
Εάν οι τροποποιήσεις έχουν επίπτωση στα δικαιολογητικά έγγραφα ή στις συμβάσεις που πρέπει ενδεχομένως να υποβληθούν, επιτρέπονται, επίσης, οι συναφείς τροποποιήσεις στα εν λόγω έγγραφα ή συμβάσεις.
2. Οι τροποποιήσεις που επέρχονται, κοινοποιούνται στον ΟΠΕΚΕΠΕ εγγράφως και είναι παραδεκτές μόνο έως τη λήξη της προθεσμίας για εκπρόθεσμη υποβολή της ενιαίας αίτησης, στις 11 Ιουνίου του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, (όπως ορίζεται στην παράγραφο 3.3 στοιχείο 2 δεύτερο εδάφιο, της παρούσας εγκυκλίου).
Τροποποιήσεις της ενιαίας αίτησης μετά την ημερομηνία αυτή θεωρούνται απαράδεκτες.
3. Εάν οι αρμόδιοι φορείς έχουν ήδη ενημερώσει το γεωργό για παρατυπίες στην ενιαία αίτηση ή εάν έχουν ειδοποιήσει το γεωργό για την πρόθεσή τους να πραγματοποιήσουν επιτόπιο έλεγχο και ο εν λόγω επιτόπιος έλεγχος αποκαλύψει παρατυπίες, δεν επιτρέπονται τροποποιήσεις, (σύμφωνα με το στοιχείο 1 της παρούσης παραγράφου).
4. Η υποβολή τροποποίησης της ενιαίας αίτησης μετά την 31η Μαΐου (και μέχρι 11 Ιουνίου), θεωρείται εκπρόθεσμη και οδηγεί σε μείωση κατά 1% ανά εργάσιμη ημέρα, των ποσών που σχετίζονται με την πραγματική χρήση των σχετικών αγροτεμαχίων.
5. Οι γεωργοί που, για οποιοδήποτε λόγο, επιθυμούν να τροποποιήσουν στοιχεία των αιτήσεών τους κατά τα παραπάνω, υποβάλλουν, εγγράφως, σχετικό αίτημα στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ (απευθείας είτε μέσω ΕΑΣ), συνοδευόμενο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης. Οι ελεγκτές προβαίνουν σε έλεγχο του αιτήματος και κατά το μέρος που πληρούνται οι προϋποθέσεις (των στοιχείων 1, 2 και 3 της παρούσας παραγράφου), πραγματοποιούν τις σχετικές τροποποιήσεις σύμφωνα με όσα ορίζονται στο στοιχείο 6 της επόμενης παραγράφου 3.5 και καταχωρούν τις μεταβολές στο σύστημα μέσω «Διοικητικής πράξης», σύμφωνα με όσα ορίζονται στο κοινοποιημένο «Εγχειρίδιο Διαδικασίας Ελέγχου των Τροποποιήσεων της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης και Συστήματος Καταχώρησης Διοικητικών Πράξεων».
4.3 ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙΣΑ ΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ1. Στις περιπτώσεις που ο γεωργός διαπιστώνει ζημιά στις καλλιέργειές του (μερική ή ολική), η οποία δεν εντάσσεται στις περιπτώσεις ανωτέρας βίας ή εξαιρετικών περιστάσεων (της παραγράφου 15 σελ 116) και δεν προεκλίθη από υπαιτιότητα του, οφείλει να ενημερώνει αμέσως Την αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να μην του επιβληθούν κυρώσεις για τις περιπτώσεις αυτές.
Η σχετική ενημέρωση γίνεται εγγράφως με αίτηση που υποβάλλει ο γεωργός, η οποία πρωτοκολλείται.
Με την αίτησή του, ο γεωργός υποβάλει όλα τα στοιχεία που αποτυπώνουν και τεκμηριώνουν, κατά την άποψή του, την προκληθείσα ζημιά (δηλωθέντα στοιχεία αγροτεμαχίου και καλλιέργειας, έκταση παραμένουσας επιλέξιμης καλλιέργειας και καλλιέργειας που υπέστη ζημιά, πιθανές αιτίες πρόκλησης της ζημιάς κ.λπ.).
2. Η αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ προβαίνει σε επιτόπιο έλεγχο, κατά τον οποίο ελέγχει τα δηλωθέντα στοιχεία του αγροτεμαχίου και της καλλιέργειας, καταγράφει τις πραγματικά μετρηθείσες εκτάσεις αυτών (ολική έκταση και περίμετρο αγροτεμαχίου, επιλέξιμη έκταση καλλιέργειας πριν από την πρόκληση της ζημιάς και έκταση της καλλιέργειας που υπέστη ζημιά) και εξετάζει τα στοιχεία που επικαλείται ο γεωργός για την τεκμηρίωση της προκληθείσας ζημιάς. Στη συνέχεια, συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο οποίο, αναφέρονται και οι λόγοι για τους οποίους το αίτημα του γεωργού κρίνεται βάσιμο ή μη.
3. Εφόσον το αίτημα του γεωργού θεωρηθεί βάσιμο, η έκταση της καλλιέργειας που υπέστη ζημιά, θεωρείται ως "δικαιολογημένα αφαιρεθείσα έκταση" (κωδικός λάθους 20123) και δε λαμβάνεται υπόψη κατά τον υπολογισμό των ενδεχόμενων κυρώσεων, αλλά ούτε και καταβάλλεται ενίσχυση ειδικού καθεστώτος γι’ αυτήν.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται κατά την καταχώρηση των σχετικών στοιχείων στο σύστημα. Συγκεκριμένα στο πεδίο της μετρηθείσας επιλέξιμης έκτασης, καταχωρείται η μετρηθείσα επιλέξιμη έκταση της καλλιέργειας πριν από την πρόκληση της ζημιάς και στο πεδίο του κ.λ.20123, που αναφέρεται στη δικαιολογημένα αφαιρεθείσα έκταση, καταχωρείται η μετρηθείσα έκταση της καλλιέργειας που υπέστη ζημιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου