Ένα στημένο επεισόδιο από την Τουρκία που από «ποιοτικής» άποψης δεν έχει καμία σχέση με την υπέρπτηση στα 300μ. των δύο μαχητικών RF-4E επάνω από το Καστελόριζο πριν από δύο μήνες, είναι η απογευματινή υπέρπτηση του τουρκικού ελικοπτέρου S-70B6 Seahawk σε ύψος μόλις 65 μέτρων, επάνω από την Ρω!
Μάλιστα αξιωματικός της Αεροπορίας που υπηρετεί στο ΑΤΑ σημείωνε στο defencenet.gr πως «Πολύ σωστά αναδείξατε στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος του Ιανουαρίου το θέμα της ασφάλειας του Καστελόριζου. Πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα εκεί κάτω. Έχουμε έναν θησαυρό στην πόρτα της αυλής του εχθρικού γείτονα και πρέπει να τον προστατέψουμε».
Να σημειώσουμε ότι παρά την σοβαρότητα του επεισοδίου, υποβαθμίστηκε από τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων των 20.30 όπου στα περισσότερα δεν μεταδόθηκε καν το θέμα! Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχουν μείνει ακόμα με τους χαιρετισμούς του Έγκεμεν Μπαγίς «στην Βίβιαν»…
Τόσο στην Αεροπορία, όσο και στο ΓΕΕΘΑ οι αξιωματικοί που επιμένουν να εργάζονται σκληρά (ακόμα πιο σκληρά σήμερα που θεωρούν ότι η χώρα κινδυνεύει άμεσα από την εποχή που αμείβονταν στοιχειωδώς αλλά με σχεδόν τα διπλά λεφτά), «αποκρυπτογραφώντας» την τουρκική κίνηση έχουν εξαγάγει μερικά πολύτιμα συμπεράσματα:
-Το ελικόπτερο δεν «σηκώθηκε» από τη ναυτική βάση του Ακσάζ, όπως αρχικά είχε διαφανεί, αλλά από την αεροπορική βάση του Ντάλαμαν που βρίσκεται αρκετά βορειότερα. Αυτό έχει μεγάλη σημασία: Είναι σαφές ότι προσπάθησαν αιφνιδιάσουν. Μία μοναχική πτήση ναυτικού ελικοπτέρου από το Ακσάζ με κατεύθυνση προς το νότο την περιοχή του Καστελόριζου, παρακολουθείται άμεσα.
Μία πτήση από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο του Ντάλαμαν προς τα νότια μπορεί να έχει μία πλειάδα προορισμών, αλλά λόγω μεγάλης απόστασης, σχεδόν ποτέ δεν προσεγγίζουν την Μεγίστη (Καστελόριζο) και το σύμπλεγμα των νησιών και νησίδων της περιοχής (Ρω, Στρογγύλη κλπ). Στην συγκεκριμένη περίπτωση το ελικόπτερο υπήρχε στα ραντάρ του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης, αλλά άρχισε να δημιουργεί ανησυχίες η κίνησή του μόλις 10 μίλια πριν βγει στην θάλασσα. Συμπέρασμα: Το επεισόδιο ήταν 100% στημένο.
-Παρά το γεγονός ότι έχουν ενταθεί τα «εναέρια μέτρα» στην περιοχή του Καστελόριζου με την τακτική πτήση ελληνικών μαχητικών, δεν εστάλησαν εγκαίρως μαχητικά. Αν είχαν φτάσει εγκαίρως πριν από την άφιξη του ελικοπτέρου ή έστω ταυτόχρονα με την άφιξη του ελικοπτέρου στην περιοχή, θα μπορούσαν πολύ εύκολα με μία πτήση στα 100 μ. επάνω από το ελικόπτερο να στείλουν ένα κατάλληλο μήνυμα. Αυτό είναι ο ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει από ελληνικής πλευράς.
-Η φρουρά της Ρω δεν αντέδρασε σωστά. Η ρίψη προειδοποιητικών βολών σε ένα εχθρικό ή εν πάση περιπτώσει μη φιλικό ελικόπτερο που περνάει 65 μ. επάνω από το ελληνικό έδαφος είναι αυτονόητη. Το ότι δεν ερρίφθησαν βολές σημαίνει απλά ότι«Δεν είναι ψυχολογικά έτοιμοι ούτε οι ίδιοι, ούτε η διοίκηση για «θερμή» προειδοποίηση και αυτό στέλνει αρνητικό μήνυμα στην άλλη πλευρά» σημείωνε έμπειρος αξιωματικός του Στρατού με πολλά χρόνια υπηρεσίας στα νησιά του Α. Αιγαίου.
Σε ότι αφορά το "φιλμ" του επεισοδίου: Το ελικόπτερο επί αρκετή ώρα «ισορροπούσε» μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού FIR, βασικά απέναντι σχεδόν από τη Ρόδο και εισήλθε στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης στις 14:51. Παρέμεινε στην περιοχή για μισή ώρα περίπου και πήρε κατεύθυνση προς την Ρω. Αφού πέταξε αρκετή ώρα προς το νησί στα όρια του FIR έστριψε αριστερά και πραγματοποίησε υπέρπτηση στη Ρω στα 200 πόδια (65 μέτρα περίπου) στις 15:24 πριν να εξέλθει από το FIR ΑΘΗΝΩΝ στις 15:30.
Πάντως η Ρω δεν είναι η πρώτη φορά που εξελίσσεται σε πεδίο προκλήσεων της Άγκυρα: Τον Ιούλιο του 2009 μετά από την διαρροή από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας των σχεδίων για επάνδρωση βραχονησίδων στο Αιγαίο, τουρκικό τηλεοπτικό συνεργείο πλησίασε χωρίς να γίνει αντιληπτό ένα σκάφος που μετέφερε άνδρες του Στρατού στη Ρω και κινηματογράφησε την αποβίβασή τους. Η εσπευσμένη άφιξη του Λιμενικού, η σύλληψη των Τούρκων και η κατάσχεση της κασέτας γλίτωσε τους πάντες από μία σκηνοθετημένη κλιμάκωση…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου