Λιγότερες επενδύσεις, μεγαλύτερη ανάγκη για ρευστότητα και περισσότερες επισφάλειες είναι οι άμεσες συνέπειες της μείωσης του χρόνου των πιστώσεων σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ICAP και που επιβεβαιώνει πλήρως και την κατάσταση που επικρατεί στον αγροδιατροφικό τομέα, από τις επιχειρήσεις γεωργικών εφοδίων μέχρι τα σούπερ-μάρκετ, το 69,2% των επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς αναφέρει ότι αυξήθηκε το ποσοστό των προβλέψεών τους έναντι των επισφαλών απαιτήσεων και μόλις το 5,6% αυτών ότι μειώθηκαν.
Κάτι που είχε άμεσες επιπτώσεις στην πιστωτική τους πολιτική η οποία, όπως οι ίδιες αναφέρουν, επηρεάστηκε κατά 77% από την αύξηση των καθυστερήσεων, κατά 46% από την αδυναμία των πελατών τους να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και κατά 66% από την αύξηση των επισφαλειών. Συγκεκριμένα, 45,5% των εταιρειών μείωσαν τον αριθμό ημερών πίστωσης έναντι μόλις 24,3% που τις αύξησαν.
«Οι συνεπείς σκληραίνουν την πιστωτική τους πολιτική, πουλώντας με αυστηρότερους όρους» και «προτιμούν να ακυρώνουν πωλήσεις όταν οι πελάτες δεν μπορούν να εναρμονιστούν με την πιστωτική τους πολιτική», αναφέρει χαρακτηριστικά η ICAP.
Μόλις το 22,4% των Οικονομικών Διευθυντών δήλωσαν ότι η πρώτη τους προτεραιότητα είναι η αύξηση των πωλήσεων. Αντίθετα, 32,7% δήλωσαν ότι η αύξηση της ρευστότητας είναι η πρώτη τους προτεραιότητα, 22,1% η μείωση των επισφαλειών και 18,9% η μείωση του κόστους.
Συνολικά, το 74% των απαντήσεων βάζουν σαν πρώτη προτεραιότητα την προστασία της βιωσιμότητας της εταιρείας, έναντι του 22,4% που θέτει την ανάπτυξη ως κυρίαρχο στόχο.
Από τις απαντήσεις των CFOs προκύπτει επίσης ότι το 43% των εταιρειών έχουν μειώσει τις επενδυτικές τους δραστηριότητες ενώ μόλις 22% τις έχουν αυξήσει, αποτέλεσμα που σίγουρα επηρεάζεται από την αύξηση των αναγκών χρηματοδότησης που έχουν οι εταιρείες. Περίπου 75% των εταιρειών δήλωσαν ότι έχουν αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, εκ των οποίων, το 15% πολύ ή πάρα πολύ.
Όσον αφορά τους τρόπους που αντιμετωπίζουν τις ανάγκες χρηματοδότησης, σε μεγάλο βαθμό αυτές καλύπτονται από τον περιορισμό του κόστους, την αύξηση του δανεισμού, την καθυστέρηση στην αποπληρωμή των υποχρεώσεων τους αλλά και την μεγαλύτερη επικέντρωση στη διαδικασία εισπράξεων.
Συγκεκριμένα, 4/5 από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εκπρόθεσμων απαιτήσεων, ενώ 3/5 αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εμπρόθεσμων απαιτήσεων. Τέλος, 85% των ερωτηθέντων αφιερώνει πολύ χρόνο στον έλεγχο της πιστοληπτικής ικανότητας του πελάτη, με το 70% να δηλώνει ότι το rating του πελάτη είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την πιστωτική τους πολιτική.
«Οι συνεπείς σκληραίνουν την πιστωτική τους πολιτική, πουλώντας με αυστηρότερους όρους» και «προτιμούν να ακυρώνουν πωλήσεις όταν οι πελάτες δεν μπορούν να εναρμονιστούν με την πιστωτική τους πολιτική», αναφέρει χαρακτηριστικά η ICAP.
Μόλις το 22,4% των Οικονομικών Διευθυντών δήλωσαν ότι η πρώτη τους προτεραιότητα είναι η αύξηση των πωλήσεων. Αντίθετα, 32,7% δήλωσαν ότι η αύξηση της ρευστότητας είναι η πρώτη τους προτεραιότητα, 22,1% η μείωση των επισφαλειών και 18,9% η μείωση του κόστους.
Συνολικά, το 74% των απαντήσεων βάζουν σαν πρώτη προτεραιότητα την προστασία της βιωσιμότητας της εταιρείας, έναντι του 22,4% που θέτει την ανάπτυξη ως κυρίαρχο στόχο.
Από τις απαντήσεις των CFOs προκύπτει επίσης ότι το 43% των εταιρειών έχουν μειώσει τις επενδυτικές τους δραστηριότητες ενώ μόλις 22% τις έχουν αυξήσει, αποτέλεσμα που σίγουρα επηρεάζεται από την αύξηση των αναγκών χρηματοδότησης που έχουν οι εταιρείες. Περίπου 75% των εταιρειών δήλωσαν ότι έχουν αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, εκ των οποίων, το 15% πολύ ή πάρα πολύ.
Όσον αφορά τους τρόπους που αντιμετωπίζουν τις ανάγκες χρηματοδότησης, σε μεγάλο βαθμό αυτές καλύπτονται από τον περιορισμό του κόστους, την αύξηση του δανεισμού, την καθυστέρηση στην αποπληρωμή των υποχρεώσεων τους αλλά και την μεγαλύτερη επικέντρωση στη διαδικασία εισπράξεων.
Συγκεκριμένα, 4/5 από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εκπρόθεσμων απαιτήσεων, ενώ 3/5 αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εμπρόθεσμων απαιτήσεων. Τέλος, 85% των ερωτηθέντων αφιερώνει πολύ χρόνο στον έλεγχο της πιστοληπτικής ικανότητας του πελάτη, με το 70% να δηλώνει ότι το rating του πελάτη είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την πιστωτική τους πολιτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου