Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Τέσσερα εξεταστικά τείχη για ένα Λύκειο - ελίτ


  •  
Στεφανάκου Π. 
Εξεταστικό τείχος ορθώνει η Α. Διαμαντοπούλου για να διώξει τα παιδιά από το Λύκειο και να περιορίσει τον συνωστισμό μπροστά στις πύλες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρόταση για το σύστημα εισαγωγής που έδωσε χθες στη δημοσιότητα επιβάλλει τρεις εξεταστικές δοκιμασίες πανελλαδικού χαρακτήρα για την απόκτηση Απολυτηρίου και μία πανελλαδική εξέταση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ φεύγουν από την αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας καθώς δημιουργείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, αδιευκρίνιστης νομικής υπόστασης που θα αναλάβει να υφάνει το εξεταστικό πλέγμα σε όλες του τις διαστάσεις.
Αποψιλώνεται το Λύκειο με την πρόταση Διαμαντοπούλου για το εξεταστικό. Προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τεράστιο εύρος ύλης από την Α'Λυκείου. Θ. Κοτσυφάκης: Αυτή η κυβέρνηση δεν έχει δημοκρατική νομιμοποίηση
Η πρόταση Διαμαντοπούλου, την οποία επεξεργάστηκε ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας, Β. Κουλαϊδής, επιδιώκει να κάνει ένα Λύκειο - ελίτ ορθώνοντας εξεταστικούς φραγμούς που, υπό τις παρούσες συνθήκες φτώχειας και ανέχειας, μόνο λίγοι μπορούν να αντέξουν. Όσο περισσότερες είναι οι εξετάσεις, τόσο περισσότερα είναι τα φροντιστήρια. Με τη διαφορά ότι τώρα η ελληνική οικογένεια δεν μπορεί να πληρώσει. Η εφαρμογή ενός τόσου σκληρού εξεταστικού συστήματος για την απόκτηση Απολυτηρίου θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αποψίλωση του Λυκείου.
Σύμφωνα με την πρόταση Διαμαντοπούλου, για να λάβει κανείς Απολυτήριο περνάει από τρεις πανελλαδικές εξετάσεις, στην Α', Β' και Γ' Λυκείου. Το απολυτήριο θα προκύπτει από τον μέσο όρο βαθμολογίας των μαθητών στις τρεις τάξεις του Λυκείου και τα θέματα στα 8 μαθήματα της Α' Λυκείου, στα 12 της Β' και στα 10 της Γ' τάξης θα προέρχονται από όλη την ύλη. Στα γραπτά καλύπτονται τα ονόματα των μαθητών. Ο βαθμός του απολυτηρίου μπορεί να προσμετράται για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό που θα αποφασίζει ο Εθνικός Οργανισμός.
Στο τέλος της Γ' Λυκείου οι μαθητές θα δίνουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις σε δύο ομάδες θεμάτων. Οι εξετάσεις ανά μάθημα στην πρώτη ομάδα θεμάτων είναι υποχρεωτικές προκειμένου να λάβει κανείς το Απολυτήριο. Οι εξετάσεις στη δεύτερη ομάδα θεμάτων είναι προαιρετικές, καθώς θα τις δίνουν μόνο οι μαθητές που θέλουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές αυτής της κατηγορίας θα δίνουν εξετάσεις από 3 μέχρι 5 μαθήματα ώστε να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σε Τμήματα.
Το ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά η Γλώσσα. Με εξαίρεση το μάθημα αυτό, οι μαθητές θα μπορούν να φτιάχνουν το δικό τους μενού εξεταζόμενων μαθημάτων, να «ψωνίζουν» υποτίθεται ελεύθερα από καλάθι επιλογών, καθώς καταργούνται επί της ουσίας οι κατευθύνσεις. Ωστόσο, αυτό είναι μάλλον θεωρητικό, καθώς στη διαδικασία θα εμπλακούν τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ που θα δημοσιοποιούν κριτήρια τα οποία έχουν υιοθετήσει μόνα τους για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά (π.χ. μαθήματα και συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα).
Όπως είχε προαναγγελθεί, η εξεταστέα ύλη θα διευρύνεται σε όλες τις τάξεις και θα έχει μόνο θεματικό χαρακτήρα (π.χ. μηχανική στερεού σώματος, οπτική κ.λπ.) και όχι προσδιορισμό σελίδων. Μάλιστα τον προσδιορισμό θα τον κάνει ο Εθνικός Οργανισμός.
Άλλες αρμοδιότητες του Οργανισμού, η δημιουργία του οποίου τελεί υπό την έγκριση της τρόικας, όπως φάνηκε από τη χθεσινή συνάντηση της υπουργού Παιδείας με τον επικεφαλής της task force Χορστ Ράιχενμπαχ είναι η ανάδειξη επιλεγμένων βαθμολογητών που θα αξιολογούνται και θα επιμορφώνονται διαρκώς, η διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης των γραπτών, η οργάνωση τράπεζας θεμάτων.
Τέλος, στην αρμοδιότητα αυτού του Οργανισμού και προφανώς και στα οικονομικά του είναι να αποφασίσει αν θα μπορούν να πραγματοποιούνται και εξετάσεις εισαγωγής και άλλες φορές, εντός του έτους.
Αγγλικής εμπνεύσεως είναι και η δυνατότητα που παρέχεται για εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα όπου συγκεντρώνεται ζήτηση χαμηλότερη από τον αριθμό προσφερόμενων θέσεων. Με τον τρόπο αυτόν κατηγοριοποιείται και τυπικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην περίπτωση εισαγωγής χωρίς εξετάσεις τα Τμήματα χαμηλής ζήτησης που θα βγαίνουν στη ζητιανιά για να βρουν πελάτες θα μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής που σχετίζονται μόνο με την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο.

«Θύμα» η φετινή Α' Γυμνασίου
Το νέο σύστημα, αν εγκριθεί και από τους άλλους εταίρους της συγκυβέρνησης οι οποίοι δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί, θα εφαρμοστεί πλήρως από το σχολικό έτος 2014-2015. Αφορά δηλαδή τους μαθητές που φέτος φοιτούν στην Α’ Λυκείου. Για τους μαθητές που τη στιγμή αυτή φοιτούν στην Α' Λυκείου θα ισχύσουν τα εξής:
Στο τέλος της Γ' Λυκείου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε δύο ομάδες μαθημάτων. Η πρώτη θα είναι για το Απολυτήριο και η δεύτερη για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή θα είναι τέσσερα και θα προσδιοριστούν από τα Τμήματα μέχρι τέλος Μαΐου. Και για τους μαθητές αυτούς θα ισχύσει εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα χαμηλής ζήτησης.
Οι εξεταστικοί φραγμοί γίνονται ισχυρότεροι, με αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής από το λύκειο, της παραπαιδείας και με ακόμη μεγαλύτερη προσήλωση του περιεχομένου σπουδών στο εξεταστικώς χρήσιμο, τόνισε ο Θ. Κοτσυφάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, σχολιάζοντας την πρόταση Διαμαντοπούλου. Αυτή η κυβέρνηση, επισήμανε, δεν έχει τη δημοκρατική νομιμοποίηση να νομοθετήσει ένα σύστημα που θα επηρεάσει για δεκαετίες την εκπαίδευση στη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου